arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۷۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۸ - ۱۵ تير ۱۳۹۹

آلمان: تروئیکای اروپایی متعهد به حفظ برجام است / مذاکرات خود با ایران را آغاز کرده‌ایم / در جهت حفظ تجارت مشروع با ایران حتی فراتر از تعهدات خود عمل کرده‌ایم

وزارت امورخارجه آلمان شامگاه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرانسه، آلمان و انگلیس متعهد به حفظ توافق هسته‌ای برجام هستند و در این مورد مذاکرات خود را با ایران آغاز کرده‌اند. در این بیانیه ادعا شده است: ما به عنوان سه کشور اروپایی (تروئیکا) تعهدات خود را در قبال برجام به ویژه رفع تحریم‌ها بدون استثناء انجام داده‌ایم. ما در تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای و در جهت حفظ تجارت مشروع با ایران حتی فراتر از تعهدات خود عمل کرده‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت امورخارجه آلمان شامگاه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرانسه، آلمان و انگلیس متعهد به حفظ توافق هسته‌ای برجام هستند و در این مورد مذاکرات خود را با ایران آغاز کرده‌اند.

به گزارش وب سایت رسمی دفتر خارجی فدرال، با توجه به اظهارات اخیر "جوسپ بورل" نماینده عالی اتحادیه اروپا در مورد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، سخنگوی وزارت خارجه فدرال آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به همراه فرانسه و انگلیس بار دیگر تعهد خود را در مورد حفظ برجام تأکید می‌کنیم.

در این بیانیه ادعا شده است: ما به عنوان سه کشور اروپایی (تروئیکا) تعهدات خود را در قبال برجام به ویژه رفع تحریم‌ها بدون استثناء انجام داده‌ایم. ما در تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای و در جهت حفظ تجارت مشروع با ایران حتی فراتر از تعهدات خود عمل کرده‌ایم.

وزارت امورخارجه آلمان با اشاره به تلاش‌های کشورهای تروئیکا در راه اندازی مکانیسم حل اختلاف در مورد مسئله برجام تاکید کرد که ایران باید بدون تأخیر به تعهدات کامل به توافق هسته‌ای (برجام) بازگردد.

دفتر خارجی فدرال آلمان در ادامه یاد آور شد: به عنوان سه کشور اروپایی (تروئیکا) گفت‌وگو با ایران و بقیه اعضای توافق هسته‌ای برجام را بر اساس یک رویکرد معنادار و واقع بینانه آغاز کرده‌ایم. ما بلافاصله منتظر پاسخ سازنده ایران به تلاش هایمان هستیم. ما بار دیگر آمادگی خود را برای همکاری کامل به منظور حفظ توافق هسته‌ای تأکید می‌کنیم.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران روز شنبه در پیامی توییتری درباره سابقه به جریان انداختن مکانیسم حل اختلافات در برجام نوشت: بزودی همه نامه‌هایم را منتشر خواهم کرد.

ظریف در صفحه توییتر خود نوشت: جنجال تبلیغاتی را باور نکنید: با توجه به نقض برجام توسط ایالات متحده و سه کشور اروپایی (تروئیکا)، ایران دست‌کم در ۶ نوبت مکانیسم حل اختلاف را به جریان انداخته است.
ظریف در ادامه به تلاش ایران در به جریان انداختن 6 نوبت مکانیسم حل اختلاف اشاره کرد:
- در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۶ به دلیل نقض برجام توسط ایالات متحده
- در دهم می ۲۰۱۸ به دلیل نقض برجام توسط ایالات متحده
- در هفدهم ژوئن ۲۰۱۸ به دلیل نقض برجام توسط ایالات متحده
- در ششم نوامبر ۲۰۱۸ به دلیل نقض برجام توسط ایالات متحده و سه کشور اروپایی
- در هشتم می ۲۰۱۹ به دلیل نقض برجام توسط ایالات متحده و سه کشور اروپایی
- در دوم جولای ۲۰۲۰ به دلیل نقض برجام توسط سه کشور اروپایی
ظریف در پایان این توئیت نوشت: به زودی همه نامه‌هایم را منتشر خواهم کرد!
«جوسپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جمعه‌شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز نامه‌ای از وزیر خارجه ایران دریافت کردم که نگرانی‌های ایران درباره مسائل مربوط به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک توسط فرانسه، آلمان و انگلیس را از طریق مکانیسم حل اختلاف به کمیسیون مشترک آنگونه که در بند ۳۶ توافق آمده، ارجاع داده است.

بورل افزود: همانگونه که پیشتر گفته‌ام، مکانیسم حل اختلاف نیازمند تلاش شدید همه [طرف‌ها] با حسن نیت است. به عنوان هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک، از همه مشارکت‌کنندگان برجام انتظار دارم که به این روند با این روحیه و در چارچوب برجام نزدیک شوند.

وی در این بیانیه همچنین گفت: کمیسیون مشترک که مسوول نظارت بر اجرای توافق تحت مفاد برجام است، از سال ۲۰۱۶ تاکنون برای بحث پیرامون اجرای برجام و رسیدگی به مسائل مرتبط که توسط هر یک از مشارکت‌کنندگان به استحضار هماهنگ‌کننده رسیده، تشکیل شده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
0
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
1
0
ما ملت ایران داریم می‌بینیم شما اروپایی‌ها چقدر نامرد و دورو و دروغگو هستید که میگید فراتر از تعهداتشان عمل کرده ایم بماند اینکه شماها بارها نتوانسته اید اینتکس را به معنی یه راهکار حتی کوچک عملیاتی کنید نه تبلیغاتی...

البته شاید این که میگید فراتر از تعهد همون بیانیه های ابراز تاسف به خروج آمریکا از برجام هستش... یعنی همینقدر بی اراده و عدم داشتن سیاست مستقل از آمریکا... مستعمره مدرن هستید شما اروپایی‌ها
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
3
0
خداییش این برجام مردم مسخره کرده استعمار جدید .قبلا خودشون عملی میومدند الان از طریق قراردادهایی مثل برجام دولتها را محدود و استعمار میکنند.از طریق خود فروختگانی مثل ظریف
نظرات بینندگان