arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۹

نظرسنجی زاگبی: جو بایدن همچنان ۷ درصد از ترامپ جلوتر است

آخرین نظرسنجی موسسه بین‌المللی زاگبی نشان می‌دهد بایدن در بیشتر گروه‌ها به جز سفیدپوستان پیش است اما ترامپ هم در تلاش است تا این اختلاف را کاهش دهد. در این نظر سنجی، «جو بایدن» همچنان با ۷ درصد اختلاف از ترامپ پیش است هرچند که از ماه مه تا کنون ۶ امتیاز از دست داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آخرین نظرسنجی موسسه بین‌المللی زاگبی نشان می‌دهد بایدن در بیشتر گروه‌ها به جز سفیدپوستان پیش است اما ترامپ هم در تلاش است تا این اختلاف را کاهش دهد.

در این نظر سنجی، «جو بایدن» همچنان با ۷ درصد اختلاف از ترامپ پیش است هرچند که از ماه مه تا کنون ۶ امتیاز از دست داده است.

بر این اساس، ترامپ توانسته است خود را در میان رای‌دهندگان بالای ۶۵ سال بالا بیاورد و اختلاف بین زنان و مردان را کاهش دهد هرچند که بایدن همچنان در این گروه، پیشتاز است.

جان زاگبی مدیر این موسسه قدیمی نظرسنجی در آمریکا می‌گوید بایدن با این امتیازی که دارد، با خیال راحت در صدر است اما در چند هفته گذشته، ۶ امتیاز خود را از دست داده است.

او پیش از این در میان رای دهندگان بالای ۶۵ سال، ۱۰ امتیاز داشت که به نظر می‌رسد در حال از دست دادن آنها است. فاصله جنسیتی که یکی از بیشترین‌ها بود، اکنون تقریبا متوسط شده است.

یکی از نگرانی‌های قابل ملاحظه‌ برای او با ۴ امتیاز در میان کسانی است که به طور هفتگی از فروشگاه‌های «یک دلاری» خرید می کنند که به ۴۸ در برابر ۴۴ درصد رسیده است.

به گفته زاگبی پیشتازی بایدن در میان کسانی که هرگز از این فروشگاه‌ها خرید نکرده‌اند ۶۳ در برابر ۲۷ درصد است. اگر این حمایت خزنده نخبگان در حزب دموکرات باشد، لازم است در هم کوبیده شود.

این نظر سنجی همچنین یافته است:

- ۶۰ درصد از رای دهندگان ۱۸ تا ۲۹ سال از بایدن حمایت می‌کنند در حالیکه حمایت از ترامپ ۲۶ درصد است.

- بایدن همچنین در میان رای دهندگان مرد با ۴۷ در برابر ۴۴ درصد و در میان رای‌دهندگان زن با ۵۱ در برابر ۴۱ پیشتاز است.

- ۷۷ درصد سیاهپوستان آماده رای دادن به بایدن هستند در حالیکه تنها ۱۴ درصد از آنها گفته‌اند به ترامپ رای خواهند داد.

- بایدن و ترامپ در بین رای‌دهندگان ۳۰ تا ۴۹ سال و همچنین بالای ۶۵ سال با داشتن ۴۵ درصد رقابت بسیار نزدیکی دارند.

- ۵۱ درصد سفید پوستان به حمایت از ترامپ ادامه می‌دهند در حالیکه این رقم برای بایدن ۴۱ درصد است.

- بایدن همچنین در گروه لاتین‌تبارها با ۶۵ درصد در برابر ۲۷ درصد، اختلاف زیادی با ترامپ دارد.

جان زاگبی بر اساس این نظرسنجی معتقد است کارزار انتخاباتی بایدن تاکنون مسیر درستی رفته است. به آرامی کسی را که علیه او اقدام می‌کند و خود به خود منفجر می‌شود، تماشا می‌کند.

وی افزود: فکر می‌کنم او می‌تواند چند هفته دیگر این شرایط را با توجه به خارج شدن اقتصاد از کنترل و همه‌گیری ویروس و ضربه‌ای که به ترامپ می‌زند، ادامه دهد.

مدیر موسسه بین‌المللی نظرسنجی زاگبی ادامه داد: اما بایدن پس از آن نیاز دارد که در اوایل ماه اوت از این شرایط خارج شود، زمانی که کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در میانه اوت برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان