arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۲۹۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۳ - ۲۲ تير ۱۳۹۹

نماینده آمریکایی از حمله نظامی به چین خبر داد!

نماینده کنگره آمریکا در مصاحبه‌ای گفت، این احتمال وجود دارد که ظرف 3 تا 6 ماه آینده میان آمریکا و چین درگیری نظامی رخ دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده آمریکایی از حمله نظامی به چین خبر داد!نماینده کنگره آمریکا در مصاحبه‌ای گفت، این احتمال وجود دارد که ظرف 3 تا 6 ماه آینده میان آمریکا و چین درگیری نظامی رخ دهد.

به گزارش فارس، این مقام آمریکایی در مصاحبه با نشریه «واشنگتن اگزمینر» گفت: «پیش‌بینی می‌کنم یک درگیری ظرف ۳ تا ۶ ماه آینده به وقوع می‌پیوندد».

یوهو افزود: «با شناختی که از چین دارم فکر می‌کنم کاری که آن‌ها خواهند کرد این است که یکی از کشتی‌های ما را منهدم کرده و بگویند به اشتباه آن را هدف قرار داده‌اند».

او در ادامه گفت: «فکر می‌کنم این‌ها احتمالات هستند. غرق کردن یک ناو هواپیمابر اشتباه بزرگی است، حمله به هر یک از کشتی‌های ما اشتباه بزرگی خواهد بود اما فکر می‌کنم آن‌ها مشتاق هستند که این کار را امتحان کنند و متأسفانه عده‌ای خواهند مرد».

این نماینده کنگره آمریکا مدعی شد: «آنچه ما [در دریای جنوب چین] انجام می‌دهیم [حمایت از] آزادی ناوبری است و قصدمان این است که دیگران بدانند این نواحی کانال بازی برای تجارت هستند».

یوهو درخصوص رزمایش دریایی اخیر آمریکا در این آب‌ها ادعا کرد: «ما سعی نمی‌کنیم مدعی [مالکیت] منطقه‌ای باشیم. ما فقط حاکمیت قانون را حفظ می‌کنیم و این چین است که تلاش می‌کند قانون و هنجارها را بازنویسی کند و آن‌ها به این کار ادامه خواهند داد».

ارزیابی مقامات اطلاعاتی حاکی از این است که پکن در حال به راه انداختن «جنگ سرد» علیه واشنگتن است. تد یوهو معتقد است جنگ تجاری میان دو کشور به زودی تبدیل به برخورد جدی خواهد شد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اخیراً در «هاوایی» با یکی از دیپلمات‌های ارشد چین دیدار کرد اما نتیجه‌ای در بر نداشت. پکن تأکید کرد دو طرف باید فهرستی از مسائلی که باید فوراً به آن‌ها رسیدگی شود تهیه کرده و با کنار گذاشتن اختلافات و دنبال کردن اشتراکات، آسیب به روابط چین و آمریکا به حداقل برسند.

تنش‌ها بین آمریکا و چین در هفته‌های اخیر بر سر مسائل مختلف از شیوع ویروس کرونا و اتهام‌زنی‌های مستمر واشنگتن به پکن گرفته تا اختلافات بر سر مسائلی از قبیل هنگ‌کنگ، تایوان، فعالیت‌های شرکت‌های بزرگ چینی از قبیل «هوآوی» به سطحی بی‌سابقه رسیده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
16
2
جنگ هسته ای میشه این کامنت منو سیو کن! بعد اون روز یادآوری کن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
3
18
نگران درگیری نظاممی چین با امریکا نباشید .رهبران چین بلدند که در مقابل امریکا تغیر سیاست بدهند چون نمی خواهند جایگاهی اقتصادی که در دنیا وامریکا دارند از دست بدهند.این قدر هم در سیاست نا آگاه نیستند.
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
8
3
چین به ژاپن دهه نود دچار خواهد شد.................تمام................
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
13
14
جامعه جهانی باید سران جنایتکار چین را بخاطر جنایاتی که انجام داده‌اند محاکمه شوند
نظرات بینندگان