arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۹

کشف عتیقه‌جات ۴ هزار ساله در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۳ قطعه اشیاء تاریخی زیر خاکی مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد مسیح با قدمت ۴ هزار سال در بخش "بنارویه" خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۳ قطعه اشیاء تاریخی زیر خاکی مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد مسیح با قدمت ۴ هزار سال در بخش "بنارویه" خبر داد.

 سرهنگ "داود امجدی" اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان "لارستان" با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند، فردی در منزل مسکونی خود اقدام به دپو عتیقه جات کرده که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات نامحسوس و اقدامات فنی انجام شده، صحت موضوع برای پلیس محرز و پرونده قضائی در این رابطه تشکیل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان تصریح کرد: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از محل اختفا، ۲ عدد کوزه و یک عدد کاسه سفالی کشف کردند.

سرهنگ امجدی با اشاره به دستگیری یک نفر در این خصوص و معرفی وی به مرجع قضائی، خاطر نشان کرد: کارشناسان میراث فرهنگی، قدمت این اشیا را مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد مسیح با قدمت ۴ هزار ساله اعلام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه موارد مشابه، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نظرات بینندگان