arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۹

معاون استاندار مازندران: ممنوعیتی برای ورود مردم به دریا وضع نشده / موافقت با اعمال محدودیت در ۷ شهر قرمز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران از موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا با اعمال محدودیت‌ در ۷ شهر قرمز این استان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران از موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا با اعمال محدودیت‌ در ۷ شهر قرمز این استان خبر داد.

«حسین حسن‌نژاد» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در گفت‌وگو با ایلنا درباره وضعیت بیماری کرونا در استان مازندران گفت: در حال حاضر ۷ شهرستان در استان مازندران در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند و مابقی شهرستان‌ها نیز در شرایط نارنجی و زرد قرار دارند. شهرستان‌های آمل، رامسر، محمودآباد، آمل، بابل، بهشهر، سوادکوه از جمله شهرهای قرمز ما هستند.

وی ادامه داد: براساس تدابیری که ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ کرده و محدودیت‌هایی که با آن موافقت کردند، این محدودیت‌ها در شهرستان‌های قرمز در حال انجام است.

معاون سیاسی، اجتماعی و استانداری مازندران خاطرنشان کرد: در شهرهایی که شرایط قرمز نداشته، اما در شرایط زرد و نارنجی هستند، فرمانداران به صورت جدی ضمن رصد وضعیت شهرستان تلاش می‌کنند تا مجموعه پروتکل‌ها را در مراکز تجمعی مانند تالارهای عروسی اعمال کنند. با دستور آقای استاندار از روز گذشته نیز مجددا این موارد به فرمانداران یادآوری شده است.

حسن‌ژاد تصریح کرد: خوشبختانه بخشی از مجموعه استان و مردم از ماسک استفاده می‌کنند و اقداماتی برای کنترل مراکز تجمعینیز در دست اقدام است و برداشت ما این است که اگر مراقبت در خصوص مراکز تجمعی افزایش پیدا کند ان‌شاءالله بتوانیم ظرف یکی الی دو هفته آینده به شرایط گذشته بازگردیم البته لازمه آن نیز مراعات و دقت مردم و حساسیت مجموعه دستگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی و اداره کل صنعت و معادن و تجارت و همچنین نظارت جدی فرمانداران است.

وی با بیان اینکه محدودیت‌ها به وسیله ستاد ملی کرونا اعلام می‌شود و ما بر اساس همان مبنا عمل می‌کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر محدودیت‌هایی که داریم به شهرستان‌های قرمزمان عمدتا بر می‌گردد و مربوط به فعالیت مراکز جمعیتی مانند مراکز ورزشی، استخرها، تالارهای پذیرایی، اقامه نماز جمعه و مواردی از این قبیل است. البته براساس آنچه که کارشناسان اعلام کرده‌اند و رصدهای میدانی ما نیز نشان می‌دهد، بخش عمده‌ای از افرادی که مبتلا شده‌اند، در مراسم‌های عروسی و عزا شرکت‌ کرده‌اند از همین‌رو ما به فرمانداران در خصوص مدیریت این موضوع تاکید کرده‌ایم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: گزارشی در خصوص کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده در حال حاضر نداریم و اقلام حفاظتی هم برای مراکز درمانی و هم برای استفاده مردم وجود دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و همچنین با دستور وزیر صمت نیز تولید ماسک پارچه‌ای نیز در دستور کار قرار گرفته است.

حسن‌نژاد درباره حضور مسافران در استان گفت: با توجه به شرایطی که برای بسیاری از استان‌ها از جمله مازندران ایجاد شده است، طبیعتا ریسک‌پذیری مردم را برای سفر کاهش داده است و قاعدتا مردم به وخامت اوضاع و سلامت خودشان واقف هستند و علیرغم اینکه در سال‌‌ گذشته در چنین روزهایی با موج جدی حضور مسافران مواجه بودیم، امسال در شرایط فعلی در مقایسه با هفته‌های گذشته و همچنین نسبت به سال گذشته تقریبا کاهش محسوسی داشته‌ایم.

وی در واکنش به خبرهایی مبنی بر افزایش بیماری در منطقه رینه به دلیل وجود حوضچه‌های خصوصی آب گرم در برخی منازل این منطقه گفت: استخرهای سرپوشیده فعالیت‌شان ممنوع است، مراکز آب گرم نیز مشمول همین ممنوعیت هستند و قاعدتا در حال حاضر این مراکز تعطیل هستند، اما این موضوع را که اشاره کردید، حتما پیگیری خواهم کرد.

وی افزود: در سایر استخرهای روباز و دریا اساسا ممنوعیت قانونی برای حضور مردم نداریم، اما در طرح سواحل ظرفیت‌هایی در نظر گرفته شده است و اگر ظرفیت بیش از حد شود حتما برخورد خواهند کرد و به صورت مقطعی برای اینکه پروتکل‌ها رعایت شود، ممکن است ممنوعیتی ایجاد کنند.

معاون سیاسی، اجتماعی استانداری مازندران درباره برپایی بیمارستان صحرایی تصریح کرد: هنوز نیازی به برپایی بیمارستان صحرایی نداریم و به این مرحله نرسیده‌ایم، البته ما همزمان پذیرش سایر بیماران را در مراکز درمانی داریم، شرایط‌مان شرایط خوبی نیست، اما هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم که نیازی به برپایی بیمارستان صحرایی داشته باشیم. امیدواریم با رعایت مردم به این مرحله نرسیم، اما چنانچه لازم و ضروری شود، اقدام خواهیم کرد.

حسن‌نژاد همچنین درباره وضعیت کادر درمان استان مازندران گفت: طبیعتا وضعیت کادر درمان در استان مازندران شبیه کشور است و صمیمانه باید از جانفشانی آنها تشکر و قدردانی کرد، اما به هر میزان مردم بیشتر مراعات کنند قاعدتا کادر درمانی هم می‌توانند استراحت بیشتری داشته و زمینه برای بازتوانی و ارائه خدمت مجدد ایجاد شود. حساسیت این بیماری باید برای مردم افزایش پیدا کند، هرچقدر ما رعایت نکنیم مردم بیمار شوند زحمت و بار آن بر دوش کادر درمانی کشور خواهد بود.

نظرات بینندگان