arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۰۵۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۲۱ تير ۱۳۹۹

کیف حاوی ۴۰۰ سکه طلا متعلق به صرافی پسرعموی مدیرعامل هفت تپه!

اولین جلسه دادگاه برخی از مدیران سابق بانک مرکزی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اولین جلسه دادگاه برخی از مدیران سابق بانک مرکزی در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) تهران به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

به گزارش انتخاب، در این پرونده امید اسدبیگی و تعدادی از متهمان پرونده هفت تپه به عنوان متهم حضور دارند.

بیشتر بخوانید:

در ابتدای جلسه قاضی مسعودی مقام ضمن تفهیم مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آیین دادرسی کیفری، گفت: متهمان پرونده امید اسدبیگی، مهرداد رستمی چگنی، مجتبی کحال‌زاده، جواد بصیرانی، اکبر لارجانی، فرشاد طالبی، مهدی توسلی، سید رسول سجاد، محسن صالحی، سید محمدرضا حسینی، فرزاد محمدی، اسدالله سیفی، شهریار دربانی، سید محمدرضا آل علی، موسی حسین‌زاده، محمدرضا قاعدی، میثم فرجام، محمد نوری، محمد بیرانوند، سید وحید حسینی، حمیدرضا مخبر و رضا انصاری هستند.

در ادامه قاضی از شاه محمدی نماینده دادستان خواست در جایگاه قرار گیرد و کیفرخواست را قرائت کند.

شاه محمدی نماینده دادستان گفت: متهم امید اسدبیگی ارتباط بسیار نزدیکی با دو نفر از مدیران سابق اداره اموال بین‌الملل بانک مرکزی به اسامی محسن صالحی و سید رسول سجاد داشته است؛ گزارش سازمان اطلاعات سپاه استان تهران نشان دهنده ارتباطات غیرمتعارف متهم امید اسدبیگی با سید رسول سجاد است، به نحوی که در زمان تعطیلی بانک مرکزی امید اسدبیگی یکی از افرادی بوده است که به دفتر متهم سید رسول سجاد رفت و آمد می‌کرد.

وی ادامه داد: گزارش سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بیان کننده آن است که متهم امید اسدبیگی جهت کارگزاری بانک مرکزی و تخصیص نوع ارز‌های دولتی برای واردات خط تولید شرکت رشوه‌هایی را به متهم رسول سجاد پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: متهم مجتبی کحال‌زاده به صراحت اظهار داشته شرکت معتمد پارسه و امید اسدبیگی در موارد متعدد مبالغی را به صورت سکه و ارز به مدیران سابق بانک مرکزی از جمله رسول سجاد و محسن صالحی پرداخت کرده‌اند به طوری که یک مرتبه تعداد ۵۰ عدد سکه تمام بهار آزادی به دستور امید اسدبیگی توسط یکی از مدیران سابق خود به نام سید وحید حسینی تهیه و در بانک مرکزی تحویل رسول سجاد شده است.

نماینده دادستان ادامه داد: متهم کحال‌زاده در اقاریرش از پرداخت ۵۰ عدد سکه تمام بهار آزادی برای دو ماه قبل از دستگیری و ۲۰۰ عدد سکه تمام بهار آزادی از سال ۹۱ تا ۹۶ و همچنین اینکه امید اسدبیگی بابت قرارداد کارگزاری تعداد ۲۰۰ عدد سکه تمام بهار آزادی به متهم محسن صالحی داده است، سخن گفته است.

نماینده دادستان گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته متهم امید اسدبیگی ارتباطات نزدیکی با رسول سجاد و محسن صالحی داشته است؛ همچنین متهم رسول سجاد نسبت به دریافت تعداد زیادی سکه بهار آزادی از متهم امید اسدبیگی اقرار داشته است. رسول سجاد اظهار داشته که تعداد ۷۰۰ سکه تمام بهار آزادی از امید اسدبیگی دریافت شده است و ۵۰۰ سکه را فروخته است.

وی یادآور شد: متهم محسن صالحی با به خدمت گرفتن افراد و ایجاد دفتر پوششی تحت عنوان کارگزاری بورس، با کارگزاران بانک مرکزی در این خصوص جلساتی داشته است؛ همچنین مشخص شد محسن صالحی یک ماه قبل از بازداشت از یکی از کارگزاران بانک مرکزی یک دستگاه خودرو به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دریافت کرده که سند خودروی خود به نام شوهر خواهرش یعنی محمدرضا حسینی است که این خودرو شناسایی و توقیف شد.

شاه محمدی ادامه داد: طبق تحقیقات صورت گرفته مشخص شد محسن صالحی به عنوان یکی از مدیران سابق بانک مرکزی از زمانی که سرپرستی یکی از اتاق‌های بانک مرکزی را برعهده گرفت، افرادی که به نامبرده مراجعه داشتند و او ارتباطات ناسالمی را برقرار می‌کرده و مبالغ نامشروعی را به صورت وجوه نقد و وجوه ارزی و دلاری و سکه‌های تمام بهار آزادی، املاک متعدد و ماشین‌های مدل بالا برای خود تحصیل و از ضعف نظارت سیستم بانکی استفاده می‌کرد.

نماینده دادستان در ادامه اظهارات یکی از مطلعین پرونده را قرائت کرد.

در ادامه این جلسه مطلع این پرونده گفت: محسن صالحی در بازار فارکس فعالیت داشته است و یک حساب ۳۰ هزار دلاری در اختیار ما قرار گرفت، محسن صالحی می‌خواست در ایران سرمایه‌گذاری فارکس را با این مطلع انجام دهد.

نماینده دادستان ادامه داد: بر اساس اظهارات این مطلع، ۲۰۰ هزار دلار تحویل محسن صالحی شده است که به نظر از متهم شهریار دربانی گرفته است. همچنین گفته است که یک میلیارد تومان به حساب اینجانب واریز شد که این مبلغ نیز از طریق محسن صالحی واریز شده است.

نماینده دادستان ادامه داد: این مطلع اظهار کرده است که ۲ فقره چک ۵۰۰ و ۷۰۰ میلیونی را از صالحی گرفتم و به حساب خود واریز کردم، در یک نوبت دیگر مبلغ ۳ میلیارد تومان چک بانکd واریز کردم که به نظر می‌رسد از محل فروش همان ۲۰۰ هزار دلار به دست آمده است.

نماینده دادستان اضافه کرد: این مطلع اظهار کرده است که ماشین BMW از طرف آل علی به محسن صالحی داده شده و به نام حسینی پلاک شده است و به مدت یک ماه در پارکینگ دفترمان ماند، این اواخر ۸ موتور سیکلت نیز به دفتر شرکت آورده شد که اعلام گردید در قبال طلب دریافت شده است.

نماینده دادستان ادامه داد: بنابر اظهارات سید محمدرضا حسینی که شوهرخواهر محسن صالحی است آمده است: محسن صالحی یک ماشین BMW به نام اینجانب زد و گفت به شما اطمینان دارم، این خودرو از طریق محمدرضا آل علی به محسن صالحی معرفی شد و حدود یک ماه در پارکینگ ماند و سپس به دستور محسن صالحی به همان نمایشگاه رفت.

نماینده دادستان اظهار کرد: طبق گزارش سازمان اطلاعات سپاه پرونده جریان فساد تغییر ریت ارز به این صورت است؛ متهم محسن صالحی با توجه به ارتباطات نزدیکی که با کارگزاران بانک مرکزی داشته است نرخ تبدیل ارز برای این افراد را خودش تعیین می‌کرد.

وی افزود: در این خصوص یکی دیگر از پرسنل بانک مرکزی در اظهارات خود بیان داشته است: «محسن صالحی با تلفن شخصی خودش با کارگزاران ارتباط می‌گرفت. کارمزد‌های مربوط به تراکنش‌ها و همچنین نرخ‌های تبدیل در اختیار خود صالحی بوده است و بنده را در جریان هیچکدام از این توافقات قرار نمی‌داد. صالحی در برخی موارد به من یک نرخ می‌داد و می‌گفت فردا یکبار دیگر سایت‌ها را نگاه کن و اگر نرخ از الان بهتر بود باید آن را اعمال کنی و این مسئله را به صورت دستور بیان می‌کرد، ما حق عدول از دستور وی را نداشتیم. کار‌های این دایره مستقیم توسط صالحی انجام می‌شد و کسی حق اعتراض به او را نداشت. همینطور صالحی به من می‌گفت بین دو نرخ که اعلام می‌کنند نرخ بهتر را انتخاب کنید. صالحی می‌گفت اگر من نرخ را تغییر دهم منع قانونی ندارد، اما این حق را کارکنان دایره ندارند.»

وی ادامه داد: یکی دیگر از پرسنل گفته است «صالحی خود را وصل به نیرو‌های حراست و اطلاعات معرفی می‌کرد و همواره می‌گفت این کارگزاران از طرف مقامات کشور و بچه‌های بالا معرفی شده‌اند و کارگزاران با مقامات بانک مرکزی در ارتباط هستند و ممکن است ما را اذیت کنند. جرات و توان اعتراض را نداریم.»

نماینده دادستان گفت: طی تحقیقات فنی صورت گرفته از سوی سازمان اطلاعات سپاه پرونده از تبانی فی‌ما‌بین محسن صالحی با چند نفر از کارگزاران بانک مرکزی حکایت دارد که بیشترین سود حاصله از محل تغییرات نرخ ارز نیز از سوی صالحی برای متهم اسدالله سیفی بوده است که طبق گزارش ضابط یعنی سازمان اطلاعات سپاه حدود ۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده است.

نماینده دادستان در بخش دوم کیفرخواست که مربوط به مشخصات متهمین و نوع اتهام آن‌ها بود، گفت: امید اسدبیگی فرزند احسان‌الله متهم ردیف اول پرونده است. وی متهم به پرداخت رشوه‌های متعدد به مدیران بانک مرکزی، بانک کشاورزی و وزارت صمت شامل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وجه نقد، ۱۰۰ سکه تمام بهار آزادی و ۱۲ هزار دلار آمریکا به متهم محسن صالحی و ۸۰۰ سکه تمام بهار آزادی به متهم سید رسول سجاد است. همچنین وی متهم به پرداخت رشوه به متهم فرشاد طالبی به میزان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وجه نقد و ۵۰ هزار دلار آمریکا است.

نماینده دادستان افزود: وی ۵۰ هزار دلار آمریکا نیز به متهم مهدی توسلی رشوه داده است. جعل اسناد رسمی و اسناد عادی، جعل مهر‌های شرکت خارجی فروشنده کالا، استفاده اسناد مجعول در اسناد رسمی و عادی و استفاده از مهر‌های جعلی خارجی برای ثبت سفارشات کالا‌های اساسی و تخصیص ارز‌های دولتی و رفع تعهدات ارزی با همکاری متهمین مهرداد رستمی، مجتبی کحال‌زاده و جواد بصیرانی و مرتضی منزوی از دیگر اتهامات امید اسدبیگی است.

وی افزود: مهرداد رستمی چگنی فرزند میرمحمد متهم ردیف دوم این پرونده است. وی به جعل اسناد رسمی و اسناد گمرکی و پروانه‌های سبز گمرکی به نام گمرک خرم‌آباد و استفاده از این اسناد مجعول جهت رفع تعهدات ارزی شرکت دریای نور زئوس در بانک اقتصاد نوین متهم است.

نماینده دادستان افزود: متهم ردیف سوم مجتبی کحال زاده فرزند اکبر به جعل اسناد عادی و مهر‌های شرکت خارجی فروشنده کالا و استفاده از اسناد مجعول برای ثبت سفارش‌ها را در وزارت صمت و تخصیص ارز‌های دولتی در شبکه بانکی کشور با همکاری متهم امید اسد بیگی و مهرداد رستمی متهم است. وی همچنین به پرداخت رشوه شامل ۶۰۰ میلیون تومان به مهدی توسلی و ۲۰۰ میلیون تومان به فرزاد محمدی متهم است.

وی ادامه داد: جواد بصیرانی فرزند علی متهم ردیف چهارم پرونده است. مشارکت در جعل اسناد و مهر شرکت‌های خارجی فروشنده کالا و همینطور استفاده از اسناد مجعول عادی و مهر جعلی برای انجام ثبت سفارش واردات کالا‌ها به نام شرکت معتمد پارس با همکاری امید اسدبیگی و محسن صالحی از دیگر اتهامات وی است.

نماینده دادستان افزود: اکبر لارجانی متهم ردیف پنجم پرونده به مشارکت در جعل اسناد عادی و جعل مهر شرکت خارجی و استفاده از سند مجعول عادی و مهر جعل برای ثبت سفارش متهم است.

جزئیات رشوه ۲۰۰ سکه‌ای اسدبیگی، مدیرعامل هفت‌تپه به برخی مدیران بانک مرکزی

وی ادامه داد: فرشاد طالبی فرزند علی که متهم ردیف ششم این پرونده است به دریافت رشوه به میزان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ۵۰ هزار دلار آمریکا از امید اسد بیگی و ۱۳۰ میلیون تومان از متهم صالحی متهم است.

نماینده دادستان ادامه داد: مهدی توسلی فرزند ابراهیم متهم ردیف هفتم این پرونده است، وی به دریافت رشوه به میزان ۶۰۰ میلیون تومان و ۵۰ هزار دلار آمریکا از متهمین اسدبیگی و کحال‌زاده و همچنین دریافت سکه از ۴ شرکت و همینطور دریافت پول نقد از ۳ شرکت دیگر متهم است.

نماینده دادستان ادامه داد: سید رسول سجاد فرزند سید احمد متهم ردیف هشتم پرونده است. دریافت رشوه شامل ۷۰۰ عدد سکه تمام بهار آزادی از متهم اسدبیگی، ۲ قطعه شمش طلای ۱۰۰ گرمی از متهم سیفی، دریافت سکه بهار آزادی از متهمان آل علی، فرجام، حسین‌زاده و تیمور عامری، دریافت یک دستگاه آپارتمان به ارزش ۷۰۰ هزار دلار از متهم محمدرضا قائدی در قبال واگذاری قرارداد کارگزاری از سوی بانک مرکزی از موارد اتهامی سید رسول سجاد است. وی همچنین ۳۰ هزار دلار در قالب مستر کارت و ویزا کارت از متهم محمدرضا قائدی دریافت کرده است. با توجه به اینکه متهم سجاد در مورد رشوه‌های دریافتی اولاً اقرار داشته و با توجه به اینکه وکالت‌نامه واحد آپارتمان به نام همسر نامبرده بوده و همینطور کارت‌های اعتباری خارج از محل سکونت وی کشف شده است و با توجه به اظهار اعضای خانواده وی مبنی بر وجود آپارتمان در کشور اروپایی و تحویل گرفتن آن از متهم محمدرضا قائدی، اتهام سید رسول سجاد محرز و مسلم است.

نماینده دادستان افزود: محسن صالحی فرزند غلامرضا که اکنون با تودیع وثیقه آزاد است متهم ردیف چهارم این پرونده است. وی به دریافت رشوه شامل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وجه نقد، ۱۰۰ سکه بهار آزادی و ۱۲ هزار دلار آمریکا از متهم امید اسدبیگی متهم است. وی همچنین ۵۰۰ میلیون تومان وجه نقد از اسدبیگی، یک میلیارد تومان وجه نقد و ۲۰۰ هزار دلار آمریکا از متهم شهریار دربانی و همینطور ۵۰۰ میلیون تومان وجه نقد و ۳۲۴ هزار دلار آمریکا از متهم موسی حسین‌زاده دریافت کرده است. وی همچنین یک دستگاه BMW و ۱۲۰ هزار دلار آمریکا به همراه ۳۰ هزار دلار سرمایه در بازار فارکس و سکه تمام بهار آزادی از متهم محمدرضا آل علی دریافت کرده است.

نماینده دادستان ادامه داد: همچنین تبانی در انجام محاسبات دولتی بر مبنای توافق تقسیم سود حاصل از محل محاسبات و ورود خسارت به حقوق بیت‌المال به میزان یک میلیون و ۴۸ هزار دلار آمریکا از دیگر اتهامات محسن صالحی است.

وی ادامه داد: سید محمدرضا حسینی فرزند سید مهدی متهم ردیف پانزدهم این پرونده است، وی به مساعدت در دریافت رشوه یک دستگاه خودروی BMW ۷۳۰ مدل سال ۲۰۱۷ برای متهم صالحی متهم است. رضا انصاری اصیل فرزند علی‌اکبر نیز متهم ردیف شانزدهم پرونده به تحصیل نامشروع مبالغ ۵ میلیون درهم امارات و ۵۰ هزار دلار آمریکا از متهم اسدبیگی متهم است.

نماینده دادستان تصریح کرد: متهم ردیف ۱۷ احمد سعیدی فر متهم است به تحصیل مال نامشروع به مبلغ ۲ میلیارد تومان، متهم ردیف ۱۸ فرزاد محمدی متهم است به دریافت رشوه و ارتشاء به میزان ۲۰۰ میلیون تومان بابت رفع مسدودی کارت بازرگانی شرکت دنیای معتمد پارسه از محمد بیرانوند، متهم ردیف ۱۹ اسد الله سیفی فرزند ماشاءالله متهم است به پرداخت رشوه شامل ۵۰۰ میلیون تومان به محسن صالحی در قبال تغییر رِیت ارز در قرار داد کارگزاری بانک مرکزی و دو قطعه شمش طلای ۱۰۰ گرمی به متهم سید رسول سجاد از محل تغییر ریت ارز قرارداد‌های کارگزاری حدود ۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان سود آن.

نمانیده دادستان گفت: شهریار دربانی فرزند محمد متهم است به پرداخت رشوه به محسن صالحی در قبال تغییر ریت‌های بانک مرکزی به میزان یک میلیارد تومان وجه نقد، ۲۰۰ هزار دلار آمریکا که سود حاصل آن برای دربانی حدود ۶ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: سید محدر ضا آل علی فرزند سید نور الدین متهم است به پرد اخت رشوه شامل یک دستگاه خودروی بی ام و ۷۳۰ مدل ۲۰۱۷ میلادی به ارزش زمان تحویل حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، مبلغ ۱۲۰ هزار دلار آمریکا، ۳۵ عدد سکه تمام بهار آزادی و ۳۰ هزار دلار سرمایه بازار فارکس به متهم محسن صالحی و پرداخت سکه تمام بهار آزادی به متهم سید رسول سجاد و سود حاصل از تغییر ریت ارز در حدود ۲۰۰ هزار دلار.

نماینده دادستان گفت: متهم ردیف ۲۲ موسی حسین زاده متهم است به پرداخت رشوه شامل ۵۰۰ میلیون تومان وجه نقد از محل پرداخت مبلغ ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلون تومان جهت سرمایه گذاری در بورس؛ مبلغ ۳۲۴ هزار دلار آمریکا در قبال تغیر ریت ارز در قرارداد کارگزاری به متهم صالحی که سود حاصل آن حدود ۶۴۸ هزار دلار آمریکاست.

وی گفت: محمدرضا قائدی فرزند غلامعلی که متواری است متهم است به پرداخت رشوه بابت قرارداد‌های کارگزاری شرکتی در کشور اروپایی به میزان یک واحد آپارتمان به ارزش ۷۰۰ هزار دلار در یک شهر اروپایی و ۳۰ هزار دلار آمریکا در قالب ۱ عدد مستر کارت و دو عدد ویزا کارت بابت پرونده‌های کارگزاری همان شرکت به متهم رسول سجاد.

نماینده دادستان گفت: متهم ردیف ۲۴ میثم فرجام جمشیدی که متواری است متهم است به پرداخت رشوه به متهم رسول سجاد؛ متهم ردیف ۲۵ محمد نوری فرزند حسین متهم است به مساعدت در پرداخت رشوه به مدیران ادارات بابت پرونده‌های شرکت نیشکر هفت تپه و امید اسد بیگی با همکاری متهم امید اسد بیگی و امیر اسد بیگی. به شرح صفحات ۱۳۱ جلد اول و ۶۲۲ جلد سوم پرونده.

نماینده دادستان گفت: متهم ردیف ۲۶ محمد بیرانوند فرزند علی متهم است به مساعدت در پرداخت رشوه به میزان ۲۰۰ میلیون تومان به فرزاد محمدی در پرونده رفع مسدودی کارت بازرگانی شرکت دنیای معتمد پارسه.

وی گفت: متهم ردیف ۲۷ سید وحید حسنی فرزند سید حسین متهم است به مساعدت در پر داخت رشوه به مدیران و پرسنل بانک مرکزی.

وی گفت: متهم ردیف ۲۸ حمیدرضا مخبر فرزند اروجعلی متهم است به غصب عنوان و اعمال نفوذ برخلاف حق؛ نامبرده با ادعای نفوذ در بانک مسکن و پیگیری پرونده تسهیلات ارزی متهم اسد بیگی و همچنین ادعای نفوذ در معاونت اقتصادی واجا خودش را از پرسنل وزارت مذکور معرفی می‌کند و از این جهت یک دستگاه لکسوس از متهم اسد بیگی دریافت کرده است.

نماینده دادستان گفت: شاکیان پرونده ارتشای حاضر عبارتند از بانک کشاروزی با وکالت آقای مظاهری بانک رفاه کار گران؛ بانک سامان با وکالت سید علی حسینی؛ بانک اقتصاد نوین با وکالت کیوان عزیزی بانک مسکن و بانک سرمایه.

وی با اشاره به دلایل و مستندات کیفرخواست گفت: صورتجلسه بازرسی از محل فعالیت متهمین و کشف اسناد جعلی و مهر‌های جعلی شرکت‌های خارجی صادر کننده پروفرم‌ها و کارگزاری‌های فروش نشان دهنده تهیه اسناد در خود شرکت‌های متهم امید اسدبیگی است. در بخشی از صورتجلسه کشف اموال ناشی از جرم هم خودروی بی ام و و تعدادی سکه از متهم محسن صالحی نوشته شده است.

نماینده دادستان گفت: در صورتجلسه کشف اموال ناشی از جرم حدود ۳۰۰ قطعه سکه از متهم سید رسول سجاد نوشته شده است. بررسی فنی جریان مالی حساب‌های متهم محسن صالحی نشان می‌دهد وی به نام افراد مختلف استفاده مالی کرده است. بررسی فنی اسناد و مدارک از فعالیت متهمین امید اسدبیگی، رسول سجاد و محسن صالحی در فضای مجازی شامل توافقات ایشان در شبکه اجتماعی، اسناد مالی به دست آمده از محل فعالیت متهمین امید اسدبیگی و کحال زاده مبنی بر پرداخت مبالغ متعدد به محسن صالحی، مدارک و مستندات ادارات در جلد‌های ۲۴ و ۲۵ و ۲۶ پرونده مبنی بر رفع تعهد با اسناد جعلی به نام گمرک خرم آباد؛ حکم قضایی در خصوص متهم قربانعلی فرخزاد از شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی ویژه رسیدگی به جرایم اخلال‌گران اقتصادی، اعلام گمرک خرم آباد مبنی بر مجعول بودن پروانه‌های ثبت گمرکی ارائه شده در شرکت دریای نور از جمله دیگر مستندات است.

وی بیان کرد:همچنین گزارش‌های متعدد سازمان اطلاعات سپاه، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان اطلاعات استان تهران و مدارک ارائه شده از شکایت‌های بانک کشاروزی، بانک رفاه کارگران، بانک سرمایه، بانک مسکن و بانک اقتصاد نوین از جمله دیگر موارد است.

وی گفت: فلذا مستندا به مواد دو و سه از قانون مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبر داری مصوب سال ۶۲، مواد ۵۲۹؛ مواد ۵۳۳، ۵۳۵، ۵۳۶، ۵۵۵، ۵۹۰، ۵۹۲، ۵۹۳ و ۶۰۳ از قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات مصوب سال ۷۵۸. صدور حکم به مجازات و محکومیت نامبردگان را از محضر دادگاه استدعا می‌کنیم.

در ادمه قاضی خطاب به متهم اسد بیگی گفت: در جایگاه حاضر شود؛ سپس ضمن ارائه اتهامات وی مندرج در کیفرخواست به او گفت: آیا این اتهامات را قبول دارد؟

متهم اسد بیگی گفت: خیر. بنده کارگزار رسمی بانک مرکزی بودم و طبق قرارداد کارگزاری که بسته بودم تلاش داشتم تا بتوانم منابع مسدود شده ارزی کشور را وارد کشور کنم و قرار بود بنده یک ضمانت تعهد پرداخت را به بانک مرکزی پرداخت کرده و در ازای آن ارز گرفته و کار کارگزاری انجام دهم. بنده ارتباط خاصی با صالحی و سجاد نداشتم و میزان کار کارگزاری بنده ۰.۳ و حتی ۰.۲ زیر قیمت کارگزاری دیگران بود.

وی افزود: بعد از آنکه با بحرانی روبرو شدم برای پرداخت حقوق پرسنل خود تنها راهم آن بود که از این ضمانت‌نامه استفاده کنم؛ لذا یورو‌های بانک مرکزی را برای حقوق مصرف کردم، موضوعی که در آن زمان جرم نبود.

این متهم مدعی شد: بعد از آن نزد سجاد رفتم و گفتم ضمانت‌نامه من اجرایی نگردد و ضمانت من را نگه دارید چرا که پول‌هایم به مشکل برخورد کرده است، لذا به من ضمانت دهید تا یورو شما را برگردانم. سجاد نیز به من گفت چند روزی را به شما مهلت خواهیم داد؛ اما سود پول را به نرخ روز حساب می‌کنیم، لذا ضمانت‌نامه بانکی را برای من نگه داشتند و سودش را حساب کردند. اما با توجه به بالا رفتن ارز بنده ۴۰ میلیارد تومان پرداخت کردم و ۳۰ میلیارد تومان ضرر کردم؛ سجاد چه تخلفی برای من انجام داده که من بخواهم به او رشوه بدهم؟

متهم اسدبیگی درباره ارتباط خود با صالحی گفت: روزی صالحی به من گفت: می‌خواهی برایت سهام بخرم چرا که من می‌توانم برایت کد بورسی بگیرم، لذا من یک و نیم میلیارد تومان با او معامله کردم و سهام بورسی خریدم. اما زمانی که در پرداخت حقوق با پرسنل خود با مشکل روبرو شدم از او خواستم سهامم را بفروشم که ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان ضرر کردم و لذا بینمان اختلاف حساب پیش آمد.

متهم اسدبیگی درباره پرداخت رشوه، گفت: موضوع پرداخت رشوه را قبول ندارم.

این متهم ادامه داد: در ۵ سال گذشته هیچ تسهیلاتی نگرفتم. سوال من این است وقتی کارمندی از هفت تپه که ۸ میلیون حقوق می‌گیرد چرا اصلا سرکار نمی‌رود، من روزانه ۸۰۰ میلیون حقوق می‌دهم در حالیکه سرکار نمی‌روم، اگر یکی دو ماه دیگر نیز سرکار نروم شرکت هفت تپه از بین می‌رود. اگر نماینده دادستان دلش برای کشور می‌سوزد من هم دلم برای کشور می‌سوزد، ۲۰ نفر می‌خواهند شرکت را دولتی کنند.

متهم اسدبیگی درباره جعل اسناد نیز گفت: هیچ جعلی انجام ندادم و مهر‌ها از دفتر من پیدا نشده است.

جزئیات رشوه ۲۰۰ سکه‌ای اسدبیگی، مدیرعامل هفت‌تپه به برخی مدیران بانک مرکزی

در ادامه قاضی از نماینده دادستان خواست توضیحات خود را بیان کند.

نماینده دادستان خطاب به متهم اسدبیگی گفت: من اسناد جعلی شما را در جلسات مختلف نشان دادم. جعل شما در دو مرحله بوده است؛ یکی در مرحله ثبت سفارش و جعل دیگر با همکاری رستمی صورت می‌گرفته است که در حوزه جعل پروانه سبز گمرکی و جعل برگه استعلام از گمرک خرم آباد است.

وی ادامه داد: شما گفتید باید مدال افتخار به من بدهند درحالی که دادسرای تهران به کسی که ارز دولتی را در بازار آزاد می‌فروشد و در بازار ارز کشور اخلال ایجاد می‌کند و رشوه داده و جعل می‌کند مدال افتخار نمی‌دهد بلکه برای او کیفرخواست صادر می‌کند.

شاه محمدی یادآور شد: شما از مسئولان نام می‌برید و در رسانه‌ها نیز فعال بوده و به دنبال حاشیه سازی برای پرونده خود هستید؛ پرونده شما شفاف است.

در ادامه نماینده دادستان خطاب به متهم اسدبیگی گفت: شما دنبال حاشیه نروید زمانی که اسناد ارایه می‌شود هیچ دفاعی ندارید، در مرحله مقدماتی اقرار کردید که رشوه پرداخت کردید.

نماینده دادستان کیفی پر از سکه را در دادگاه نشان داد و گفت: کتمان کافی است این‌ها قریب به ٤٠٠ سکه است که بسته بندی سکه‌ها مربوط به صرافی پسرعموی شماست؛ این سکه‌ها از منزل سجاد و صالحی کشف شده است.

وی افزود: کحال زاده گفته اسدبیگی به ما گفته بود به بانک مرکزی سکه دهید ما هم در مراحل مختلف رشوه دادیم.

نماینده دادستان درباره ضمانت نامه بانک سپه متهم اسدبیگی کفت: اسدبیگی کارگزاری است که اول ارز گرفته است و بعد از پروسه چندماهه بخشی از ارز را تحویل داده و بعد از آن ضمانت نامه اجرایی شده است.

در ادامه متهم اسدبیگی درباره سکه‌ها افزود: این صرافی متعلق به عمو و پسرعموی من است که افراد با سابقه‌ای هستند و در بهترین نقاط کشور صرافی دارند. بسیاری از افراد با آن‌ها کار می‌کنند، اما نمی‌توان به صرف اینکه برچسب صرافی پسرعموی من بر این سکه‌ها خورده من با این صرافی ارتباط دارم.

نماینده دادستان خطاب به متهم گفت: بسیاری از پولشویی‌های شما به واسطه همین صرافی صورت گرفته است.

شاه محمدی گفت: امروز با افرادی مواجه هستیم که رشا را قرض یا سرمایه گذاری در بورس می‌دانند.

در ادامه متهم اسدبیگی گفت: اگر شما اسنادی دارید که ریالی از حساب من به حساب سجاد رفته به من نشان دهید.

نماینده دادستان در ادامه خطاب به متهم اسدبیگی گفت: شما ۸۰۰ سکه را با دست و دلبازی به آنان داده‌اید، شما خودتان گفته‌اید ۱۰۰ سکه و ۱۲ هزار دلار به صالحی داده‌ام. چرا به صالحی سکه داده‌اید؟ چرا خودتان در بورس سرمایه گذاری نکرده‌اید؟ چرا در بورس آتی سرمایه گذاری نکرده‌اید؟

قاضی خطاب به متهم گفت: صحت صحبت‌های شما با بررسی صحبت‌های دیگر متهمان مشخص می‌شود.

در ادامه جلسه دادگاه سید رسول سجاد در جایگاه قرار گرفت.

قاضی با قرائت اتهامات این متهم مبنی بر دریافت رشوه ۸۰۰ سکه تمام بهار آزادی از متهم امید اسدبیگی، دو قطعه شمش طلای ۱۰۰ گرمی از متهم سیفی، دریافت سکه تمام بهار آزادی از متهمان آل علی، فرجام، حسین زاده و عامری، و همچنین یک دستگاه آپارتمان به ارزش ۷۰۰ هزار دلار از متهم محمد رضا قائدی و همچنین دریافت ۳۰ هزاردلار در قالب مستر کارت و ویزا کارت از محمد رضا قاعدی گفت: آیا اتهامات را قبول دارید؟

این متهم گفت: خیر، چون زمان کم بود من نتوانستم مدارک را بیاورم. اینجانب مدیر اداره بین الملل بانک مرکزی بودم و مدیر کل نبودم برای اثبات نگرفتن رشوه باید یک سری مسائل محرمانه بانک مرکزی را بیان کنم.

قاضی بیان کرد: من فکر نمی‌کنم مسائل رشوه و گرفتن آپارتمان و از این حرف‌ها ربطی به مسائل سری بانک مرکزی داشته باشد.

متهم پاسخ داد: آپارتمان نگرفته‌ام و آپارتمان وجود خارجی ندارد.

متهم ادامه داد: اسدبیگی را مدیر حراست وقت بانک مرکزی به ما معرفی کرده است. من هیچ کارگزاری‌ای معرفی نکرده‌ام.

متهم رسول سجاد در ادامه با اشاره به اولین جلسه خود با متهم اسدبیگی، گفت: در برج ۶ یا ۷ سال ۹۵ اولین جلسه ما با اسدبیگی برگزار شد؛ وی در آن جلسه ادعا کرد کار‌های مختلفی انجام می‌دهد و قصد دارد با بانک مرکزی روابط کارگزاری داشته باشد. در آن جلسه توافق شد اسدبیگی ۱.۷ کارمزد دریافت کند. این امر در حالی بود که آخرین مصوبه کمیته تأمین اسکناس برای تأمین درهم امارات کامزد ۲ درصد بود.

متم سجاد ادامه داد: اسدبیگی در نتیجه این قرارداد ۱۳۸ میلیون درهم طی ۷ فقره به حساب بانک مرکزی واریز کرد؛ بعد از این واریزی توسط اسدبیگی ما به وی یورو یا لیر دادیم. اگر ۰.۳ کارمزد بر روی ۱۳۸ میلیون درهم حساب کنید معادل ریالی آن چیزی حدود ۴۰۰ میلیون تومان می‌شود؛ یعنی من با هنر خودم به نمایندگی از کمیته تأمین بانک مرکزی ۴۰۰ میلیون تومان به نفع بیت‌المال و به ضرر اسدبیگی کار کردم. مگر من جرات می‌کردم به اسدبیگی بگویم ۲۰۰ سکه به من بده، اسدبیگی از طریق مدیر حراست بانک مرکزی به من معرفی شده بود.

متهم سجاد ادامه داد: اسدبیگی از ما تقاضای ضمانت‌نامه کرد و ما موضوع را به معاونت ارزی بانک مرکزی منتقل کردیم. با امضای معاونت ارزی بانک مرکزی به مدیرعامل وقت بانک سپه نامه زدیم و اعلام کردیم شرکت آریا به مدیریت امیداسدبیگی تقاضای ضمانت‌نامه بدون قید و شرط در بانک مرکزی را دارد. نهایتا اواخر سال ۹۵ ضمانت‌نامه به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان از طرف بانک سپه ارجاع شد و اسدبیگی در قالب این ضمانت‌نامه شروع به کار با کارمزد ۰.۲ کمتر از دیگران کرد، اسدبیگی با کارمزد ۰.۳ منابع وون ما را آزاد می‌کرد.. من و کمیته تأمین اسکناس هیچ امتیازی برای اسدبیگی لحاظ نکردیم. اسدبیگی ۵۰۰ میلیون دلار برای ما منابع جابجا کرد.

متهم سجاد تصریح کرد: ما در تاریخ ۹۶.۰۸.۰۴ آخرین مبلغ را به حساب اسدبیگی واریز کردیم. در آن موقع از مشکلات اسدبیگی در شرکت هفت تپه خبر نداشتیم. اسدبیگی را تحت فشار گذاشتیم که باید پول را به بانک مرکزی برگرداند. اسدبیگی گفت پول در ارس بانک اسپانیا مانده است، در اوایل برج ۹ پس از آنکه حدود یک ماه به اسدبیگی فرصت داده بودیم. موضوع را به مقامات بالاتر یعنی مدیر کل بین‌الملل وقت بانک مرکزی گزارش دادیم و این مقام به ما نامه زد که به اسدبیگی تعهدات قراردادی‌اش را متذکر شویم؛ اما بعد از نامه ما، باز هم اسدبیگی اقدامی برای تسویه حساب نکرد. نهایتا با گزارش آخر دستور معاونت ارزی بانک مرکزی برای اجرا گذاشتن ضمانت نامه اسدبیگی اجرا شد و مبلغ ۷۰ میلیارد تومان که شامل مبلغ ضمانت‌نامه اسدبیگی بود از حساب او در بانک سپه برداشت شد.

متهم سجاد گفت: ما در به اجرا گذاشتن تعهدات اسدبیگی و استرداد حق بیت‌المال هیچ مسامحه‌ای انجام ندادیم.

متهم سجاد افزود: هیچ چیزی از منزل من کشف نشده است، هر آنچه که بوده خودم گفته‌ام و یا تحویل داده‌ام. زمانی که افراد نزد من می‌آمدند سکه‌هایی به من می‌دادند که من بعد از رفتنشان متوجه می‌شدم که در داخل کیف سکه است. کار خاصی برای کسی انجام نداده‌ام و هر آنچه که صورت گرفته تصمیم کمیته بوده است. من از کسی رشوه نگرفته‌ام و همواره حق بیت المال را در نظر می‌گرفتم.

وی افزود: در دوران تصدی مدیریت اداره بین الملل، میلیارد‌ها تومان و میلیون‌ها دلار به نفع بیت المال کار کرده‌ام و باور نداشتم این سکه‌ها رشوه است، چرا که اصلا امتیازی به کسی ندادم.

این متهم در ادامه درباره اخذ آپارتمان گفت: هیچ مستندی وجود ندارد که برای بنده آپارتمانی خریداری شده است چرا که اصلا آپارتمانی وجود خارجی نداشت همچنین اسنادی که گفته می‌شود بنده سی هزار دلار از آقای قاعدی گرفتم را نشان دهید چرا که من خطایی نکردم.

در ادامه این جلسه دادگاه، نماینده دادستان گفت: اقدامات مجرمانه و تخلفات پرونده دادگاه امروز مربوط به دوره قبل بانک مرکزی می‌باشد و بانک مرکزی در حال حاضر (مدیریت فعلی) حمایت و همکاری خوبی را در فرآیند رسیدگی و کشف حقیقت داشته است.
وی گفت: متهم سجاد می‌گوید در تفاهم‌نامه‌های قراردادی کارگزاری نقشی نداشته است، در حالیکه استعلام شده و پاسخ آمده است شما با کارگزار صحبت می‌کردیدکه کارمزد چقدر باشد، شما در بانک مرکزی سمت داشته‌اید.

در ادامه این جلسه دادگاه با نشان دادن کیف رشوه‌هایی که پر از سکه بود، اظهار داشت: مقداری از این سکه‌ها برای شما و مقداری از آن برای متهم صالحی است، خود شما گفته‌اید ۸۰۰ سکه گرفته‌ام، شما مسئول مستقیم تفاهم‌نامه بوده‌اید. شما مدیر بین الملل بانک مرکزی بوده‌اید، در فضای مجازی با متهم اسدبیگی چت‌هایی داشته‌اید، اسدبیگی به شما می‌گوید من اگر شما را نداشتم من را دراز می‌کردند. چطور می‌گویید کاری نکردم در حالی که ۸۰۰ سکه دریافت کرده‌اید، در حالی ضمانت‌نامه منقضی شده بود. شما باید آن را به اجرا می‌گذاشتید، چرا برای شما لوکیشن محل کار خود را فرستاده است، چه نیازی بوده است که یک مدیر ارشد بانک مرکزی، لوکیشن بگیرد.

در ادامه این جلسه دادگاه یک کلیپ از اقاریر متهم سجاد پخش شد، در این اقاریر متهم سجاد می‌گوید در عید ۹۶ اسدبیگی تقویمی به او داده است که متوجه می‌شود تعدادی سکه در آن بوده است، متهم سجاد در این کلیپ اقرار می‌کند که یک بسته دیگری اسدبیگی به او می‌دهد که ۱۵۰ سکه در آن قرار داشته است، متهم سجاد می‌گوید این مسئله چندبار اتفاق افتاده است، اما اعلام می‌کند که در مجموع ۷۰۰ تا ۸۰۰ سکه به او داده شده است، در این کلیپ مشخص می‌شود ۲۴۰ سکه وکیوم صرافی اسدبیگی بوده است.

در ادامه جلسه دادگاه نماینده دادستان گفت: بر اساس اقاریرتان ۷۰۰ تا ۸۰۰ سکه از اسدبیگی دریافت کرده‌اید، متهم اسدبیگی از شما می‌خواهد که زمان اجرای ضمانت‌نامه‌ها را به تعویق بیاندازید و از شما طلب استمداد می‌کند و استمداد او لبیک گفته می‌شود و اجرای ضمانت‌نامه به تعویق می‌افتد.

نماینده دادستان گفت: اسدبیگی برای پر کردن وجه ضمانت نامه در بانک سپه یک تسهیلات ریالی را تحت عنوان تسهیلات خرید دیم از بانک کشاورزی دریافت می‌کند. این تسهیلات به بانک سپه منتقل می‌شود و بر مبنای ضمانت نامه‌ای که بعد از مدت‌ها در بانک مرکزی به اجرا گذاشته شده بود مجددا پیگیری می‌شود و وجه ریالی آن توسط بانک مرکزی برداشت می‌شود. یعنی حتی این ارز‌هایی که اسدبیگی گرفته بود ارز تحویل نداد بلکه ضمانت نامه اجرا گذاشته شد.

وی ادامه داد: اسدبیگی کارگزار بانک کشاورزی بود و قرارداد کارگزاری داشت. اسدبیگی تضمین‌هایی از جمله ضمانت ۷۰ میلیارد تومانی بانک سپه را ارائه داده بود. اگر سجاد و همکارانشان در اداره بین الملل بانک مرکزی قبل از اینکه این تسهیلات ریالی در بانک کشاورزی به اسد بیگی داده شود در خصوص ضمانت نامه اقدام می‌کردند و آن را به اجرا می‌گذاشتند مطمئنا به اسدبیگی تسهیلات ریالی پرداخت نمی‌شد تا بر بدهی‌های عمده او در شبکه بانکی کشور افزوده شود. اسد بیگی امروز متهم به یک میلیارد و ۴۰۰ و اندی میلیون دلار اخلال ارزی است. او ارز می‌گرفت و کالا نمی‌آورد.

وی همچنین در خصوص حمایت سجاد از اسد بیگی در خصوص دو ثبت سفارش دیگر نیز توضیح داد و گفت: این دو ثبت سفارش با پروفرم‌ها ساختگی مربوط به شرکت دنیای معتمد پارسه است برای این دو ثبت سفارش ۳۲ میلیون دلار گرفته شد و متاسفانه در بازار آزاد به نرخ آزاد فروخته شد.

در ادامه جلسه دادگاه، فیلمی در خصوص اعمال نفوذ سجاد پیرامون تخصیص چند میلیون دلار ارز دولتی برای واردات قطعات کارخانه به امید اسد بیگی به نمایش درآمد.

نماینده دادستان گفت: سکه‌هایی که در فیلم مشاهده کردید همین سکه‌هایی است که اینجا در جلسه دادگاه به نمایش گذاشته شده است. این سکه‌ها مربوط به صرافی هیتال است که متعلق به آقای آل علی از دیگر کارگزاران بانک مرکزی است.

نماینده دادستان در ادامه گفت: در ثبت سفارش واردات قطعات تولید نیشکر از چغندر قند قریب به ۳۴۰ میلیون دلار از بانک مرکزی به حساب شرکت دنیا معتمد پارسه واریز می‌شود؛ در اینجا شرکت صادر کننده اعلام می‌کند که این پروفرم‌ها که از طرف من در این قرارداد صادر شده، جعلی است.

نماینده دادستان بیان داشت: در پیام‌های رد و بدل شده میان اسدبیگی و سجاد، اسدبیگی به سجاد می‌گوید این ۲ ثبت سفارش من انجام نمی‌شود و سجاد پیگیری می‌کند و ارز دولتی به اسدبیگی تحویل داده می‌شود. در پیام‌های دیگر اسدبیگی به سجاد، شاهد هستیم که اسدبیگی می‌گوید کل بانک مرکزی را شکر می‌دهم. دستور بدهید تریلی بار کنم و شکر به بانک مرکزی انتقال دهم. در اینجا سجاد به اسدبیگی می‌گوید، چون واردات مربوط به ماشین‌آلات است با یک ثبت سفارش نمی‌توان به آن ارز تخصیص داد لذا برای این ارزی که اسدبیگی برای واردات ماشین آلات دریافت می‌کند، ۶۰۰ و اندی میلیون دلار ثبت سفارش صورت می‌گیرد که ۳۴۰ میلیون آن در بانک کشاورزی توسط اسدبیگی دریافت می‌شود.

در ادامه جلسه دادگاه متهم رسول سجاد، گفت: معاون ارزی بانک مرکزی نامه زد و اعلام کرد که ضمانت‌نامه به اسدبیگی تعلق گیرد، بدون دستور معاون ارزی اصلا نمی‌شد این کار را کرد؛ بنابراین من هیچ یک از این اقدامات را به صورت انفرادی انجام ندادم و همه این اقدامات با حضور اعضا انجام شده است.

قاضی مسعودی مقام از متهم سجاد پرسید آیا در زمانی که سکه هم دریافت می‌کردید با حضور اعضا بوده است؟

متهم سجاد پاسخ داد: آن سکه‌ها عیدی بوده است و برای عیدی، تنهایی می‌آمدند.

قاضی گفت: آنکه شما از آن به عنوان عیدی تعبیر می‌کنید، در قانون تعریف دیگری دارد.

در ادامه جلسه دادگاه نماینده دادستان گفت: سئوال ما از متهم سجاد این است که چرا وقتی تاریخ ضمانت‌نامه‌های اسدبیگی منقضی شد در خصوص به اجرا گذاردن آن‌ها اقدام نکرد.

سجاد گفت: من نمی‌دانستم چه زمانی ضمانت‌نامه اسدبیگی منقضی می‌شد؛ ما ضمانت‌نامه او را برای حفظ حقوق بیت‌المال تمدید کردیم.

قاضی از متهم سجاد پرسید چرا برای حفظ حقوق بیت‌المال ضمانت‌نامه را اجرا نکردید؟

متهم سجاد پاسخ داد: پول در ارس بانک گیر کرده بود. در شرایط تحریم وقتی پول کارگزار ما گیر می‌کند ما با او فرجه می‌دهیم. ما سیاست چماغ و هویج را در برابر اسدبیگی اجرا کردیم، چون می‌خواستیم او تا می‌تواند به حساب بانک مرکزی درهم واریز کند.

قاضی خطاب به متهم گفت: درباره رشوه توضیح دهید؟

متهم پاسخ داد: بورسیه بانک مرکزی بودم و چون تعهد داشتم سند ملکی خواهرم را به عنوان وثیقه گذاشته بودم. این موضوع تا سال ۹۶ ادامه داشت و من می‌خواستم سند خانه پدری‌ام را جایگزین سند خواهرم کنم که می‌خواست خانه اش را بفروشد و می‌خواستم یک وکالتی در این زمینه به همسرم بدهم، اما بازپرس این مساله را قبول نمی‌کرد. بعد از آن وکالت نامه را به من دادند.

قاضی در ادامه خطاب به این متهم گفت: سکه‌ها از کجا کشف شده است؟

نماینده دادستان ادامه داد: با توجه به اعترافات دیگر متهمان پرونده همسر متهم سجاد با متهم سجاد هماهنگ می‌کند و این ۳۰۰ و خرده‌ای سکه را تحویل ضابط می‌دهد. او اعتراف کرده است که ۸۰۰ سکه گرفته است ۴۰۰ سکه را فروخته است و ما بقی را استرداد کرده است. خانم او سکه‌ها را تحویل داده است شما در مراحل اولیه همکاری کرده‌اید و همکاری شما مساعد بوده است.

متهم سجاد پاسخ داد: سکه‌ها را خانمم داده است، اما مقداری از آن برای پسرم است.

قاضی خطاب به متهم گفت: پسر شما کجا بوده است؟

این متهم گفت: پسر من کارمند بانک مرکزی بوده است.

نماینده دادستان گفت: عمده این سکه‌ها وکیوم شده است.

قاضی خطاب به متهم سجاد گفت: ۴۰ سکه برای فرزندتان بوده است مابقی از کجا آمده است.

این متهم گفت: هدیه گرفته‌ام از بانک مرکزی، در پایان سال به ما هدیه می‌دادند.

قاضی گفت: این تعداد سکه خیلی زیاد است بانک مرکزی سالیانه چند سکه می‌داده است؟

این متهم گفت: یک سکه در پایان سال هدیه می‌داده است.

قاضی خطاب به متهم سجاد بیان کرد: یعنی شما هشتاد سال در بانک مرکزی کار می‌کرده‌اید؟ درآمد شما ماهیانه چقدر است؟

متهم با طفره رفتن از پاسخگویی صریح گفت: سالیانه ۳۰۰ میلیون حقوق می‌گرفتم.

این متهم ادامه داد: اتهام من در مدتی چیز دیگری بوده است.

قاضی خطاب به متهم گفت: همسر شما چند سکه داده است؟

این متهم گفت: ۲۶۴ سکه

نماینده دادستان خطاب به متهم اظهار داشت: ۳۰۰ و خرده‌ای سکه بوده است.

قاضی خطاب به این متهم تاکید کرد: بعضی از اقاریر شما با اسناد مکشوفه مطابقت دارد اگر مطابقت نداشت حرف شما صحیح بود.

قاضی خطاب به متهم سجاد گفت: اگر این سکه‌ها را خودتان و پسرتان خریداری کردید اسناد آن را برای ما بیاورید تا مشخص شود از کجا سکه خریدید.

گفتنی است در پایان قاضی مسعودی مقام ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: ادامه جلسه پرونده حاضر، روز چهارشنبه ٢٥ تیرماه ٩٩ ساعت ٩:٣٠ صبح برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱۱
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
0
15
خوب خدا را شکر دیگه اسامی با حروف الفبا اعلام نمیشه. جای شکرش باقیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
2
17
واقعا فساد تو ملکت سیستماتیک و مافیائی زنجیر وار است وقتی کسی به جرم شرب خمر اعدام میشود چرا این خونخواران ملت اعدام نمیشوند . من با اعدام مخالفم ولی اگر قراره مجازات اعدام توی کشور اعمال بشه در حق این افراد اجرایش به ثواب نزدیکتره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
0
13
این اسدبیگی و مهرداد رستمی کلاه بردارهای بزرگی هستن
من خودم مدتی از نزدیک کنار شرکت اینها کار میکردم
قاچاق کالا میکردن سر نظام مالیاتی کلاه میزاشتم هفته تپه رو با رانت گرفتن و بیچاره کردن کارگرارو
یه شبکه بزرگ فساد بودن البته پستشون به دولتی ها و نماینده های مجلس گرم بود که داعم تو دفترشون رفت و امد داشتن
علی اصغر چرا غچی _جانباز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
0
10
خدا ملت ایران را از شر ...........
نظرات بینندگان