arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۳ - ۱۷ تير ۱۳۹۹

یک میلیون کیت کرونا توزیع شد

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، از توزیع ۱۰۰ هزار کیت کرونا در هفته گذشته خبر داد و گفت: تا کنون بیش از یک میلیون کیت کرونا توزیع شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، از توزیع ۱۰۰ هزار کیت کرونا در هفته گذشته خبر داد و گفت: تا کنون بیش از یک میلیون کیت کرونا توزیع شده است.

به گزارش وبدا، مهدی یوسفی روز سه شنبه درباره جزئیات خرید و توزیع کیت‌های کرونا اظهار داشت: آخرین پارت توزیع کیت‌های کرونا برای دانشگاه‌های علوم پزشکی هفته گذشته صورت گرفته، همچنین همه توزیع‌ها بر اساس لیست معاونت بهداشت انجام می‌شود.

وی افزود: در ابتدا ۴۰۰ هزار کیت کرونا از تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان خریداری و بلافاصله برای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور توزیع شد.

یوسفی با تاکید بر اینکه همه کیت‌های خریداری شده توسط هیأت امنا دارای مجوزهای لازم از اداره کل تجهیزات پزشکی بوده و تاییدیه انستیتو پاستور را گرفته‌اند، گفت: کیت‌های داخلی از لحاظ کیفیت با کیت‌های خارجی برابری می‌کنند و قیمت‌ها آنها نیز نسبت به کیت‌های خارجی مناسبت‌تر است.

رئیس هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خاطرنشان کرد: ۲۰۰ هزار کیت تشخیصی و استخراج کرونا نیز در اختیار پادیاب طب قرار دارد که بنابر اعلام نیاز معاونت بهداشتی وزارت بهداشت توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم در خصوص خرید و توزیع کیت کرونا در نظر گرفته شده، گفت: بر اساس اعلام نیاز معاونت بهداشت، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای تأمین نیازهای فوریتی تفاهم نامه هیأت امنای صرفه جویی ارزی با ۳ شرکت تولیدکننده داخلی نیز منعقد شده است.

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان