arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۱۵ تير ۱۳۹۹

معاون اول رئیس جمهور: قدردانی از بانک مرکزی برای تأمین ارز مورد نیاز دارو و کالا‌های اساسی

معاون اول رییس جمهوری، در جلسه بررسی نحوه تأمین ارز کالاهای اساسی و ضروری با اشاره به گزارش‌های ارائه شده، از بانک مرکزی نیز به خاطر تعامل مناسب و همکاری برای تأمین ارز مورد نیاز دستگاه‌های متولی تأمین دارو و کالاهای اساسی قدردانی کرد و گفت: بانک مرکزی با وجود فشارها و محدودیت‌های ارزی، عملکرد مناسبی در تأمین ارز مورد نیاز کشور داشته که قابل تقدیر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اول رییس جمهوری با تأکید بر اهمیت و ضرورت تأمین دارو و کالاهای اساسی و لزوم اطمینان بخشی به جامعه در خصوص عدم کمبود اقلام ضروری در کشور از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه خواست روند مناسب تأمین دارو و کالاهای اساسی را با جدیت استمرار بخشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری روز یکشنبه در جلسه بررسی نحوه تأمین ارز کالاهای اساسی و ضروری با اشاره به گزارش‌های ارائه شده، روند تخصیص ارز برای تأمین دارو و کالاهای اساسی را رضایت‌بخش توصیف کرد و گفت: خوشبختانه با همکاری خوب بانک مرکزی و وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، دغدغه و نگرانی برای تأمین کالاهای اساسی و دارو وجود ندارد.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای حل مشکل کمبود انسولین در کشور و اقدامات انجام شده این وزارتخانه برای تأمین واکسن آنفلوآنزا اظهارداشت: معمولاً در فصل پاییز مطالبه جدی برای واکسن آنفلوآنزا وجود دارد و لازم است از هم اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا مردم نسبت به تأمین این واکسن اطمینان‌خاطر داشته باشند.

وی از بانک مرکزی نیز به خاطر تعامل مناسب و همکاری برای تأمین ارز مورد نیاز دستگاه‌های متولی تأمین دارو و کالاهای اساسی قدردانی کرد و گفت: بانک مرکزی با وجود فشارها و محدودیت‌های ارزی، عملکرد مناسبی در تأمین ارز مورد نیاز کشور داشته که قابل تقدیر است.

جهانگیری با تأکید بر اهمیت و ضرورت تأمین دارو و کالاهای اساسی در کشور و لزوم اطمینان بخشی به جامعه در خصوص عدم کمبود اقلام ضروری در کشور، از بانک مرکزی، وزارتخانه‌های صمت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی خواست روند مناسب تأمین دارو و کالاهای اساسی را با جدیت استمرار بخشند تا مردم دغدغه‌ای در خصوص کمبود این کالاها نداشته باشند.

در این جلسه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن قدردانی از همکاری‌های بانک مرکزی گزارشی از روند تأمین دارو در کشور ارائه کرد و گفت: خوشبختانه با همکاریهای بانک مرکزی گره‌های بزرگی در بخش تأمین مواد اولیه دارو باز شد و امروز دغدغه و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

دکتر نمکی از رفع مشکل کمبود انسولین در کشور خبر داد و گزارشی از تلاش‌ها و اقدامات انجام شده برای واردات و تأمین واکسن آنفلوآنزا ارائه کرد.

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی هم گزارشی از آخرین وضعیت ذخایر نهاده ها نظیر ذرت، جو، کنجاله، روغن خام و دانه های روغنی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی های انجام شده مشکل و نگرانی در تأمین این اقلام نخواهیم داشت.

نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت هم گزارشی از وضعیت ذخایر ۲۰ قلم از کالاهای اساسی، میزان ثبت سفارش، تخصیص ارز و ترخیص این کالاها ارائه کرد.

در ادامه این جلسه رییس سازمان بنادر و کشتیرانی و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گزارشی از آخرین وضعیت موجودی کالای اساسی در بنادر کشور، آمار شناورهای حامل کالاهای اساسی در لنگرگاه ها و بنادر و آمار موجودی اقلام ضروری به تفکیک نوع کالا ارائه کرده و به مقایسه روند تخلیه کالاهای اساسی از کشتی و بارگیری این اقلام پرداختند.

در این جلسه که رییس سازمان غذا و دارو نیز حضور داشت، نحوه تأمین ارز مورد نیاز دارو و کالاهای اساسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد دستگاه‌های متولی تأمین دارو و کالاهای اساسی هماهنگی‌های لازم را با بانک مرکزی برای تأمین ارز مورد نیاز خود داشته باشند تا بر اساس برنامه‌زمان بندی و اولویت‌های تعیین شده، ارز مورد نیاز تخصیص پیدا کند.

نظرات بینندگان