arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۱۵ تير ۱۳۹۹

کودکان بالای ۲ سال حتما ماسک بزنند

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا به والدین توصیه کرد بمنظور جلوگیری از ابتلا به کرونا، کودکان بالای دو سال خود را بدون ماسک از خانه خارج نکند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا به والدین توصیه کرد بمنظور جلوگیری از ابتلا به کرونا، کودکان بالای دو سال خود را بدون ماسک از خانه خارج نکند.

مسعود مردانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: والدین باید با کودکان خود در مورد ویروس کرونا صحبت کرده و با زبان ساده و عامیانه علت استفاده از ماسک را برای آنها توضیح دهند تا کودک در استفاده از آن بیقراری نکند.

وی اظهار داشت: والدین باید همراه کودک خود هنگام خروج از خانه ماسک بزنند و استفاده از ماسک های جراحی یا خانگی برای آنها مناسب است.

مردانی علایم گوارشی را از نشانه های ابتلا کودکان به کرونا عنوان کرد.

وی همچنین با بیان اینکه ماسک جراحی باید هر چهار ساعت یکبار تعویض شود، ادامه داد: ماسک های خانگی قابل شست وشو هستند و افراد نباید آنها را ضدعفونی کنند زیرا تاثیری در پیشگیری از ویروس کرونا ندارد.

ماسک مشکی نزنید

این متخصص بیماریهای عفونی تاکید کرد: استفاده از ماسک های مشکی توصیه نمی شود و افراد از زدن آنها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک نانو نیز توصیه نمی شود، تصریح کرد: مردم می توانند از ماسک های اتاق جراحی یا از ماسک های خانگی که با سه لایه پارچه طراحی و دوخته می شود استفاده کنند و بهترین راه مقابله با ویروس کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست وشوی مرتب دست ها با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه و استفاده مکرر از ماسک است.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری روز گذشته(شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، اظهارداشت: ارائه خدمات در همه بخش‌ها به‌ویژه بخش‌های دولتی، منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک شود.

روحانی افزود: از روز یکشنبه ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی شلوغ باید اجباری باشد و چنانچه کسی بدون ماسک به دستگاه، نهاد یا ارگانی برای دریافت خدمت مراجعه کرد، باید از او بخواهند ماسک داشته باشد حتی باید از حضور کارمندان و کارکنان در ادارات و دستگاه‌ها در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک،جلوگیری شود.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته گفت، تاکنون ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر رسیده است.

نظرات بینندگان