arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۹ - ۱۷ تير ۱۳۹۹

کره شمالی: هیچگونه تمایلی برای از سرگیری مذاکره با آمریکا نداریم

کره شمالی که پیشتر مذاکره جدید با آمریکا را رد کرده بود روز سه شنبه بار دیگر همزمان با سفر «استفان بایگون» نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی به سئول، یاداوری کرد که هیچگونه تمایلی برای از سرگیری مذاکره با آمریکا ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کره شمالی که پیشتر مذاکره جدید با آمریکا را رد کرده بود روز سه شنبه بار دیگر همزمان با سفر «استفان بایگون» نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی به سئول، یاداوری کرد که هیچگونه تمایلی برای از سرگیری مذاکره با آمریکا ندارد.

به گزارش ایرنا از یونهاپ، سفر «استفان بایگون» معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده ویژه این کشور در امور کره شمالی امروز سه شنبه آغاز می شود و به مدت سه روز ادامه دارد او در این سفر مذاکراتی با «لی دو هون» نماینده کره جنوبی در امور کره شمالی، وزیر امور خارجه کره جنوبی و معاون اول او دارد.

همزمان با آغاز این سفر «کوآن جونگ گون» مدیرکل بخش آمریکا وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه ای که خبرگزاری یونهاپ به نقل از رسانه های کره شمالی منتشر کرد گفته است «پیونگ یانگ برنامه ای برای مذاکره مجدد با مقامات آمریکایی ندارند».

وی در واکنش به انتشار برخی اخبار از سوی مقامات و رسانه های کره جنوبی مبنی بر احتمال مذاکره مجدد «کیم جونگ اون» رهبر این کشور با «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا پیش از انتخابات این کشور، از کره جنوبی خواست مداخله در امور سایر کشورها را متوقف کند.

این دیپلمات کره شمالی گفت: «به صراحت یک بار دیگر اعلام می کنیم ما قصد نداریم چهره به چهره با ایالات متحده بنشینیم و مذاکره کنیم».

صحبت از نشست دیگری بین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از زمانی آغاز شد که «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی اخیراً اعلام کرده بود خواستار چنین جلسه ای قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

اما مدیرکل آمریکا وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه خود آورده است که معاون وزیر خارجه کره شمالی پیشتر موضع کشورش را به صورت واضح در مورد شایعه امکان اجلاس مستقیم بین سران کره شمالی و آمریکا بیان کرده است.

اشاره این مقام کره شمالی به اظهارات «چو سون خویی» معاون وزیر امور خارجه کره شمالی است که روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد هیچ برنامه ای فوری برای از سرگیری مذاکرات هسته ای با آمریکا و دیدار کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ ندارد مگر اینکه کاخ سفید از «رفتارهای خصمانه» دست بردارد.

کوان با انتقاد از کره جنوبی که به امکان مذاکره مجدد میان کره شمالی و آمریکا دامن می زند گفت با این وجود چنین صحبت های مزخرفی که هیچ تغییری در تلاش آنها برای میانجیگری نشست کره شمالی و آمریکا ندارد بی وقفه از سئول شنیده می شود به نظر می رسد آنها گوش شنوا دارند یا اینکه شاید قصد دارند همواره به نفع خود صحبت کنند.

مدیرکل آمریکا وزارت خارجه کره شمالی گفت تلاش های کره جنوبی برای تبدیل شدن به "میانجیگر" بی نتیجه است زمان نشان خواهد داد که آیا تلاش های این کشور موفق خواهد شد یا فقط متحمل ضرر و تمسخر می شوند.

روابط بین آمریکا و کره شمالی بعد از سه دیدار بی نتیجه سران دو کشور تیره شده است.

نظرات بینندگان