arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۱۵ تير ۱۳۹۹

آمار بالای تصادفات جاده‌ای در بزرگراه‌های میانمار

پلیس میانمار از کشته شدن مجموع ۳۵ تن و مصدومیت ۲۰۲ تن دیگر در حوادث رانندگی نیمه اول سال جاری میلادی (۲۰۲۰) تنها در بزرگراه یانگون-ماندالیای این کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس میانمار از کشته شدن مجموع ۳۵ تن و مصدومیت ۲۰۲ تن دیگر در حوادث رانندگی نیمه اول سال جاری میلادی (۲۰۲۰) تنها در بزرگراه یانگون-ماندالیای این کشور خبر داد.

 از ژانویه تا ژوئن سال جاری میلادی در مجموع ۱۸۳ تصادف جاده‌ای در بزرگراه یانگون-ماندالیای میانمار، شلوغ‌ترین بزرگراه این کشور گزارش شده که در ماه مارس با ثبت ۹ کشته و ۴۸ مصدوم در ۳۶ تصادف ترافیکی بیشترین شمار تلفات این حوادث را به ثبت رسانده است.

تصادفات بزرگراه‌ها بیشتر به دلیل خطاهای انسانی از جمله سبقت گرفتن، رانندگی سهل انگارانه، رانندگی به هنگام خواب آلودگی و موارد دیگر ایجاد شده است.

در سال ۲۰۱۹ میلادی در مجموع ۵۲۴ تصادف رانندگی در بزرگراه یانگون-ماندالیای میانمار رخ داده که در آن‌ها ۱۰۸ تن کشته و ۱۰۱۹ نفر نیز دچار مصدومیت شده‌اند.

پلیس ترافیکی میانمار از مردم خواسته تا با پیروی از قوانین ترافیکی و همکاری با پلیس به‌ منظور ایجاد امنیت در جاده‌های کشور به کاهش تصادفات رانندگی کمک کنند.

مقامات بزرگراه‌ها نیز به منظور ایجاد جاده‌هایی امن‌تر از سال ۲۰۱۲ میلادی اقدام به افزایش شمار ایستگاه‌های پلیس امنیت جاده و فراهم کردن خدمات ۲۴ ساعته برای مسافران کرده‌اند.

بنابر گزارش خبرگزاری شینهوا، بزرگراهی به طول ۵۸۷ کیلومتر که شهر تجاری یانگون را به ماندالیا، دومین شهر بزرگ میانمار متصل می‌کند به منظور کاهش زمان سفر بین دو شهر در دسامبر ۲۰۱۰ میلادی افتتاح شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان