arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۵ - ۱۵ تير ۱۳۹۹

کلاهبرداری با جعل عنوان کارمند سازمان قضایی نیروهای مسلح

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح، از دستگیری فردی که با جعل عنوان کارمند سازمان قضایی نیروهای مسلح از مردم کلاهبرداری می کرد، خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح، از دستگیری فردی که با جعل عنوان کارمند سازمان قضایی نیروهای مسلح از مردم کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

به گزارش  سازمان قضایی نیروهای مسلح، علیرضا بیگمرادی در تشریح نحوه کلاهبرداری این فرد گفت: این شخص با کسانی که اقدام به درج آگهی خرید وام فوری در تارنمای دیوار می کردند، با اسامی جعلی گفت وگوی مجازی برقرار و آنها را به صفحه خود در شبکه های اجتماعی واتساپ و تلگرام با شماره همراه****۰۹۰۳۳۰۰ دعوت می کند.

وی افزود: شخص مورد نظر برای جلب اعتماد مردم، خود را کارمند سازمان قضایی نیروهای مسلح و مداح معرفی و با این ترفند که دو وام ۵۰ میلیون تومانی و ۱۲ میلیونی تومانی با سود چهار درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله به وی تعلق گرفته و چون به آن احتیاج ندارد حاضر است به خاطر رضای خدا در اختیار افراد نیازمند قرار دهد، از متقاضیان می خواهد مبلغ مسدودی یا اولین قسط را پرداخت کنند تا امکان اعطای وام میسر شود.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح ادامه داد: این فرد سپس شماره کارتی را به عنوان حساب بانکی حسابرس ارشد سازمان قضایی نیروهای مسلح برای افراد متقاضی ارسال تا مبلغ مسدودی یا اولین قسط وام را به این حساب واریز کنند و بدین نحو زمینه کلاهبرداری را فراهم می کند.

وی درباره نحوه دستگیری متهم گفت: با گذشت زمان و عدم واریز وام به حساب متقاضیان، متهم به بهانه های مختلف، سعی در خریدن فرصت و پاک کردن کامل رد پای خود داشت تا اینکه با وصول برخی گزارش‌ها، اقدامات اطلاعاتی و فنی آغاز و مشارالیه شناسایی و دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

بیگمرادی اظهار داشت: این شخص با غصب عنوان و متأسفانه تحریک احساسات مذهبی مردم و القاء برخی واژگان تحریک کننده، در مجموع بیش از ۳۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده و از ۱۴ استان کشور در این پرونده، مالباخته وجود دارد.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: افرادی دیگری که با این روش از آنان کلاهبرداری شده، می توانند به شعبه اول بازپرسی دادسرای نظامی تهران مراجعه و شکایت خود را مطرح و یا با شماره تلفن ۰۲۱۸۲۹۰۲۵۳۹ تماس حاصل کنند.

بنا به گفته این مقام مسئول، در جریان تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم سابقه کلاهبرداری های دیگری نیز در سال های قبل داشته است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان