arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۹

وال استریت ژورنال: آمریکا در حال بررسی اقدام های محدود علیه چین است

یک نشریه آمریکا به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت واشنگتن در حال بررسی اقداماتی محدود علیه چین در ارتباط با هنگ‌کنگ است. واشنگتن هفته گذشته تحریم‌هایی علیه یک نهاد و چهار مقام کنونی و پیشین استان خودمختار سین‌کیانگ به اتهام نقض حقوق بشر در قبال مسلمانان اویغور و قزاق‌تبار در این منطقه اعمال کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک نشریه آمریکا به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت واشنگتن در حال بررسی اقداماتی محدود علیه چین در ارتباط با هنگ‌کنگ است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روزنامه وال استریت ژورنال بامداد دوشنبه در گزارشی نوشت که هر اقدامی علیه نظامی مالی هنگ‌کنگ خطر آسیب رساندن به شرکت‌ها و مشتریان آمریکایی، غربی و هنگ‌کنگی را به دنبال دارد.

همچنین، اقداماتی مانند تحریم‌های هدفمند علیه مقام‌های چینی یا علیه محصولاتی که در هنگ‌کنگ تولید شده‌اند، تاثیر ناچیزی بر تصمیم چین برای ادغام این شهر در نظام سیاسی و امنیتی سرزمین اصلی خواهد داشت.

به نوشته وال استریت ژورنال، یک منبع آگاه گفت که مقام‌های دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در نشستی در کاخ سفید پیرامون اقداماتی در قبال هنگ‌کنگ بحث کردند. این منبع آگاه افزود که در یکی دو روز آینده نیز نشستی در این باره برگزار و احتمال تحریم‌ها یا اقدامات دیگری در این زمینه اعلام شود.

واشنگتن هفته گذشته تحریم‌هایی علیه یک نهاد و چهار مقام کنونی و پیشین استان خودمختار سین‌کیانگ به اتهام نقض حقوق بشر در قبال مسلمانان اویغور و قزاق‌تبار در این منطقه اعمال کرد.

پکن این تحریم‌ها را به شدت مضر برای روابط دوجانبه میان چین و آمریکا توصیف کرده و هشدار داد که تحریم‌های متقابلی علیه مقام‌ها و نهادهای آمریکایی اعلام خواهد شد.

چین بتازگی لایحه امنیت ملی هنگ‌کنگ را با هدف مقابله با استقلال‌طلبی، براندازی، تروریسم و ‌دخالت‌های خارجی در این منطقه تصویب کرد که بر اساس آن با جدایی‌طلبان، براندازان، تروریست‌ها و دسیسه‌گران همکار با دولت‌های ذی‌نفوذ خارجی در هنگ‌کنگ، مقابله می‌شود.

مقام های چین معتقدند این قانون به منظور جلوگیری، متوقف کردن و مجازات فعالیت‌هایی است که به طور جدی امنیت ملی را به خطر می اندازد؛ مثل اقدام برای تجزیه کشور و یا تلاش برای براندازی قدرت حاکم و همچنین فعالیت‌های نیروهای خارجی که در امور هنگ‌کنگ دخالت می‌کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان