arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۰۸۱۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۲۰ تير ۱۳۹۹

مدیر امور عشایر استان تهران: کرونا به زندگی کوچ‌نشینان تهران راه نیافته

مدیر امور عشایر استان تهران با بیان اینکه عشایر استان در سلامت کامل هستند، تاکید کرد: این جامعه در حال تولید محصول در مناطق ییلاقی هستند و کرونا تاکنون به زندگی این کوچ‌نشینان راه نیافته است. استان تهران حدود سه هزار خانوار عشایری دارد و شهرستان‌های پاکدشت، ورامین، دماوند و فیروزکوه بیشترین عشایر را به خود اختصاص داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر امور عشایر استان تهران با بیان اینکه عشایر استان در سلامت کامل هستند، تاکید کرد: این جامعه در حال تولید محصول در مناطق ییلاقی هستند و کرونا تاکنون به زندگی این کوچ‌نشینان راه نیافته است.

«هاتف ممیزی» روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: بر اساس آخرین پایش و اقدامات مراقبتی، هیچ‌یک از حدود ۱۵ هزار نفر عشایر استان تهران تاکنون به بیماری کرونا مبتلا نشده‌اند.

وی اضافه کرد: عشایر تا نیمه شهریور سال جاری در این مناطق سردسیری به زندگی همراه با تولید ادامه می‌دهند و امید می‌رود این ویروس همواره با درِ بسته سیاه‌چادرهای کوچ‌نشینان مواجه شود.

مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: همه ساله بسیاری از شهروندان تهرانی برای اینکه از نزدیک با زندگی عشایری آشنا شوند، به مناطق عشایری سفر می‌کردند اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا از شهروندان می‌خواهیم به مناطق ییلاقی سفر نکنند و همچنین از عشایر نیز خواسته‌ایم برای حفظ سلامت خود و دیگران از پذیرش میهمانان خودداری کنند.

وی ادامه داد: طی سال گذشته عشایر استان تهران بیش از ۶۷ هزار تن محصول تولید کردند و در خط مقدم تولید محصولاتی چون گوشت قرمز، شیر و دام سبک هستند که باید از این جامعه تولیدکننده و ارزشمند کشور حمایت شود.

«ممیزی» بیان کرد: عشایر استان در مناطق سردسیر شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه و شمیرانات مستقر هستند و خدمات مناسبی از جمله آبرسانی سیار، توزیع سوخت فسیلی و آرد خوراکی و سایر خدمات پزشکی به این جامعه ارائه می‌شود.

به گفته وی کوچ پائیزه عشایر استان تهران نیز به سمت مناطق گرمسیر از نیمه شهریورماه آغاز می‌شود.

جامعه عشایری استان تهران تلفیقی از عشایر سایر استان‌های کشور است که حدود ۴۰۰ سال پیش با چهار ایل و ۲۷ طایفه در مناطق عشایری این استان سکونت پیدا کردند.

استان تهران حدود سه هزار خانوار عشایری دارد و شهرستان‌های پاکدشت، ورامین، دماوند و فیروزکوه بیشترین عشایر را در شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده است.

نظرات بینندگان