arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۱۶ تير ۱۳۹۹

واعظی: اراده ایران حمایت از ونزوئلاست/ فرستاده مادورو: روز ورود نفت‌کش‌ها جشن ملّت ما بود

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دیدار فرستاده ویژه رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت: اراده اساسی ایران، حمایت از دولت قانونی ونزوئلا و کمک به مردم این کشور برای حل مشکلات است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور امروز (دوشنبه ۱۶ تیرماه) در دیدار «خورخه ماکِز» فرستاده ویژه رئیس جمهور ونزوئلا، دیدارها و رایزنی سران و مسئولان دو کشور در عرصه‌های مختلف را سازنده و مثبت دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره برای دولت و ملت ونزوئلا احترام قائل است و از توسعه روابط و همکاری ها با این کشور استقبال می کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تحولات منطقه آمریکای لاتین را حائز اهمیت دانست و افزود: اراده اساسی ایران، حمایت از دولت قانونی ونزوئلا و کمک به مردم این کشور برای حل مشکلات است.

واعظی با اشاره به اینکه امروز آمریکا با تحریم و اعمال فشار بدنبال توطئه افکنی علیه دولت ها و ملتهای مقاوم و آزادی خواه بویژه ایران و ونزوئلا است، اظهار داشت: باید با همبستگی و توسعه روابط و همکاری‌های فی مابین اجازه ندهیم تحریم دشمنان نسبت به توسعه و رفاه مردم خدشه ای ایجاد کند.

وی با قدردانی از پیام محبت آمیز رئیس جمهور ونزوئلا ابراز امیدواری کرد با بهبود شرایط و رفع بیماری کرونا در جهان، روسای جمهور و دیگر مقامات دو کشور بتوانند همچون گذشته دیدارها و رایزنی‌های خوبی با هم داشته باشند.

«خورخه ماکز» فرستاده ویژه رئیس جمهور ونزوئلا نیز در این دیدار ضمن تحویل پیام کتبی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا برای حجّت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان، اظهار داشت: ایران و ونزوئلا روابط بسیار خوبی با هم دارند و ما همواره قدردان حمایت ها و کمک های برادران ایرانی خود بوده و خواستار توسعه و تقویت همه جانبه مناسبات و همکاری های فی مابین دو کشور هستیم.

فرستاده ویژه رئیس جمهور ونزوئلا با بیان اینکه مردم این کشور ملت ایران را به عنوان ملتی قهرمان و بزرگ شناخته و همواره مورد تحسین قرار می دهند، افزود: ورود کشتی‌های ایرانی حامل بنزین به ونزوئلا، روز جشن برای ملت ونزوئلا بود.

وی با بیان اینکه امپریالیسم آمریکا، دشمن مشترک ایران و ونزوئلا بوده و باید با اتحاد و همبستگی در برابر آن ایستادگی و مقاومت کنیم، گفت: مطمئنا هیچ نیروی خارجی قادر نخواهد بود در برابر اراده ملت های آزادی خواه مانند ایران و نزوئلا به اهداف خود دست پیدا کند.

نظرات بینندگان