arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۰۵۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۱۸ تير ۱۳۹۹

متلاشی شدن باند مخوف سرقت و قتل در آذربایجان شرقی+ اعترافات قاتل و سارق

باند بزرگ سرقت و قتل که در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی اقدام به سرقت خودرو، احشام و مغازه‌ها می‌کردند، در تبریز شناسایی و دستگیر شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باند بزرگ سرقت و قتل که در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی اقدام به سرقت خودرو، احشام و مغازه‌ها می‌کردند، در تبریز شناسایی و دستگیر شدند.

سردار حسین عبدی- فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی روز چهارشنبه، در جمع خبرنگاران در رابطه با دستگیری و متلاشی کردن یک باند بزرگ سرقت و قتل که در آذربایجان غربی و شرقی اقدام به سرقت می‌کردند، اظهار کرد: بعد از شیوع کرونا با فراوانی سرقت خودرو در استان به ویژه تبریز و جنوب استان مواجه شدیم، در تعقیب این سرقت‌ها متوجه شدیم این افراد با همین خودروهای سرقتی اقدام به سرقت احشام و سرقت از مغازه‌ها می‌کنند.

وی ادامه داد: حساسیت‌های پلیسی برای برقراری نظم و امنیت در شهرستان‌های استان ایجاد شد، طی بررسی‌های فنی و پلیسی، پلیس آگاهی استان توانست نسبت به شناسایی مباشرین این اقدام در شبکه‌ی بزرگ سرقت در آذربایجان شرقی عمل کند. بعد از شناسایی متوجه شدیم در داخل شبکه، افراد سرقت مسلحانه نیز انجام می‌دهند.

وی با بیان این‌که یکی از افراد مسلح این باند در شهرستان بناب حین سرقت احشام مرتکب قتل شده است، گفت: این فرد با تیراندازی به یکی از افراد خانواده در روستای چوبوغلوی بناب در حین مقابله با وی، به قتل رسانده بود.

سردار عبدی بیان کرد: این نوع سرقت‌ها در آذربایجان شرقی سابقه‌ی کمی دارد در این سرقت خشونت آمیز از تمامی ظرفیت پلیس آگاهی استفاده شد و عامل قتل در حین خروج از مرزهای شمال غرب با هماهنگی مرزبانان جمهوری اسلامی در نقطه صفر مرزی دستگیر شد.

دستگیری 14 نفر از اعضای باند بزرگ سرقت و قتل

 

وی با بیان این‌که ارزش اموال مسروقه بیش از هشت میلیارد تومان بوده است، گفت: تاکنون ۱۴ نفر از اعضای این باند دستگیر شده است که به سرقت ۴۶ دستگاه خودرو و ۱۷ فقره سرقت احشام اقدام کردند و همچنین به سه فقره سرقت مغازه در تبریز معترف شدند، بخشی از اموال در محیط آگاهی استان قابل مستند سازی است، البته تحقیقات در این رابطه بر احتمال وجود سایر مکشوفه‌ها نیز در حال انجام است.

وی افزود: وظیفه‌ی ذاتی پلیس با هماهنگی مراجع قضایی ایجاب می‌کند مجرمان را تحت تعقیب قرار داده و با اقداماتی سارقین را در چنگال قانون به مجازات برساند.

وی خاطرنشان کرد: بحث سرقت موضوعی است که اگر شیوع آن زیاد باشد، احساس امنیت در جامعه کم خواهد شد، پلیس و دستگاه‌های مسئول در این حوزه باید تلاش کنند و این سرقت ها را به حداقل رسانده و کشف کنند.

وی افزود: اعضای این باند مخوف و سابقه دار، دارای سوابق کیفری و محکومی هستند.

وی با اشاره به مشارکت مردم در کمک به پلیس، گفت: سارقین این باند اغلب ساعات 1 بامداد تا پنج صبح را برای سرقت انتخاب می کردند و خودروهایی که در مکان‌های خلوت قرار داشته و دور از مراقبت را به راحتی سرقت می‌کردند.

فرمانده نیروی انتظامی استان افزود: متاسفانه صاحبان خودرو با کم‌ترین تمهیدات ایمنی خودروهای خود را در اطراف محل مسکونی خود پارک می‌کردند و صبح با نبود خودرو مواجه می‌شدند، در حالی که تعداد زیادی از دارندگان خودرو دارای پارکینگ هستند و اگر به خود زحمت داده و خودرو را داخل پارکینگ پارک می‌کردند، زمینه‌ی سرقت را فراهم نمی‌کردند.

وی با تاکید بر این‌که مردم از مال خود به درستی مراقبت و تمهیدات ایمنی لازم را پیش بینی کنند، گفت: شهروندان در صورت مشاهده‌ی مشکوک با شماره‌ گویای پلیس 110 تماس بگیرند، پلیس همواره آماده ی دریافت اطلاعات مردم است تا به موقع نسبت به پیشگیری و کشف جرم اقدام کند.

وی با اشاره به نوع خودروهای سرقت شده توسط سارقین این باند، گفت: نوع خودرو های سرقت شده توسط این باند، پژو ۴۰۵، پژو پارس، زانتیا، ماکسیما و سمند هستند.

قاتل: ناخواسته مرتکب این قتل شدم

یکی از اعضای این باند که یک نفر از اعضای خانواده‌ای را در بناب حین سرقت به قتل رسانده است، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به اتهام سرقت و قتل دستگیر شده‌ام، یکی از اعضای خانواده‌ را در روستای چوبوغلوی شهرستان بناب به قتل رساندم، البته بنده ناخواسته این قتل را مرتکب شدم، ما از این محل عبور می‌کردیم که با پرتاب سنگ از سوی روستاییان مواجه شدیم شرب خمر کرده بودم و با حالت مستی تیراندازی کردم و این امر منجر به اصابت تیر به یکی از روستاییان شد، بعد از گذشت دو روز از کشته شدن این روستایی مطلع شدم.

وی در ادامه با بیان این‌که ساعت 2 بامداد شب در خانه‌ی یکی از دوستان خود در روستا حضور داشتیم، گفت: آن شب ما با انگیزه‌ی سرقت در محل قتل حضور نداشتیم، با مصرف مشروبات الکلی مست شده و متاسفانه در حالت مستی اقدام به قتل کردم.

وی ادامه داد: تاکنون شش فقره سرقت‌ احشام از روستاییان انجام داده‌ام، انگیزه‌ام از سرقت بی پولی و بیکاری بود.

 

اموال را کم‌تر از ارزش واقعی خود به فروش می‌رساندم

داوود یکی دیگر از سارقین این باند مخوف است که انگیزه‌ی خود از سرقت را بی پولی و بیکاری بیان کرد، او تاکنون 30 فقره سرقت انجام داده است.

وی با بیان این‌که دارای چهار فرزند هستم و توان مالی برای امرار معاش ندارم، گفت: ارزش اموال مسروقه یک میلیارد تومان بود ولی من این اموال را کم‌تر از ارزش واقعی خود به فروش می‌رساندم.

 

یکی از صاحبان اموال مسروقه که در محل حضور دارد، با اشاره به سرقت خودروی پژو 405 خود توسط اعضای این باند، به ایسنا گفت: بنده خودروی خود را جلوی درب منزل پارک کرده بودم ولی با این‌که قفل فرمان را روی فرمان خودرو نصب کرده بودم، سارقین قفل فرمان را شکسته و اقدام به سرقت کردند.

وی ضمن قدردانی از اقدامات پلیس برای دستگیری سارقین، اظهار کرد: از مراجع قضایی خواستار اشد مجازات این سارقین با سابقه هستیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حفاظ و قفل ضد دیلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
0
قفل ضد دیلم نصب کنید ر.ی درب منزل و محل کار که دیگه هیچ دزدی نتونه از درب وارد بشه
نظرات بینندگان