arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۲۰ تير ۱۳۹۹

حمله افراد مسلح به نیروهای نظامی نیجریه / ۳۵ کشته و ۱۸ زخمی

منابع خبری گزارش دادند: در حمله افراد مسلح که احتمال می‌رود وابسته به داعش بودند، به نیروهای ارتش نیجریه در شمال شرق این کشور، ۳۵ سرباز کشته و ۱۸ نفر زخمی شدند. براساس این گزارش، ۳۰ سرباز در این حمله ناپدید شدند و اطلاعی از سرنوشت آن‌ها در دست نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع خبری گزارش دادند: در حمله افراد مسلح به نیروهای ارتش نیجریه در شمال شرق این کشور، ۳۵ سرباز کشته و ۱۸ نفر زخمی شدند.

به گزارش روز جمعه روسیا الیوم، عناصر مسلح که احتمال می‌رود وابسته به داعش بودند، در کمینی به نیروهای نظامی نیجریه در مسیر ارتباطی دو شهر دامبوا و مایدوگوری واقع در شمال شرق نیجریه حمله کردند.

براساس این گزارش، ۳۰ سرباز در این حمله ناپدید شدند و اطلاعی از سرنوشت آن‌ها در دست نیست.

ماه گذشته نیز عناصر تروریستی به دو منطقه خودمختار «مونگونو» و «نگانزای» در ایالیت بورنو حمله کردند که در اثر این دو حمله، ‌ ۶۰ تن کشته و صدها نفر دیگر زخمی شدند.

گروه تروریستی بوکوحرام و شاخه دیگر آن موسوم به دولت اسلامی آفریقای غربی تاکنون هزاران نفر را در نیجریه به قتل رسانده و میلیون‌ها تن دیگر را آواره کرده‌اند.

گروه بوکوحرام از سال ۲۰۰۹ میلادی فعالیت‌های تروریستی خود را از منطقه‌ای در شمال شرقی نیجریه آغاز کرد و به تدریج دامنه فعالیت خود را به دیگر کشورهای آفریقایی از جمله نیجر، چاد و کامرون گسترش داد.

به گزارش مرکز امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، براثر عملیات تروریستی گروه بوکوحرام تاکنون بیش از ۳۰ هزار تن از مردم نیجریه کشته و حدود سه میلیون نفر آواره شده‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان