arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۱۵ تير ۱۳۹۹

مرجانه گلچین: سیروس گرجستانی انسانی نمونه‌ بود

هنرمند پیشکسوت تلویزیون و سینما، « سیروس گرجستانی» را انسانی نمونه، با شرافت و دارای ویژگی‌های مثبت توصیف کرد و گفت:‌ وی همواره با تلاش و فعالیتی که روی صحنه داشت، نان حاصل دسترنج خود را می‌خورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هنرمند پیشکسوت تلویزیون و سینما، « سیروس گرجستانی» را انسانی نمونه، با شرافت و دارای ویژگی‌های مثبت توصیف کرد و گفت:‌ وی همواره با تلاش و فعالیتی که روی صحنه داشت، نان حاصل دسترنج خود را می‌خورد.

مرجانه گلچین  با اشاره به ویژگی های شخصیتی و اخلاقی زنده یاد سیروس گرجستانی، گفت: خیلی متأسفم، چراکه فردی کاربلد و کارآشنا، دلسوز و خوش انرژی را ازدست‌دادیم و جز این هرچه از وصف کمالاتشان بگویم فایده‌ای ندارد.

وی در ادامه با تاکید بر توجه به هنرمندان در زمان حیات، اظهار داشت: باید در ایام خوش و زمانی که هنرمند زنده است و توان کار دارد و فعالیت می‌کند از او یاد کنیم؛ باید قدر هنرمندان را تا در قید حیات هستند دانست و قدرشناسی این قشر را به زمان مرگ موکول نکنیم.

 

هنرمند پیشکسوت تلویزیون و سینما، خاطرنشان کرد که زنده یاد گرجستانی تا در قید حیات بود دوست داشت از وی قدردانی شود.

حال من بد است چون رفیق، همکار، دوست و یکی از هنرمندان با ارزش را ازدست‌داده‌ایم؛ از عدم قدرنشناسی نسبت به هنرمندان ناراحتم.

هنرمندان را در زمان حیات حمایت کنیم

گلچین تاکید کرد: باید بیش از این به وضعیت زندگی و معیشت هنرمندان توجه شود؛ موضوعاتی که وجود دارد بازتاب پیدا کند و دردهای این گروه دیده و شنیده شود.

وی افزود: نباید از هنرمندان و هنرپیشگانی که امروز در قید حیات هستند غافل شویم.

هنرمندان درشرایط کرونا و وضعیت اقتصادی، بعضاً به نان شبشان محتاج هستند و این ها مسائلی است که باید دیده و به آنها پرداخته شود. وقتی هنرمندان بیمه بازنشستگی و آینده‌ای ندارند روزگار سختی را سپری می‌کنند، باید در زمان حیات به سراغشان برویم.

این هنرمند سینما و تلویزیون در عین حال یادآور شد: باید قدر همدیگر را در این دنیا بدانیم و به یاد هم باشیم و هرگز یاد و خاطره یکدیگر را فراموش نکنیم.

مرحوم گرجستانی از چهارشنبه شب به علت بیماری قلبی در بیمارستانی در تهران بستری شد و روز پنجشنبه بر اثر سکته قلبی درگذشت.


علی اکبر محمودزاده گرجستانی با نام هنری سیروس گرجستانی زاده ۲۵ اسفند سال ۱۳۲۳ در بندر انزلی، فعالیت خود را در عرصه تئاتر از سال ۱۳۴۹ آغاز کرد و در سال ۱۳۵۶ وارد تلوزیون و سینما شد.


فعالیت سینمایی او با فیلم فریاد مجاهد به عنوان بازیگر در سال ۱۳۵۸ آغاز شد و پیش از انقلاب در دو فیلم سینمایی با نام‌های بیست سال انتظار و مأمور دو جانبه بازی کرده بود.


از جمله سریال‌های مطرح این بازیگر می‌توان به همکاری‌اش با رضا عطاران در مجموعه متهم گریخت و همچنین ایفای نقش در سریال‌های زن بابا و گاوصندوق اشاره کرد.

پیکر این هنرمند فقید صبح روز شنبه با تشییع در بهشت زهرا(س) در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان