arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۰۴۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۱۸ تير ۱۳۹۹

استاندار: تهران اگر به حد قرمز برسد کنترلش خیلی سخت می‌شود / وضعیت هم‌اکنون در حالت هشدار و ما قبل قرمز است

استاندار تهران گفت: در خصوص شیوع ویروس کرونا وضعیت هشدار برای ما قرمز است چون تهران پیچیدگی های خاص خود را دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار تهران گفت: در خصوص شیوع ویروس کرونا وضعیت هشدار برای ما قرمز است چون تهران پیچیدگی های خاص خود را دارد.

به گزارش انتخاب، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: در صورتی که تهران به وضعیت قرمز برسد، کنترل شرایط در آن سخت می شود.

وی یادآورشد: اکنون شرایط شیوع کرونا در تهران قرمز نیست، ولی برای ما قرمز است چون سیاست های ستاد کرونای استان تهران، این بوده است که هیچ چیز را عادی فرض نکنیم و حساسیت های لازم را انتقال دهیم.

وضعیت شکننده پایتخت

دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران نیز در همین رابطه اعلام کرد: در روز های اخیر در تهران در وضعیت هشدار بوده ایم و وضعیت بسیار شکننده ای در این شهر حاکم است و آمار مبتلایان، فوتی‌ها و افراد نیازمند بستری طی ۱۰ روز گذشته سیر صعودی دارد.

وی تاکید کرد: همه اعضایی که در جلسه امروز حضور داشتد نگرانی خود را از شرایط فعلی ابراز کرده و قرار شد تا تصمیمات جدی، کارا و موثرتری با انسجام بین بخشی صورت گیرد.

زالی افزود: مقرر شد نمایندگان دستگاه‌ها با کارهای کارشناسی که در دستگاه‌های خود انجام خواهند داد، بسته ای را در زمینه کنترل بیماری در ابعاد مختلف آماده کنند تا بعدازظهر امروز در جلسه اضطراری که با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت برگزار می‌شود، ارایه شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: به نظر می رسد فرایندی که در تهران با آن روبرو هستیم، هم در زمینه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و هم درباره شیوه‌نامه‌های بهداشتی، کمتر مورد توجه واقع شد ضمن آنکه مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی افزایش یافته است بنابراین نیازمند مداخلات جدی‌تری هستیم.

استان تهران از نظر شیوع ویروس کرونا از ۱۱ تیر سال جاری در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز ۱۷ تیر طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۶۳۷ نفر بیمار جدید در سطح کشور شناسایی و یک هزار و ۴۵۵ نفر از آنان بستری شده اند و به این ترتیب مجموع افراد مبتلا به این بیماری تاکنون در کشور به ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر رسید.

بر اساس همین گزارش طی ۲۴ ساعت منتهی به ۱۷ تیر ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و تعداد کل متوفیان به ۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر رسید.

تعداد کل بهبود یافتگان نیز از سوی وزارت بهداشت ۲۰۷ هزار نفر اعلام شده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
1
با سلام بابا جان آقای استاندارد هنوز زود است که نگران بشوی بزار یک عده دیگر بمیرند بعد خودت و خانوداه محترم به بهترین امکانات پزشیک دسترسی داشته باشی گور بدر مردم با یک کلید تمام مشکلات توسط حسن آقا درست میشه
نظرات بینندگان