arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۰۵۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۱۸ تير ۱۳۹۹

لاوروف: نیروهای خلیفه حفتر آماده امضای سند آتش‌بس در لیبی هستند

سرگئی لاورروف، وزیر امور خارجه روسیه ضمن تأکید بر آمادگی ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر برای امضای سند آتش‌بس، تصریح کرد که مسکو با ترکیه در خصوص حصول یک توافق فوری آتش‌بس در لیبی همکاری می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه روسیه ضمن تأکید بر آمادگی ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر برای امضای سند آتش‌بس، تصریح کرد که مسکو با ترکیه در خصوص حصول یک توافق فوری آتش‌بس در لیبی همکاری می‌کند.

به گزارش فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که مسکو و آنکارا در حال همکاری در خصوص توافق آتش‌بس فوری درگیری‌ها در لیبی می‌باشند.

طبق گزارش خبرگزاری اینترفکس، لاوروف تصریح کرد که ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر (LNA) آماده امضای سند آتش‌بس است و ابراز امیدواری کرد که ترکیه بتواند دولت وفاق ملی را متقاعد به امضای چنین سندی کند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می‌کند. دو طرف از فروردین سال ۹۸ وارد درگیری‌های شدیدی با یکدیگر شده‌اند که همچنان ادامه دارد.

مصر، امارات، عربستان سعودی و فرانسه و یونان از خلیفه حفتر در برابر دولت وفاق ملی حمایت ‌می‌کنند؛ دولتی که سال ۲۰۱۵ از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و حمایت ترکیه و قطر را دارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
0
تا دیروز که دست بالا داشتند به چیزی کمتر از تصرف طرابلس رضایت نمیدادن؟؟!!!!
نظرات بینندگان