arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۰۵۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۶ - ۱۸ تير ۱۳۹۹

بالاترین آمار مراجعه‌کنندگان با علائم کرونا در تهران طی ۲ روز گذشته / زالی: خواستار لغو آموز‌های حضوری دانشگاه ها، تقلیل ساعت کاری هستیم / اختصاص حداقل ۲۵ درصد بیمارستان‌های علوم پزشکی به بیماران کرونایی

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه ظرف ۴۸ ساعت گذشته آمار مراجعه کنندگان با علائم کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی تهران به بالاترین رقم خود رسیده است، گفت: خواستار لغو آزمون‌های حضوری دانشگاه‌ها، تقلیل ساعت کاری و استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی کارمندان و استمرار آن تا پایان ریشه کنی کرونا هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه ظرف ۴۸ ساعت گذشته آمار مراجعه کنندگان با علائم کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی تهران به بالاترین رقم خود رسیده است، گفت: خواستار لغو آزمون‌های حضوری دانشگاه‌ها، تقلیل ساعت کاری و استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی کارمندان و استمرار آن تا پایان ریشه کنی کرونا هستیم.

به گزارش  فارس، علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در جلسه امروز این ستاد که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، نظارتی و نیروهای مسلح و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران برگزار شد، ضرورت بازنگری در اعمال محدودیت‌ها و ایجاد فرآیندهای مقابله با کرونا را مورد تاکید قرار داد.

وی تقلیل ساعت کاری و استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی کارمندان را مورد توجه قرار داد و استمرار این سازو کار را تا پایان ریشه کنی کرونا خواستار شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه اصرار بر اعمال محدودیت‌ها در دستور کار ستاد فرماندهی مقابله با ویروس کرونا قرار دارد، خاطرنشان کرد: لغو آزمون‌های حضوری دانشگاه‌ها، افزایش سطح تراکنش‌های مالی توسط بانک‌ها و ارائه پیشنهادات سخت‌گیرانه برای ایجاد شرایط بهتر و پیشگیری از افزایش فرسودگی کادر درمان می‌تواند از جمله اقدامات موثر برای کنترل کرونا باشد.

زالی گفت: ظرف ۴۸ ساعت گذشته آمار مراجعه کنندگان با علائم بیماری کووید ۱۹ به مراکز بهداشتی و درمانی تهران به بالاترین رقم خود رسیده که باید برای کنترل این ویروس به سرعت اقدامات مداخله‌ای و جدی انجام شود.

وی از ایجاد مرکز هدایت مشترک بیماران در سه دانشگاه علوم پزشکی مستقر در تهران خبر داد و توضیح داد: این مراکز بصورت مشترک و هماهنگ توزیع و ساماندهی بیماران مبتلا به کرونا را عهده دار هستند.

زالی با اشاره به اینکه حداقل ۲۵ درصد از ظرفیت بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص خواهد یافت، تاکید کرد: بر اساس نیازها این ظرفیت متغیر خواهد بود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه صرفا تمرکز بر درمان راه به جایی نخواهد برد، اظهار کرد: نگاه تک بعدی به حوزه درمان پاسخگوی نیازهای ریشه‌کنی کووید ۱۹ نخواهد بود و لازم است سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی نیز به این حوزه با جدیت بیشتر ورود کنند.

زالی با اشاره به افزایش مراکز ۱۶ ساعته غربالگری به ۹۰ مرکز، ابراز داشت: درباره اعمال نظارت ها و ساماندهی بیشتر تخت های بیمارستانی، در قالب گروه ۶۰ نفره انجام می‌شود.

وی شکل گیری هیأت نظارتی مشترک در تمامی مجموعه‌ها و دستگاههای دولتی را ضروری دانست و افزود: متاسفانه شیوه نامه‌های بهداشتی کنترل کرونا در مشاغل مختلف به پایین ترین سطح خود رسیده که باید این مدل اصلاح شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزایش تخت‌های بیمارستانی را ضروری ذکر کرد و افزود: با بهره برداری از پروژه‌های در حال تکمیل بیمارستانی می‌توان در بازه زمانی کوتاه حجم قابل توجهی از نیاز شهر و استان تهران را در راستای تأمین تخت‌های بیمارستانی مرتفع کنیم.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش‌های مدافعان عرصه سلامت در استان تهران، ارائه راهکارهای لازم با هدف ایجاد حساسیت بیشتر مردم نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا را ضروری دانست.

وی با اشاره به روند صعودی مبتلایان به کرونا، خاطرنشان کرد: تا زمانی‌ که داروی موثر و واکسن پیشگیری از کرونا در دسترس عموم قرار نگیرد باید ملاحظات بهداشتی در بالاترین سطح اعمال و عوامل انتقال ویروس به پایین ترین سطح برسد.

استاندار تهران علم تحلیل اپیدمیولوژی‌ها را برای کنترل کرونا از سوی دستگاه‌های تصمیم‌گیر و سیاست گذار کشور را ضروری دانست، اضافه کرد:استفاده از تجارب ارزنده کارشناسان این حوزه را خواستار شد.

استفاده از تخصص‌های بین رشته‌ای، مدل سازی و شبیه سازی یکی دیگر از مواردی بود که استاندار تهران برای پیشگیری از اپیدمی‌ها خواستار شد و گفت: رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک می‌تواند به میزان قابل توجهی از کرونا پیشگیری کند.

استاندار تهران استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و تجمعات را بیشترین عامل شیوع کرونا ذکر کرد و افزود: اگر چنانچه وضعیت تهران به بحران برسد، کنترل آن بسیار دشوار خواهد شد.

کاهش ظرفیت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، لغو طرح ترافیک، تقلیل ساعت کاری و یا استفاده از ۵۰ درصد از نیروی انسانی، استفاده از ظرفیت های دورکاری و اجرایی شدن غربالگری توسط دستگاه‌های مختلف از دیگر مواردی بود که استاندار تهران توضیحاتی درباره آن ارائه داد.

در جلسه ستاد فرماندهی مقابله با ویروس کرونا که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد مواردی نظیر تعطیلی ادارات تهران، تقویت بخش‌های پلاسما درمانی، تامین اعتبارات و تخت بیمارستانی، استفاده بیشتر از ظرفیت‌های بیمارستان‌های کرونایی برای درمان مبتلایان به کرونا، اعمال قوانین سخت گیرانه تر در روند فعالیت مشاغل، ارائه شیوه نامه‌های متناسب با شرایط، بهره مندی از ظرفیت‌های دولت الکترونیک و ظرفیت‌های خودجوش مردمی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
شکنجه داوطلبان کنکور دکتری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
1
0
هدف شکنجه موافقان و مخالفان تعویق هست وقتی این همه استرس و بلاتکلیفی وارد میکنن فرقی به حال داوطلبان نداره مهم اینکه تا لحظه آخر بلاتکلیف میزارن که از شکنجه دادن لذت ببرن ـ دو دستگی داوطلبان هم بهانه خوبی براشون هست ـ جان بدین از اول تکلیف مشخص کنید اینکه کاری نداره بنده الان میگم روزانه ۱۰۰۰ نفر میمیرن کی میخواد ثابت کنه ـ شما هم هر وقت دلتون خواسته با آمار کرونا بازی کردین ـ
خلاصه راستگویی هم با بازنشستگی آقای توکلی در سازمان سنجش بازنشسته شد
نظرات بینندگان