arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۰۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۱ - ۲۰ تير ۱۳۹۹

آلمان سفیر چین را درباره اوضاع هنگ‌کنگ فراخواند

وزارت خارجه آلمان روز جمعه سفیر چین در این کشور را برای گفت‌وگو درباره اوضاع هنگ‌کنگ فراخواند.وزارت خارجه آلمان اعلام کرد: «سفیر چین امروز به دفتر خارجی فدرال برای گفت‌وگو دعوت شد و میگوئل برگر( دستیاور وزیر) موضع دولت فدرال آلمان را دوباره ارائه کرد. دولت فدرال آلمان به همراه شرکای اتحادیه اروپای خود نگرانی‌های خود را از قانونی که خودمختاری گسترده هنگ‌کنگ را تضعیف می‌کند و بر استقلال قضایی و حاکمیت قانون آن تاثیر می‌گذارد،‌ابراز داشت.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خارجه آلمان روز جمعه سفیر چین در این کشور را برای گفت‌وگو درباره اوضاع هنگ‌کنگ فراخواند.

به گزارش فارس، وزارت خارجه آلمان روز جمعه سفیر چین در این کشور را فراخواند تا درباره اوضاع «هنگ‌کنگ» گفت‌وگو کنند.

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد: «سفیر چین امروز به دفتر خارجی فدرال برای گفت‌وگو دعوت شد و میگوئل برگر( دستیاور وزیر) موضع دولت فدرال آلمان را دوباره ارائه کرد. دولت فدرال آلمان به همراه شرکای اتحادیه اروپای خود نگرانی‌های خود را از قانونی که خودمختاری گسترده هنگ‌کنگ را تضعیف می‌کند و بر استقلال قضایی و حاکمیت قانون آن تاثیر می‌گذارد،‌ابراز داشت.»

بر اساس قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ که چند روز پیش توسط کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین به تصویب رسید و اجرایی شد چین می‌تواند با اعمال این قانون جرائم مربوط به ایجاد جدایی، براندازی، تروریسم و تبانی با نیرو‌های خارجی را مجازات کند که این مجازات می‌تواند حکم زندان ابد نیز باشد.

برخی کشور‌های غربی از جمله انگلیس و آمریکا از چین خواسته بودند درباره این قانون، تجدید نظر کند. این کشور‌ها مدعی شده بودند که پکن باید حق آزادی بیان و برگزاری اجتماعات و تظاهرات در هنگ‌کنگ را حفظ کند.

پس از تصویب این قانون، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان نیز پس از تصویب این قانون گفت که اتحادیه اروپا سریعاً باید «موضع محکمی» در مورد قانون امنیتی جدید پکن اتخاذ کند.

نظرات بینندگان