arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۰۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۷ - ۱۶ تير ۱۳۹۹

سم مندس، اسپیلبرگ و نتفلیکس به کمک تئاتر بریتانیا می‌روند

یک صندوق مالی جدید برای تئاتر بریتانیا به رهبری سم مندس و با حمایت مالی نتفلیکس، استیون اسپیلبرگ و آرماندو لانوچی در دست ایجاد است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک صندوق مالی جدید برای تئاتر بریتانیا به رهبری سم مندس و با حمایت مالی نتفلیکس، استیون اسپیلبرگ و آرماندو لانوچی در دست ایجاد است.

 به نقل از ورایتی، انجمن صنفی صنعت تئاتر لندن و بریتانیا یک صندوق جدید راه می‌اندازند تا با تامین مبلغ ۶۲۳ هزار دلاری، که از سوی نتفلیکس اهدا می‌شود، از تئاتر بریتانیا حمایت کنند.

این ابتکار موجب می‌شود تا کمک‌های مالی کوچکی برای دست اندرکاران تئاتر فراهم شود و آنهایی که امکان کسب درآمد ندارند و به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی سالن‌های نمایش درآمد خود را از دست داده‌اند، کمک بگیرند.

این صندوق به طور خاص برای حمایت از کسانی تشکیل می‌شود که واجد دریافت کمک‌های دولتی نبوده‌اند و از زمان تعطیل شدن تئاترها در ۱۶ مارس تاکنون درآمدی نداشته‌اند. این در حالی است که به تازگی اعلام شد یک مبلغ ۱.۹ میلیارد دلاری برای حمایت از بخش هنر، از سوی دولت بریتانیا تامین شده است.

صندوق جدید به سرپرستی سم مندس که در دوران قرنطینه از جمله صداهایی بود که در طرفداری از تئاتر و دست‌اندرکارانش فعالیت می‌کرد، به صورت امدادی کوتاه مدت برای صدها کارگر و کارمند آزاد تئاتر در سراسر بریتانیا وارد میدان شده است.

این کمک هزینه ها در قالب مبلغ هزار پوندی (۱۲۵۰ دلار) به هنرمندان تئاتر اهدا می شود و به آن دسته تعلق می گیرد که در فاصله ژانویه ۲۰۱۹ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۰ مشغول کار بوده‌اند.

برای ادامه این کمک ها لازم است که چهره‌های صنعت، سازمان‌ها و موسسه‌های خیریه هم وارد عمل شوند. اسپیلبرگ، لانوچی و دیوید ویلیامز بازیگر از جمله افرادی هستند که اعلام آمادگی کرده‌اند تا پول‌های بعدی را به این صندوق اهدا کنند. انتظار می‌رود حامیان دیگری نیز در هفته‌های آینده وارد این میدان شوند.

نتفلیکس پیشتر به موسسه فیلم بریتانیا کمک کرده بود.

مندس در این باره گفت: هزاران تن از متخصصان تئاتر در بریتانیا دارند زحمت می‌کشند، اما بسیاری از آنها قادر نیستند تا از برنامه‌های موجود دولتی کمکی دریافت کنند و اکنون نیازمند کمک ما هستند.

وی افزود: این صندوق را ایجاد کرده‌ایم تا از آسیب‌پذیرترین عناصر تئاتر کشورمان حمایت کنیم. این صندوق به طور مشخص از کارمندان تئاتر حمایت می‌کند، از آنهایی که دیگر توان تامین غذای روزانه یا پرداخت قبض‌های ماهیانه را ندارند.

وی تاکید کرد که این صندوق با مبلغ اهدایی نتقلیکس شروع به کار کرده و وی امیدوار است که سایر اهدا کنندگان و سازمان‌های خیریه نیز بتدریج وارد عمل شوند و پول‌های بیشتری به این صندوق اهدا شود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان