arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۹

یادداشت‌های محمدعلی فروغی، یکشنبه ۱۴ تیر ۱۲۹۸؛ تمام حواس شعاع‌السلطنه مصروف این است که بشود که املاکی را که غصب کرده از او نگیرند!

یادداشت‌های محمدعلی فروغی: امروز شعاع‌السلطنه را ملاقات کردیم. دیشب وارد شده و همین هتل منزل کرده. مقداری از عدلیه بد گفت و از حاجی سید نصرالله و سفارش کرد که قانون پرسکریپسون و ترتیب اجاره‌نامه‌ها را برای ایران سوغات ببرم. تمام حواس او مصروف این است که بشود که املاکی را که غصب کرده از او نگیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یادداشت‌های محمدعلی فروغی، یکشنبه ۱۴ تیر ۱۲۹۸؛ تمام حواس شعاع‌السلطنه مصروف این است که بشود که املاکی را که غصب کرده از او نگیرند!

صبح به کارهای متفرقه پرداختم. ظهر زودتر ناهار خورده به تئاتر فرانسه رفتیم. بازی «تارتوف» بود با Les Faussces Confidences. تارتوف که جای خود دارد و خیلی هم خوب بازی کردند، اما نمی‌دانم چرا بازی‌های مولیر جلوه بازی‌های تازه‌تر را ندارد.

خلاصه از این‌جا با میرزا حسین‌خان و عبدالحسین‌خان به منزل مسیو ناولیه رفتیم. چند نفر آن‌جا بود، خصوصا خانم‌ها. آن‌ها را نشناختیم. بعد مراجعت کرده لباس پوشیده به پرکاتلان رفتیم، چون امشب دکتر گری آمریکایی و زنش و علیقلی‌خان و زنش مهمان ما بودند. خوش گذشت.

امروز شعاع‌السلطنه را ملاقات کردیم. دیشب وارد شده و همین هتل منزل کرده. مقداری از عدلیه بد گفت و از حاجی سید نصرالله و سفارش کرد که قانون پرسکریپسون و ترتیب اجاره‌نامه‌ها را برای ایران سوغات ببرم. تمام حواس او مصروف این است که بشود که املاکی را که غصب کرده از او نگیرند.

 

منبع: یادداشت‌های روزانه محمدعلی فروغی، به کوشش محمدافشین وفایی و پژمان فیروزبخش، تهران: سخن، چاپ هفتم، ۱۳۹۸، ص ۱۶۲.

نظرات بینندگان