arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۹

وزیر اطلاعات اسرائیل: روابط با کشورهای عربی افزایش خواهد یافت / عربستان و امارات علاقه مند به همکاری با اسرائیل هستند

وزیر اطلاعات اسرائیل اعلام کرد که روابط این رژیم با کشورهای عربی افزایش خواهد یافت. او افزود: حتی در زمانی که به نظر می‌رسد چشم‌انداز صلح با فلسطینیان بیش از هر زمان دیگری دور از دسترس است، اسرائیل اطمینان دارد که نزدیکی با جهان عرب بیشتر خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که روابط این رژیم با کشورهای عربی افزایش خواهد یافت.

به گزارش روز جمعه تارنمای i۲۴ رژیم صهیونیستی، «ایلی کوهن» افزود: حتی در زمانی که به نظر می‌رسد چشم‌انداز صلح با فلسطینیان بیش از هر زمان دیگری دور از دسترس است، اسرائیل اطمینان دارد که نزدیکی با جهان عرب بیشتر خواهد شد.

وی گفت: تعدادی از کشورهای عربی به دنبال "پیشتازی و نوآوری" اسرائیل هستند که در حوزه فناوری‌های برتر اثبات شده است.

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی اضافه کرد: اهمیت نفت و گاز کم شده در حالی که اهمیت فناوری در حال افزایش است؛ بنابراین عربستان سعودی و امارات متحده عربی و کشورهای دیگر علاقمند به همکاری با اسرائیل هستند؛ زیرا که موضوع منافع مشترک است.

کوهن همچنین گفت: اسرائیل قصد دارد تا حاکمیت خود بر بخش‌هایی از کرانه باختری در سایه شیوع کرونا در جهان و پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعمال کند؛ زیرا که پس از آن تاریخ معلوم نیست که واشنگتن از این طرح حمایت کند.

رابطه عربستان و امارات با رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر به صورت محرمانه و بیشتر پشت پرده بوده که هر از چندگاهی اخبار آن برای سنجش افکار عمومی علنی شده، ولی انتشار خبر(اردیبهشت ماه) برقراری رابطه علنی تل آویو- ابوظبی برای افتتاح سفارتخانه این رژیم در مهر ماه آینده در ابوظبی علنی شد.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اردیبهشت ماه سال جاری بود که به نقل از رادیو سراسری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل آویو و ابوظبی بر سر افتتاح سفارت این رژیم در امارات در مهر ماه آینده میلادی به توافق رسیده‌اند.

نکته قابل توجه این که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انتهای بهمن ماه سال گذشته با اشاره به عادی‌سازی روابط این رژیم با کشورهای عربی گفته بود، تنها سه کشور عربی با اسرائیل روابط مستحکم ندارند که به اعتقاد کارشناسان منطقه این سه کشور سوریه، لبنان و عراق است.

سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادیکرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند که قبل از پایان یافتن دوره ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با اسراییل دست یابند، چرا که پشت قضیه این رابطه، شخص ترامپ قرار دارد و معلوم نیست که وی دوباره به عنوان رییس جمهوری آمریکا انتخاب شود یا خیر.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان