arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۹۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۱۶ تير ۱۳۹۹

ذوالنوری: سوله آسیب‌دیده نطنز مرکز مونتاژ ماشین‌های غنی‌سازی بود

مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بررسی ابعاد مختلف حادثه سایت هسته‌ای نطنز، گفت: سوله آسیب دیده مرکز مونتاژ بعضی از ماشین‌های غنی‌سازی ما طبق برجام بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ذوالنوری: سوله آسیب‌دیده نطنز مرکز مونتاژ ماشین‌های غنی‌سازی بودرئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بررسی ابعاد مختلف حادثه سایت هسته‌ای نطنز، گفت: سوله آسیب دیده مرکز مونتاژ بعضی از ماشین‌های غنی‌سازی ما طبق برجام بوده است.

به گزارش خانه ملت، مجتبی ذوالنوری با اشاره به حادثه نطنز و نشست روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیرامون این اتفاق، گفت: در برجام تحقیق و توسعه برای جمهوری اسلامی مجاز دیده شده و کاری که در سوله نطنز انجام می‌گرفته کاملا در راستای برجام بوده است لذا هیچ تخلف و تخطی از برجام نشده است.

امکان اعلام علت رخداد نطنز به دلایل امنیتی وجود ندارد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سوله آسیب دیده نطنز مرکز مونتاژ بعضی از ماشین‌های غنی‌سازی ما بوده است. گمانه های مختلفی در خصوص علل این حادثه وجود دارد که در دست بررسی است البته گمانه های قوی‌تر و علت اصلی حادثه تقریبا روشن شده اما به لحاظ امنیتی نمی‌توانیم اعلام کنیم تا در زمان خودش تصمیم گیری شود.

وی افزود: شورای عالی امنیت ملی هم اعلام کرده است که علل رخداد در سایت هسته‌ای نطنز را متوجه شدند اما در شرایط فعلی نمی توانند به لحاظ امنیتی بیان کنند.

ذوالنوری با یادآوری نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، گفت: موارد مرتبط با این حادثه در نشست کمیسیون بحث، طرح و بررسی شد. اعضای کمیسیون نیز سوالات خود با صراحت، دقت و قاطعیت مطرح کردند و رئیس سازمان انرژی اتمی تمام آنها را پاسخ دادند.

دعوت از ظریف برای حضور در نشست هفته آتی کمیسیون

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ادامه بررسی ابعاد رخداد نطنز در کمیسیون، خاطرنشان کرد: موضوع مذکور در کمیسیون امنیت ملی مجلس مختومه نیست و بررسی‌های بیشتر ادامه دارد. پیگیری‌ها متنوع خواهد بود که دعوت از مسئولان دستگاه‌های امنیتی در جلسات آتی یکی از موارد است.

ذوالنوری در ادامه یادآور شد: ما همچنین از آقای دکتر ظریف برای حضور در نشست هفته آینده کمیسیون دعوت خواهیم کرد زیرا وزارت امور خارجه هم بی ربط با این موضوعات نیست.

بازدید کمیسیون امنیت ملی از محل حادثه نطنز و سایر سایت‌های هسته‌ای

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم کمیسیون برای بازدید از محل حادثه نطنز و سایر مراکز هسته‌ای، گفت: این بازدیدها طبق روال کاری گذشته کمیسیون انجام می‌شود تا نمایندگان در جریان کارهای انجام گرفته و پیشرفت‌ سایت‌های هسته‌ای قرار بگیرند و نقطه نظرات خود را که در پشتیبانی و تقویت این مراکز تاثیرگذار خواهد بود، ارایه دهند.

نظرات بینندگان