arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۱۵ تير ۱۳۹۹

دانشگاه علوم پزشکی تهران: نیمی از بیماران «کرونا مثبت» بستری می‌شوند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به بستری شدن ۵۰ درصد از موارد مثبت تست های کرونا، گفت: لازم است از مراکز مراقبت ۱۶ و ۲۴ ساعته خدمات جامع سلامت، حداکثر بهره را ببریم و از رفتن بی مورد مردم به بیمارستان ها جلوگیری کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: در حدود ۵۰ درصد از تست های مثبت کرونا منجر به بستری می شود.

به گزارش مهر، علیرضا دلاوری، بر اهمیت مراقبت های در منزل برای جلوگیری از ازدحام بیماران کرونایی در بیمارستان ها تاکید کرد و افزود: آنچه مسلم است، باید ظرفیت های مراقبت در منزل را به کار بگیریم تا از شلوغی و ازدحام بی مورد بیمارستان های بکاهیم.

وی با اشاره به بستری شدن ۵۰ درصد از موارد مثبت تست های کرونا، گفت: لازم است از مراکز مراقبت ۱۶ و ۲۴ ساعته خدمات جامع سلامت، حداکثر بهره را ببریم و از رفتن بی مورد مردم به بیمارستان ها جلوگیری کنیم.

دلاوری با عنوان این مطلب که افزایش دو برابری ظرفیت تخت های بیمارستانی هم مشکل کمبود را جبران نخواهد کرد، ادامه داد: استفاده از ماسک در محیط ها و مکان های پر ازدحام و پر رفت و آمد، می تواند تا حدود زیادی از انتقال بیماری جلوگیری کند. نباید اجازه بدهیم عده ای این بیماری را به بازی بگیرند و باعث شوند جان دیگران به خطر بیافتد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به علائم بیماری کرونا، گفت: بررسی ها نشان داده است که در حدود ۱۱.۴ درصد افراد مبتلا به کرونا علائم اسهال دارند. وی، بر اهمیت در خانه ماندن افرادی که کار غیر ضروری ندارند، تاکید کرد و افزود: هر چقدر رفت و آمدهای غیر ضرور در سطح جامعه کمتر شود، بیشتر می توان به جلوگیری از انتقال بیماری کمک کرد.

نظرات بینندگان