arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۳ - ۱۹ تير ۱۳۹۹

جریمه ها را از جیبشان بدهند نه بیت المال!

این همه حکم و رای علیه فوتبال ایران در فیفا محصول چیست؟ آیا وقت آن نرسیده است که مراجع قضایی و حتی اطلاعاتی به پرونده هایی همچون ویلموتس، برانکو ، کالدرون و استراماچونی ورود کنند؟!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: فیفا بار دیگر باشگاه پرسپولیس را نقره داغ کرده و در جدید ترین رای صادره آنها را محکوم به پرداخت مبلغی در حدود هفتصد و پنجاه هزار دلار به کالدرون و دستایارانش نمود!

این مبلغ همراه با سایر بدهی های پرسپولیس به برانکو و زلاتکو ایوانکوویچ، ایگور پانادیچ ،مارکواستیلینوویچ، نیلسون کوریا، ماریو بودیمیر و ...

با احتساب قیمت روز ارز در کشورمان چیزی حدود 62 تا 63 میلیارد تومان می شود که رقم قابل ملاحظه و سنگینی خواهد بود.

رد یابی عوامل به بار آمدن چنین بدهی سنگینی کار چندان سختی نیست. کافی ست شروع ‌ و پایان هر قرارداد را ریشه یابی کرده و مدیران مرتبط را باز خواست کنند تا سهم هر کس در بوجود آمدن این افتضاح مشخص شود. مدیری که بدون علم و آگاهی بر مسند باشگاهی بزرگ نشسته و تصمیمات غلطش منجر به این احکام سنگین شده باید پاسخگوی اشتباهاتش باشد. باید جریمه این نادانی و عدم کفایتش را بپردازد تا اگر فردا روزی وزیری آشنا درآمده و و دوباره هوس سکانداری یک مجموعه مهم و محبوب را در دلش انداخت بداند که در قبال همه دلار ها و ریال هایی که بر باد می دهد مسوول بوده و ملتزم به پرداخت خسارات از جیب مبارک است. یقینا اگر یکبار هزینه اهمال کاری ها و جرائم را از مسببین و باعث و بانی هایش بگیرند حساب کار دست شان آمده و اینگونه تیشه به ریشه فوتبال و بیت المال نمیزنند.مادامیکه افراد همانقدر که راحت و بی درد سر میآیند و مدیر و معاون می شوند، به همان سادگی هم می روند آش همین است و کاسه همین!

بروز مسائلی از این دست از دو حالت خارج نیست؛ یا مدیر با هماهنگی مقامات بالاتر دانسته و آگاهانه تصمیم به عقد و فسخ قرار داد گرفته است یا از روی عدم تسلط و آگاهی ! هر دوی اینها از مصدایق بارز سوء مدیریت محسوب می شوند چه بسا گناه مورد دوم بیشتر هم باشد اما وقتی صحبت از فساد در فوتبال می شود ذهن ها همه نا خود آگاه به سمت تبانی، دلالی ‌و زد و بند می رود اما واقعیت این است که علت اصلی چنین معلولی نا آگاهی و بی سوادی مدیرانی ست که فرصت سوء استفاده را برای افراد نا سالم بوجود آورده اند. این همه حکم و رای علیه فوتبال ایران در فیفا محصول چیست؟ آیا وقت آن نرسیده است که مراجع قضایی و حتی اطلاعاتی به پرونده هایی همچون ویلموتس، برانکو ، کالدرون و استراماچونی ورود کنند؟!

نظرات بینندگان