arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۱۶ تير ۱۳۹۹

ماسک؛ موثرترین راه پیشگیری از کرونا

فوق تخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان لقمان حکیم با بیان اینکه ماسک در صورت استفاده صحیح و مناسب، می‌تواند در صورت ناقل بودن فرد، از بیمار شدن دیگران جلوگیری کند، گفت: استفاده از ماسک ضروری‌ترین و موثرترین راه پیشگیری از کروناست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ماسک؛ موثرترین راه پیشگیری از کرونافوق تخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان لقمان حکیم با بیان اینکه ماسک در صورت استفاده صحیح و مناسب، می‌تواند در صورت ناقل بودن فرد، از بیمار شدن دیگران جلوگیری کند، گفت: استفاده از ماسک ضروری‌ترین و موثرترین راه پیشگیری از کروناست.

به گزارش ایسنا، دکتر ایلاد علوی درباره ضرورت استفاده از ماسک اظهار کرد: با توجه به این که برد ذرات ویروس کرونا ممکن است به یک تا دو متر برسد، مهم‌ترین کارکرد ماسک‌ها پیشگیری از ورود قطرات تنفسی و ویروسی از فردی به فرد دیگر است.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک و رعایت فاصله مناسب می‌تواند از مبتلا شدن به کرونا و انتقال آن به سایرین تا میزان قابل توجهی بکاهد، افزود: ماسک باید به طور کامل دهان و بینی را بپوشاند.

علوی اظهار کرد: به صورت کلی بیشترین افرادی که باعث انتقال بیماری می‌شوند، افراد علامت‌دار هستند، ولی افراد بدون علامت هم می‌توانند بیماری را به دیگران انتقال دهند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک توسط افراد مشکوک به بیماری کرونا توصیه کرد: اگر از فردی که مبتلا به ویروس کووید ۱۹ شده و یا حتی مشکوک به ابتلاست مراقبت می‌کنید، حتما از ماسک استفاده کنید.

علوی درباره کاربرد انواع ماسک‌های مختلف گفت: ماسک‌های N۹۵ و N۹۹ محکم‌ترین نوع ماسک هستند که کاربرد آن بیشتر برای کادر پزشکی است؛ چرا که ذرات بسیار ریز از جمله باکتری‌ها و ویروس‌ها را از خود عبور نمی‌دهند. این ماسک‌ها سایزهای متفاوتی دارند و باید به‌ صورت متناسب برای فرد انتخاب شوند.

وی افزود: ماسک‌های جراحی، نمونه دیگر ماسک‌ها هستند که بیشتر در دسترس هستند و بینی و دهان و چانه را به‌خوبی می‌پوشانند، این ماسک‌ها از خروج ذرات تنفسی و پراکنده شدن آن در صورت بیمار بودن فرد جلوگیری می‌کند. همچنین در صورتی‌ که ویروس‌ها در فضای اطراف شما پراکنده باشند از ورود به سیستم تنفسی شما جلوگیری می‌کند.

علوی با بیان این که با توجه به افزایش شیوع کرونا استفاده از ماسک از ضروری‌ترین راه‌های پیشگیری‌ است، خاطرنشان کرد: ماسک در صورت استفاده صحیح و مناسب می‌تواند در صورت ناقل بودن شما، از بیمار شدن سایر افراد جلوگیری کند. علاوه بر این در صورتی‌ که مجبور به حضور خارج از خانه هستید از شما در برابر ذرات بیماری‌زا به‌خوبی محافظت می‌کند، پس اگر سلامت خود و جامعه‌تان برایتان مهم است در تمام زمان‌های خروج از قرنطینه از ماسک مناسب استفاده کنید.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان لقمان حکیم توصیه کرد: اگر ماسک‌های جراحی و یا سه لایه در دسترس ندارید می‌توانید از پارچه‌های نخی به عنوان ماسک برای پیشگیری از انتقال ویروس استفاده کنید.

نظرات بینندگان