arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۹ - ۱۹ تير ۱۳۹۹

معاون وزیر بهداشت: کمبود نیروی انسانی از مشکلات مقابله با کروناست

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر کمبود نیروی انسانی مهمترین مشکل در ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی است و مشکل بعدی کاهش درآمدهای مراکز درمانی ناشی از این ویروس است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر کمبود نیروی انسانی مهمترین مشکل در ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی است و مشکل بعدی کاهش درآمدهای مراکز درمانی ناشی از این ویروس است.

به گزارش ایرنا، دکتر قاسم جان بابایی چهارشنبه شب در نشست مسوولان و مدیران حوزه بهداشت و درمان منطقه ۹ کشور در مشهد افزود: در زمینه نیروی انسانی طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است پزشکان متخصص را امسال سه ماه زودتر در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دهیم و در زمینه تامین کادر پرستاری نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.
وی ادامه داد: به منظور رفع مشکلات مالی دانشگاه‌ها، اعتباراتی از محل ماده ۹۲ به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اختصاص می‌یابد به طوریکه براساس قول‌های داده شده هفته آینده یک سوم اعتبارات اختصاص یافته از صندوق ذخیره ارزی با دستور رهبر معظم انقلاب تخصیص یافته و میان دانشگاه‌ها توزیع خواهد شد.
معاون وزیر بهداشت گفت: برای جبران کاهش درآمدهای دانشگاه‌های علوم پزشکی باید راه حل‌های دیگری را جست که دریافت هزینه تمام شده از جمله پیشنهادات مطرح در این زمینه به شمار می‌رود.
وی افزود: وزارت بهداشت با تمام توان از دانشگاه‌های علوم پزشکی حمایت می‌کند و تمامی مشکلات در زمینه تامین تجهیزات درمانی، سی.تی.اسکن و منابع مالی پیگیری و رفع خواهد شد.
جان بابایی ادامه داد: امسال دستگاه‌های سی.تی.اسکن بیشتری از محل اهدایی، بانک جهانی و تولید شرکت‌های داخلی تامین شده است و مشکلات دانشگاه‌های علوم پزشکی در این زمینه برطرف خواهد شد.
وی با تاکید بر نقش مراقبت در نجات جان بیماران بستری شده مبتلا به ویروس کرونا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواست به آموزش و انتقال تجربیات به سایر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کوچکتر استان اقدام کند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز در سفر به مشهد از روند ارائه خدمات به بیماران در بیمارستان‌های قائم (عج)، شهید هاشمی‌نژاد و امام رضا (ع) این شهر بازدید کرد.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه این جمعیت توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شوند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری جان ۱۲ هزار و ۸۴ نفر را در کشور گرفته است.

همچنین تاکنون ۲۰۹ هزار و ۴۶۳ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

نظرات بینندگان