arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۸ - ۲۲ تير ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / جزئیات جدید از حادثه هواپیمای اوکراینی / درخواست لغو تجمعات بالای ۱۰ نفر / ادعای تازه درباره انفجار نظنز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

جزئیات جدید از حادثه هواپیمای اوکراینی

سازمان هواپیمایی کشوری آخرین جزئیات گزارش سانحه سقوط هواپیمای اکراینی در ۱۸ دی ماه ۹۸ و جانباختن ۱۷۶ سرنشین آن را اعلام کرد.بر اساس این گزارش، یادی از سانحه پرواز ۷۵۲ هواپیمایی اکراین- اینترنشنال بدست آمده که در آن اتفاقات رخ داده در پرواز مذکور توسط یکی از سامانه‌های دفاع هوایی به عنوان یک تهدید شناسایی شد و به آن شلیک شده است.

معاون وزارت خارجه: صبح شهادت شهید سلیمانی آمریکایی‌ها پیغام فرستادند که پاسخ ندهید

روایت محسن بهاروند معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه از صبح روز شهادت شهید سلیمانی:وزارت امور خارجه حدود دو یا سه ساعت پس از ترور شهید سلیمانی کار خود را شروع کرد.معاون وزارت امور خارجه اظهار کرد: آمریکا از طریق سفیر سوئیس پیام داده بود که ایران پاسخ ندهد که بلافاصله رد شد.

درخواست لغو تجمعات بالای ۱۰ نفر

دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران در نامه‌‌ای به محسن بندپی، استاندار تهران، خواستار اعمال برخی محدودیت‌‌های کرونایی از جمله لغو تجمعات بالای ۱۰ نفر شد.

هیچ‌ حکمی مبنی بر خسارت ایران از سوی داوری صادر نشده

بیژن زنگنه، وزیر نفت مطرح کرد: هیچ‌ حکمی مبنی بر خسارت شرکت ملی گاز ایران از سوی داوری صادر نشده است. داوری به این تصمیم رسید که بدهی‌های شرکت ملی گاز ایران به ترکمن‌گاز پرداخت شود که نتیجه دور از انتظاری نبود.

ویروس کرونا از طریق هوا منتقل نمی‌شود

سعید نمکی، وزیر بهداشت در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره انتقال ویروس کرونا از طریق هوای آزاد اظهار کرد: مدارک مستندی که نشان بدهد این ویروس می‌تواند در فضایی مانند پارک و مکان‌هایی دیگر از فاصله دور به دیگران سرایت کرده و از طریق هوا منتقل شود، وجود ندارد.

هیچ کشوری نمی‌تواند ۶ ماه فعالیت‌های اقتصادی‌اش را تعطیل کند

رییس جمهور گفت: تعطیلی کسب و کار و فعالیت اقتصادی در طولانی مدت قابل اجرا نیست و هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند شش ماه این کار را ادامه دهد.

شناسایی ۱۰۰ ساختمان مسکونی و درمانی قرمز و نارنجی در تهران

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران که پیش‌تر از برنامه ریزی این سازمان برای شناسایی ۱۰۰ ساختمان نا ایمن پایخت خبر داده بود، گفت: وضعیت این ۱۰۰ ساختمان بین نارنجی و قرمز است.


۵۰۰ هزار نفر سهام عدالت خود را فروختند

به گفته فهیمی سخنگوی سهام عدالت حدود ۵۰۰ هزار سهام‌دار عدالت سفارش فروش سهام خود را در بانک‌ها به ثبت رسانده‌اند و به صورت تجمعی تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از سهام آن‌ها فروش رفته است.

بیماری طاعون خیارکی وارد ایران نشده

مینو محرز، عضو کمیته کشوری کرونا گفت: خبر شیوع بیماری طاعون خیارکی در کشور صحت ندارد و این بیماری تنها در کشور مغولستان مشاهده شده و اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر شیوع آن در کشور را تکذیب می کنم. محرز تاکید کرد: در حال حاضر تیم های قوی جهت کنترل بیماری طاعون خیارکی تشکیل شده است و این موضوع به طور جدی در سراسر کشور رصد می‌شود.

کیهان: امکان بازگشت احمدی‌نژاد به عرصه سیاست وجود ندارد

روزنامه کیهان به اظهارا احمد مازنی نماینده مجلس دهم که گفته است "نمایندگان مجلس جدید دنبال بازگشت دوران احمدی‌نژاد هستند اما کتمان می‌کنند" واکنش نشان داد و نوشت: درباره ادعای این که مجلس جدید دنبال بازگشت احمدی‌نژاد است باید گفت افراطیون مدعی اصلاحات بهتر از هر کس می‌دانند که امکان بازگشت احمدی‌نژاد به عرصه سیاست وجود ندارد، به همان دلایلی که امکان بازگشت امثال خاتمی نیست. اما عمدا اصرار دارند کشور را مجبور به انتخاب میان روحانی و احمدی‌نژاد کنند. البته دولت ائتلافی روحانی آن قدر بد عمل کرده که عملکرد دوره احمدی‌نژاد با وجود همه تخلف‌ها و انحرافات سه سال قبل وی و برخی اطرافیانش باز هم در حوزه اقتصادی بهتر از دوره روحانی در ذهن مردم ارزیابی می‌شود. اما در آینده قرار نیست کشور متوقف نوع سیاست‌ورزی روحانی یا احمدی‌نژاد متوقف بماند.

نیویورک‌تایمز: انفجار نظنز «برنامه اسرائیل با اطلاع آمریکا» بود

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی اختصاصی به نقل از مقام‌های ناشناس آمریکایی نوشته به نظر می‌رسد انفجارهای اخیر در مناطق نظامی و هسته‌ای ایران "کار اسرائیل و با اطلاع آمریکا" بوده است و این که خسارت وارد شده به تاسیسات هسته‌ای نطنز می‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را تا دو سال به عقب براند.

نظرات بینندگان