arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۹

اعلام جرم علیه چند خانواده در زنجان به دلیل برگزاری مراسم عروسی و عزا

فرماندار زنجان گفت: سه خانواده و یک دفتر کارگزاری بورس در زنجان به دلیل نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندار زنجان گفت: سه خانواده و یک دفتر کارگزاری بورس در زنجان به دلیل نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رضا عسگری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شرایطی که در زنجان با آن مواجهیم و شاهد افزایش شمار بیماران کرونایی سرپایی، بستری و فوتی هستیم، تصمیماتی برای مدیریت وضعیت با هدف رعایت جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی گرفته شده است.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی چاره‌ای جز معرفی متخلفان به محاکم قضایی نیست و دستگاه قضایی نیز از همه ظرفیت های قانون مجازات اسلامی برای برخورد با متخلفان استفاده خواهد کرد.

عسگری با بیان اینکه در شرایط کنونی هر گونه دعوت به مراسم عروسی یا ترحیم، در واقع دعوت به ابتلای به بیماری است، افزود: در یک مورد مصداقی تست کرونای پیرمردی که در یک مراسم شرکت کرده بوده، مثبت شد و به فاصله چند ساعت پس از بستری، فوت کرد.

وی گفت: بر اساس پایش و بررسی انجام شده، اعضای درجه یک، ۵۳ درصد مبتلایان به کرونا، دچار این بیماری بوده اند و سایر موارد نیز به طور عمده شامل کسانی است که مراسم و تجمع هایی از قبیل عروسی، ترحیم و یا مهمانی های خانوادگی شرکت کرده اند.

عسگری افزود: در بررسی های مصداقی انجام شده، در یک مراسم عروسی تست ۵۰ نفر در یکی از روستاهای زنجان مثبت بوده است با اینکه قبل از برگزاری مراسم، هشدارها و تذکرات لازم از سوی دهیاری، شورا و بهورز روستا به خانواده صاحب مراسم داده شده بود.

وی ادامه داد: برای این خانواده اعلام جرم شده و لازم است جهت رسیدگی به پرونده، در محاکم قضایی حاضر شوند.

عسگری اظهار داشت: گزارش برگزاری ۲ مجلس ترحیم نیز با وجود اعلام ممنوعیت برگزاری چنین برنامه هایی، واصل شد که برای خانواده های برگزار کننده مراسم نیز اعلام جرم شد.

وی ادامه داد: یکی از کارگزاری های بورس نیز در شهر زنجان به دلیل فراهم نکردن زمینه لازم برای رعایت فاصله اجتماعی در محل دفتر و عدم افزایش ساعات کاری دفتر، به مرجع قضایی معرفی شد.

عسگری به ضرورت رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تجمع مثل باشگاه ها، بانک ها و سایر مراکز خدماتی اشاره کرد و گفت: بازرسی ها برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زنجان تشدید شده است.

فرماندار زنجان گفت: از آنجا که شهر زنجان در وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا قرار دارد، برگزاری هر گونه برنامه و مراسم جمعی ممنوع است و هر فعالیتی باید با مجوز مرکز بهداشت باشد.

نظرات بینندگان