arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۸۲۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۱۵ تير ۱۳۹۹

پلیس باید خادم و پاسخگوی مردم باشد

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه باید خود را خادم و پاسخگوی مردم بدانیم و در قبال آنان احساس تکلیف و وظیفه کنیم، گفت: همچنین اقتدار، انضباط و رأفت پلیس باید در روش ها و منش ها مشهود باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه باید خود را خادم و پاسخگوی مردم بدانیم و در قبال آنان احساس تکلیف و وظیفه کنیم، گفت: همچنین اقتدار، انضباط و رأفت پلیس باید در روش ها و منش ها مشهود باشد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی در نشست با رئیس پلیس راهور ناجا و جمعی از مدیران اظهار داشت: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) درود و رحمت می فرستیم و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حریم امنیت جمهوری اسلامی ایران به ویژه سپهبد شهید "حاج قاسم سلیمانی" و همرزمانش را گرامی می داریم.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی افزود: برای فرماندهی معظم کل قوا مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) نیز آرزوی طول عمر با برکت توام با صحت و سلامتی داریم .

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: به همرزمان و همسنگران پرتلاشم نیز در پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا سلام عرض می کنم و به پاس تلاش هایشان برای مدیریت ترافیک و تسهیل تردد خدا قوت می گویم.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به ارائه گزارش توسط سردار "سیدکمال هادیانفر"؛ رئیس پلیس راهور ناجا و همکارانشان خاطر نشان کرد: گزارش خوبی توسط همرزمانم در پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ارائه شد که بیانگر اقدامات شبانه روزی و زحمات سفیدپوشان این مجموعه است و ان شاء الله با روحیه جهادی و انقلابی روند خدمات دهی به مردم ادامه خواهد داشت.

شهدای ناجا مظلومند

سردار رضایی با اشاره به جانفشانی سبزپوشان ناجا برای تامین نظم و امنیت جامعه بیان کرد: شهدای نیروی انتظامی مظلوم هستند و در این میان شهدای راهور مظلوم ترند؛ بسیاری از نیروهای این پلیس در راه تسهیل تردد و مدیریت ترافیک تا پای جان و فعالیت ایثارگونه پیش می روند.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به نقش خانواده کارکنان در پیشبرد اهداف سازمانی و کسب موفقیت ها، یادآور شد: معتقدم که موفقیت هایمان را مرهون صبوری و همراهی خانواده های کارکنان هستیم و اگر حمایت و پشتیبانی پدران، مادران، همسر و فرزندان کارکنان نبود امکان اجرای ماموریت ها میسر نبود؛ از همین جا تقدیر فرمانده و هیئت رئیسه ناجا را به خانواده های عزیز کارکنان نیروی انتظامی تقدیم می کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تنوع و گستردگی ماموریت های نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: تک تک ما وظیفه داریم نسبت به مسئولیت هایمان متعهد باشیم؛ باید خود را خادم و پاسخگوی مردم بدانیم و در آنان احساس تکلیف و وظیفه کنیم.

از مردم و برای آنان هستیم

سردار رضایی ادامه داد: ما از مردم، برای مردم و در خدمت آنان هستیم و همه نیروهای پلیس وظیفه دارند خود را در قبال هموطنان ولایی و شهیدپرور ایران اسلامی و مراجعانشان خادم و خدمتگزار بدانند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پلیس باید در تراز انقلاب اسلامی باشد، مطرح کرد: نیروهای پلیس رفتاری توام با ادب، اخلاق و با تکیه بر ارزش های دینی، اسلامی و انقلابی داشته باشند، بنده به جد معتقدم که حتی اعمال قانون بایستی توام با رعایت ادب و اخلاق اسلامی باشد.

وی با تاکید بر اینکه هر اقدامی برای رضای خداوند و با نیت الهی باشد، خاطر نشان کرد: هر فعالیتی که از مسیر کسب رضایت خداوند خارج شود و نیتی جز این داشته باشد، راه به جایی نمی برد همه ما تکلیف مدار باشیم و خودمان را ارزان نفروشیم.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: ایمان به خدا، ولایت پذیری، اخلاق مداری، مردم داری، تعهد و وظیفه شناسی، تخصص گرایی، مهارت محوری، اصل و راهبرد همه نیروهای پلیس باشد؛ در واقع سبزپوشان ناجا وظایف شان را مخلصانه و مقتدرانه انجام دهند.

وی با اشاره به جایگاه خطیر نیروهای پلیس یادآور شد: خدمت در این جایگاه توفیق است و همه باید لباس سبز خدمت را مقدس و محترم بدانیم و از کوتاهی در انجام وظایف دوری کنیم و نسبت به سازمان و وظایف مان تعصب و غیرت داشته باشیم و به اخلاق و ادب دینی و اسلامی مجهز شویم.

سردار رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات موثر پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در خدمات دهی به مردم ، خاطر نشان کرد: این پلیس نماد نظم و انتظام است و در پیشانی ارتباط و تعامل با مردم می باشد؛ به جد اعتقاد دارم که نیروهای فعال در این پلیس باید با دقت و تمرکز انتخاب شوند؛ از طرفی مجموعه ستادی که قوه عاقله و مغز متفکر هر سازمانی است باید پشتیبان و حمایت کننده نیروهای صفی و اجرا باشد.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه انضباط همه نیروهای پلیس باید در روش ها و منش ها مشهود باشد، ادامه داد: آموزش مداوم در ارتقاء مهارت های علمی و تخصصی نیروها ملاک باشد؛ تداوم آموزش ها می تواند آمادگی ما را در مواجهه با ماموریت های مختلف ارتقاء دهد.

سردار رضایی بر لزوم نظارت میدانی و منطبق با واقعیت ها تاکید و بیان کرد: همچنان که معتقدم فرماندهان باید با نیروهایشان رفتار و ارتباطی "پدرانه" ، "برادرانه"، " دلسوزانه" و "مسئولانه" داشته باشند بر این مهم نیز تاکید دارم که بر روند و روال اقدامات نیروها نظارت جدی شود.

ارائه پیشنهادات و راهبردهای عملیاتی و اجرایی سردار رضایی به پلیس راهور

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه پیشنهادات و راهبردهای عملیاتی به پلیس راهنمایی و رانندگی بر لزوم تلاش جدی برای کاهش تصادفات و جان باختگان جاده ای، تاکید کرد و افزود: کاهش جان باختگان جاده ای از مطالبات جدی مقام معظم رهبری "مدظله العالی" می باشد و پلیس راهور موظف است که برای تحقق این مهم گام های جدی بردارد، هر چند که برابر گزارشات این روال در این پلیس صورت گرفته است اما به وضع موجود قائل نیستیم و اقدامات باید به جد ادامه داشته باشد.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه در بررسی تصادفات، ریشه و علت یابی شود، مطرح کرد: ارائه راهکار پس از بررسی موضوعات بسیار مهم است ؛ چرا که راهکاریابی می تواند به تحقق هدف اولیه و نهایی ما کمک شایانی کند.

وی در ادامه بر لزوم توسل به آموزش همگانی برای ارتقاء فرهنگ ترافیک تاکید کرد و گفت: جلب مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت های متنوع رسانه ای اعم از کلیپ سازی، تولید انیمیشن، سریال سازی و انجام مصاحبه ها و اطلاع رسانی های به موقع و دقیق می تواند کارساز باشد.

سردار رضایی با اشاره به تلاش نیروی انتظامی برای تحقق پلیس هوشمند ادامه داد: با تعریف و تدوین سازوکارهای اجرایی می توانیم به خدمات دهی به مردم سرعت و دقت بیشتری دهیم ؛ در واقع پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا باید در هوشمندسازی پیشگام و پیشرو باشد.

این مقام ارشد انتظامی در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم تعیین سهم سایر دستگاه ها در کاهش تصادفات و جان باختگان جاده ای تاکید کرد.

پیش از سخنان سردار رضایی، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه کرد.

نظرات بینندگان