arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۰۲۶۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۲ - ۱۷ تير ۱۳۹۹

تعیین تکلیف بخشی از پول مسدود شده ایران در کره جنوبی

رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی اعلام کرد: براساس توافق صورت گرفته، قرار شد بخشی از پول ایران در کره جنوبی بصورت اقلام پزشکی و دارو به کشور برگردد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی اعلام کرد: براساس توافق صورت گرفته، قرار شد بخشی از پول ایران در کره جنوبی بصورت اقلام پزشکی و دارو به کشور برگردد.

حسین تنهایی در مورد آخرین وضعیت پول بلوک شده ایران در کره جنوبی گفت: براساس توافق صورت گرفته، قرار شد بخشی از این پول بصورت اقلام پزشکی و دارو به کشور برگردد. در همین راستا وزارت بهداشت این اقلام را با هماهنگی بانک مرکزی اعلام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه هنوز بحث بازگشت پول نقد مطرح نشده است، افزود: البته این احتمال وجود دارد که پس از دارو تدریجا به سمت واردات مواد غذایی و نهاده‌های دامی حرکت کنیم.

تنهایی در مورد حجم این توافق گفت: بنده هنوز در مورد حجم آن اطلاعی ندارم اما این به تلاش ما بستگی دارد و امیدوارم با هماهنگی و ارتباط وزارت بهداشت و بانک مرکزی، بتوانیم حجم بالایی از این پول را به کشور بازگردانیم.

رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی در مورد احتمال واردت مواد اولیه لوازم خانگی نیز گفت: یکی از پیشنهادهای ما نیز همین است. اما باید توجه داشت که تولیدکنندگان ما با وجود تمام مشکلات روی پای خود ایستاده‌اند و توانستند هم از نظر حجم و هم کیفیت محصولات خود را حفظ کنند.

وی ادامه داد: البته اگر شدت تحریم اندکی کاهش یابد، علاوه بر لوازم خانگی می‌توان در زمینه خودروسازی و پتروشیمی نیز همکاری داشت.

تنهایی در مورد تاثیر تحریم‌ها بر تجارت دو کشور نیز گفت: در حال حاضر بنده آمار دقیقی ندارم اما حجم مبادلات دو کشور بشدت کاهش یافته است.

منبع: ایلنا

نظرات بینندگان