arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۸ - ۱۷ تير ۱۳۹۹

چین: تجاوز به حق مسلم فلسطین نباید قانونی شود

وزیر خارجه چین در واکنش به طرح اسرائیل و آمریکا برای الحاق کرانه باختری اعلام کرد که حق فلسطین برای ایجاد کشور مستقل قابل معامله نیست و تجاوز به حق مسلم فلسطینی ها نباید قانونی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایرنا «وانگ یی» که دوشنبه شب در نهمین نشست ویدیویی وزیران مجمع همکاری های چین و کشورهای عرب از پکن سخن می گفت افزود: درخواست تاریخی ملت فلسطین برای عدالت نباید چنین طولانی نادیده گرفته شود چین پیوسته در کنار مردم فلسطین ایستاده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه چین از کشورهای عرب در حافظت از امنیت سیاسی، ثبات اجتماعی و انتخاب راه توسعه غیر وابسته حمایت می کند از مواضع کشورهای دیگر در مسایل مربوط به امور داخلی چین تشکر کرد.

وزیر خارجه چین تاکید کرد: هنگ کنگ، شین جیانگ (سینکیانگ) و تایوان بخش های جدایی ناپذیر چین هستند پکن با دخالت خارجی در امور داخلی خود به بهانه مسایل این مناطق مخالف است.

وانگ یی گفت: با وجود تغییرات در اوضاع بین المللی، چین بر راه توسعه صلح آمیز اصرار و بر تحقق سود متقابل و برد و برد با کشورهای دیگر پافشاری می کند.

وی ضمن تاکید در مورد همکاری های متقابل در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری همه گیر کرونا، تحقیق و توسعه واکسن ها، دفاع از چند جانبه گرایی، حمایت از سازمان بهداشت جهانی برای ایفای نقش اساسی، مخالفت با سیاسی کردن و در نهایت پیروزی جهانی علیه بیماری باید به یکدیگر کمک کنیم.

این مقام ارشد چین همچنین خواستار مشارکت کشورهای عربی در طرح کمربند و جاده شد و گفت: تقویت تولید، تثبیت اشتغال و حمایت از معیشت مردم، افتتاح کانال های سریع برای مبادلات لازم میان دو طرف و تعمیق همکاری ها در زمینه تامین زنجیره صنعتی از جمله دستاوردهای این طرح است.

نهمین نشست ویدیویی وزیران مجمع همکاری های چین و کشورهای عرب با حضور وزرای ۲۱ کشور عربی و دبیرکل اتحادیه عرب تشکیل شد.

نظرات بینندگان