arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۹
شماره ۱۶۵/

اسناد ویکی لیکس / ۱۳۸۲؛ وقتی کانادا برای قطعنامه شورای حکام علیه ایران، خود را به آب و آتش زد!

«انتخاب» اسناد ویکی لیکس در رابطه با ایران را که متعلق به سال های ۱۹۷۲ تا ۲۰۰۹ است، را به صورت روزانه و به منظور آگاهی مخاطبان نسبت به تحولات و اتفاقات گذشته، منتشرمی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«انتخاب» اسناد ویکی لیکس در رابطه با ایران را که متعلق به سال های ۱۹۷۲ تا ۲۰۰۹ است، را به صورت روزانه و به منظور آگاهی مخاطبان نسبت به تحولات و اتفاقات گذشته، منتشرمی کند.

سرویس تاریخ «انتخاب»: سفارت آمریکا در ترکیه در تلگرافی سری به تاریخ چهارشنبه، ۵ شهریور ۱۳۸۲ به تمایل دولت کانادا برای حمایت از قطعنامه شورای حکام علیه ایران پرداخته است.

به گزارش «انتخاب»؛ متن این سند که ویکی لیکس آن را منتشر کرده، در زیر آمده است:

موضوع سند: حمایت کانادا از قطعنامه عدم پایبندی ایران در نشست شورای حکام آژانس در ماه سپتامبر

طبقه بندی: محرمانه

چهارشنبه 20:32 دقیقه بیست و هفتم آگوست 2003 (چهارشنبه، ۵ شهریور ۱۳۸۲

از: کانادا

به: نامشخص

 

تری وود، معاون مدیر عدم گسترش تسلیحات هسته ای در وزارت امورخارجه کانادا، به ما اطمینان داد که دولت این کشور کاملا از صدور قطعنامه عدم پایبندی (Non-compliance) ایران  در نشست آتی شورای حکام آژانس در ماه سپتامبر حمایت کرده و خواهان کمک به هر روش ممکن است. وود گفت گزارش دبیرکل درباره ایران که در 26 اگوست منتشر شد چنین نتیجه ای را غیرقابل اجتناب می کند.

بیشتر بخوانید:

کانادا آماده لابی با دیگر اعضای هیات حکام آژانس است که هنوز قانع نشده اند – حتی اگر لازم باشد در پایتخت های آنها. وود پیشنهاد کرد که لابی گری همین هفته و بصورت هماهنگ انجام شود تا رسیدن به بیشترین تاثیر و کارآمدی تضمین شود. او اضافه کرد که هیات کانادا در وین دیروز درباره این موضوع بصورت مفصل با هم صحبت کردند تا درباره یان موضوع با هم هماهنگی کنند.

کلی

نظرات بینندگان