arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۰۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۱۶ تير ۱۳۹۹

عضو شورای شهر: آب و برق ساختمان‌های ناایمن را قطع می‌کنیم

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: شهرداری پس از اخطار به مالکان ساختمان های‌ ناایمن باید با نصب پلاکارد ناایمن بودن ساختمان را اطلاع‌رسانی کند و درصورت بی‌توجهی مالک در گام بعدی آب، گاز و برق با حکم قضایی قطع شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: شهرداری پس از اخطار به مالکان ساختمان های‌ ناایمن باید با نصب پلاکارد ناایمن بودن ساختمان را اطلاع‌رسانی کند و درصورت بی‌توجهی مالک در گام بعدی آب، گاز و برق با حکم قضایی قطع شود.

به گزارش فارس، زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره پایش ایمنی ساختمان‌های شهر تهران در برابر خطر آتش‌سوزی گفت: در ‌ دی و بهمن سال گذشته مصوبات مهمی در این راستا در شورای شهر تهران تصویب شد و اقدامات مؤثری پس از تصویب مصوبه‌ها توسط سازمان آتش‌نشانی انجام گرفته است.

وی افزود: بر اساس مصوبه‌های موجود در شورای شهر سازمان آتش‌نشانی موظف به صدور اخطار و دستورالعمل ایمنی بهره‌برداری موقت و دائم متناسب با شرایط ساختمان به منظور حداکثر شرایط ایمنی قابل اجرا بر اساس مباحث مقررات ملی ساختمان و استانداردهای مرجع برای ساختمان‌های ناایمن است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: آتش‌نشانی می‌تواند به مالکان و ذی‌نفعان ساختمان‌های ناایمن مهلت حداکثر 6 ماه بدهد تا دستورالعمل‌های ایمنی و تمهیدات اصلاحی به منظور رفع خطر صورت گیرد.

نژادبهرام گفت:‌همچنین شهرداران مناطق 22‌گانه مکلف به صدور اخطار برای الزام مالکان به رفع خطر و ایمن‌سازی ساختمان هستند و پس از اتمام مدت اخطار در صورت همکاری نکردن مالک شهرداری‌های مناطق 22‌گانه می‌توانند از همه ظرفیت‌های قانونی خود و ظرفیت‌های قوه قضائیه و نیروی انتظامی بهره‌مند شوند.

وی گفت:‌بهره‌مندی از ظرفیت‌های قانونی به صورتی است که شهرداری می‌تواند ابتدا با نصب پلاکارت خطر شهروندان را از ناایمن بودن ساختمان مطلع کند و پس از آن ارائه خدماتی مانند آب، گاز و برق به ساختمان با حکم قضایی قطع و در آخرین گام نسبت به پلمب ساختمان اقدام شود.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: برای من جای سوال دارد که در ارتباط با کلینیک سینا مهر چرا اخطارهایی که سازمان آتش‌نشانی به مالکان ساختمان داده پیگیری نشده است و باید این مسأله اکنون مورد بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: شهرداری باید اسامی ساختمان‌های ناایمن را منتشر کند تا شاهد کاهش بی‌توجهی به اخطارها باشیم.

نظرات بینندگان