arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۱ - ۱۹ تير ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱٩ تیر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قرارداد ایران و چین به تأیید نمایندگان مجلس خواهد رسید/ درحال بررسی ابعاد حادثه نطنز هستیم
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۲۳:۳۲

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: علی‌رغم دروغ پردازی‌های اخیر در فضای مجازی، قرداد با چین بسیار افتخارآمیز است، این قرارداد تقریباً از سوی ما نهایی شده است ولی باید به چین رود و پس از آن نمایندگان مردم‌ در مجلس شورای اسلامی باید آن را تایید کنند. وی درخصوص حادثه نطنز اظهار داشت: هر اتفاقی که در هر جای دنیا رخ می‌دهد، اسرائیل خودش را جلو می‌اندازد؛ در حال حاضر زود است که در مورد علت این کار نتیجه‌ای بگیریم، نهادهای امنیتی در حال بررسی موضوع هستند و اگر به نتیجه‌ای برسند که دست عوامل خارجی در کار بوده، عواقبی برای مسؤولان این کار خواهد داشت.

تماشا کنید: تسویه حساب! / استیضاح روحانی چقدر جدی است و سرانجام آن چه خواهد شد؟
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۲۲:۲۰

تعدادی از نمایندگان مجلس با جمع آوری امضا در صدد استیضاح و برکناری حسن روحانی هستند. این اولین بار نیست که مجلس طرح سوال از روحانی را به جریان می‌اندازد او در مجلس پیشین نیز به پارلمان رفت و به سوالات نمایندگان پاسخ گفت....

از ۱۹ تیر ماه ورود افراد فاقد ماسک به ادارات ممنوع است
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۲۰:۴۱

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور بر اساس بخشنامه ۱۹ تیرماه اعلام کرد: مسئولان ادارات و واحدهای وابسته و تابعه مکلف شدند ضمن راهنمایی مراجعان در خصوص رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، از ورود افراد فاقد ماسک به محیط اداری و مراکز خدماتی و عملیاتی جلوگیری و از ارائه خدمات به آنان خودداری نمایند.

بلوک‌های پلکان محوطه باستانی تخت‌جمشید در خطر است؟
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۱۹:۱۸

به تازگی فیلم و عکس‌هایی توسط پایگاه میراث فرهنگی تخت جمشید در فضای مجازی دست به دست می‌شود که نشان از مرمت بلوک‌های پلکان محوطه باستانی تخت‌جمشید دارد. انجمن «دیده‌بان یادگارهای فرهنگی و طبیعی ایران» طی بیانیه‌ای ضمن غیرکارشناسی خواندن این نحوه مرمت، نگرانی‌های خود را در این باب ابراز داشته.

حجت الاسلام نیک بین طراح استیضاح روحانی: می خواهیم روحانی را مانند بنی صدر عزل کنیم / تا الان ۱۵ امضاء برای ارائه طرح عدم کفایت رئیس جمهور جمع شده است
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۱۸:۰۱

نیک بین: من قائلم به اینکه همان دلایلی که باعث شد بنی صدر عزل شود، همان دلایل الان وجود دارد و این دولت باید استیضاح و عزل شود. این قانون نانوشته غلط در حال حاضر وجود دارد که هرکسی نماینده مجلس میشود یا هرکسی رئیس جمهور می شود باید دوره اش بگذرد هیچوقت به غیر از زمان بنی صدر مجلس به وظیفه قانونی خودش درست عمل نکرده است. حالا به خاطر مصالح و... دیگر مسائل این اتفاق رخ نداده، مجلس این اختیار را دارد بنابراین می خواهیم #روحانی را مانند بنی صدر عزل کنیم.

پروفسور آمریکایی که انتخابات قبلی را درست پیش بینی کرده بود: شانس پیروزی ترامپ در انتخابات ۹۱ درصد است
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۱۷:۰۶

به گفته یک پروفسور علوم سیاسی که از سال ۱۹۹۶ پنج مورد از شش انتخابات را به درستی پیش‌بینی کرده است، دونالد ترامپ ۹۱ درصد شانس پیروزی در انتخابات نوامبر را دارد.

فرصت ثبت‌نام تسهیلات کرونا تا ۲۵ تیر تمدید شد
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۱۷:۰۵

صاحبان مشاغل بیشتر آسیب دیده از کرونا تا ۲۵ تیرماه جاری فرصت دارند که برای دریافت تسهیلات حمایتی دولت ثبت‌نام کنند.

استانداری: افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در البرز / محدودیت‌ها تمدید شد
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۱۶:۰۹

استاندار البرز با تاکید بر اینکه مرگ و میر ناشی از کرونا در استان شدت گرفته است، گفت: محدودیت‌ها یک هفته دیگر تمدید می‌شود.

یک نماینده خبر داد: جمع آوری امضا در مجلس برای طرح «عدم کفایت» روحانی
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۱۵:۵۷

حجت السلام جواد نیک بین نماینده مجلس از جمع آوری امضاء برای ارائه "طرح عدم کفایت رئیس جمهور" خبر داد.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۱۹ تیر ۹۹: ۲۲۱ نفر دیگر جان باختند / مجموع فوتی‌ها به ۱۲۳۰۵ نفر رسید / مبتلایان به ۲۵۰۴۵۸ نفر افزایش یافت
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۱۴:۴۴

دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۱۹ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۹۵ مورد بستری شدند.

اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اول مرداد / مقدار افزایش چقدر است؟
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۱۳:۲۹

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اول مرداد اعمال می شود. وی با اشاره به اینکه بازنشستگان این سازمان حدود سه و نیم میلیون نفر هستند, گفت: با اجرایی شدن این موضوع، پرداخت حقوق ماهانه مستمری بگیران این سازمان از ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان اضافه خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه: ادعای آمریکا درباره «توقیف شناور ایرانی حامل سلاح به یمن» بی‌اساس است
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۱۳:۲۸

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در واکنش به ادعای مقامات آمریکا مبنی بر توقیف شناور ایرانی حامل سلاح به یمن اظهار داشت: دروغگویی، اتهام زنی و نفرت پراکنی از عناصر اصلی سیاست خارجی آمریکا به ویژه در رژیم فعلی است و اظهارات وزیر خارجه "نفرت پراکن" آمریکا نیز نشات گرفته از همین رویکرد است.

فرمانده مقابله با کرونا در تهران: در روزهای اخیر شاهد تنوع گسترده تر علایم بیماری مراجعان هستیم / تعداد مبتلایان ۱۰-۱۹ ساله دو برابر شدند / ابتلای ۴۵۰۰ پرسنل بهداشتی درمانی تهرانی به کرونا / تهران فعلا شرایط میزبانی آزمونهای مختلف حضوری را ندارد؛ بهتر است که به زمان دیگری موکول شوند / احتمالا حدود ۲۵-۲۰ درصد از تهرانی ها مبتلا به کرونا شده باشند
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۱۳:۲۸

دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در تهران شرایط تهران را از نظر بیماری کرونا ناپایدار، سخت و شکننده تلقی کرد و با اشاره به این که با سیر جدیدی از بیماری روبرو خواهیم بود، گفت: در روزهای اخیر علاوه بر افزایش تعداد مراجعان بیمارستانی شاهد تنوع گسترده تر علایم بیماری مراجعان هستیم. بستری شدگان با علایمی نظیر خستگی مفرط، ضعف، بیحالی، اختلال در وضعیت حرکتی در افراد سالمند، ایجاد اختلال در بویایی و چشایی و علایم گوارشی مثل اسهال های آبکی همراه تب، کم اشتهایی و بی اشتهایی مراجعه می کنند.

روحانی: برخی از صادرکنندگان، ۲۰ میلیارد یورو جنس صادر کرده اند، ولی ارز آن به کشور وارد نشده / با فشار و اقدامات قضایی با این افراد برخورد خواهیم کرد
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۱۳:۲۸

حجت الاسلام والمسلیمن روحانی گفت: عده ای برخی از صادرکنندگان، ۲۰ میلیارد یورو جنس صادر کرده اند، ولی ارز آن به کشور وارد نشده است و ما با فشار و اقدامات قضایی با این افراد برخورد خواهیم کرد.

دانشگاه علوم پزشکی ایران: واکسن ایرانی کرونا تا ۲ ماه آینده وارد فاز انسانی می‌شود
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۱۳:۱۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: فاز اولیه آزمایشگاهی واکسن کرونا انجام شده و تا ۲ ماه آینده آزمایش و تزریق انسانی آن انجام خواهد شد.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۱۱:۴۴

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان