arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۵ - ۱۵ تير ۱۳۹۹

دستگیری عاملان آتش سوزی کوه‌های "فهلیان"

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی در استان فارس گفت: عاملان آتش سوزی ۲۰ هکتار از مراتع کوه‌های منطقه "فهلیان" دستگیر شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی در استان فارس گفت: عاملان آتش سوزی ۲۰ هکتار از مراتع کوه‌های منطقه "فهلیان" دستگیر شدند.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: در پی وقوع آتش سوزی در مراتع منطقه "فهلیان" این شهرستان، دستگیری عاملان آن در دستور کار پلیس قرار گرفت.

به گزارش انتخاب به نقل از سایت پلیس فارس، افزود: با تلاش و کوشش بی وقفه کارکنان انتظامی این شهرستان مشخص شد ۲ نفر از افراد غیر بومی که در این منطقه موقتا اتراق کرده بودند بر اثر سهل انگاری باعث آتش سوزی ۲۰ هکتار از منابع طبیعی این منطقه شده بودند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان با تحقیقات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

قسام با اشاره به اینکه متهمین تحویل مقام قضائی شدند، گفت: متاسفانه سهل انگاری این ۲ نفر علاوه بر از بین رفتن منابع طبیعی ارزشمند، منجر به سوختگی شدید یک جوان دوست دار محیط زیست که قصد خاموش کردن آتش را داشت نیز شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی در استان فارس، به عموم مردم توصیه کرد که با توجه به گرمای هوا و خشکی علفزارها و مراتع، بیش از پیش مراقبت کرده و همچنین در صورت مشاهده آتش سوزی، موضوع را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

به گزارش ایسنا، طی آتش‌سوزی ارتفاعات فهلیان در شهرستان ممسنی، محمدجواد مختاری، جوان دوستدار طبیعت، در حین مهار آتش، دچار سوختگی شدید شد و شامگاه شنبه ۱۵ تیر در بیمارستان، جان باخت.

نظرات بینندگان