arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۴۵۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۹

وضعیت آب و هوا، امروز ۲۳ تیر ۹۹ / تداوام رگبار‌های تابستانی در برخی استان‌ها

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش های تابستانی در برخی از استان های کشور خبر داد و گفت: این شرایط تا پایان هفته ادامه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش های تابستانی در برخی از استان های کشور خبر داد و گفت: این شرایط تا پایان هفته ادامه دارد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی طی دو روز آینده در مناطق از آذربایجان شرقی‌، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، شمال همدان، شمال مرکزی، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه (۲۵ و۲۶ تیر) در بخش‌هایی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نیست.

ضیاییان با اشاره به این که روز جمعه (۲۷ تیر) بارش به بخش‌های شمالی شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز محدود می شود، تصریح کرد: همچنین طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطقی از سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و هرمزگان رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد خواهیم داشت.

به گفته مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از روز چهارشنبه تا آخر هفته در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی افزود: از امروز تا چهارشنبه (۲۳ تا ۲۵ تیر) دریای عمان و شرق تنگه هرمز و از روز چهارشنبه شرق خلیج فارس و طی روزهای پنج شنبه و جمعه (۲۶ و۲۷ تیر) شرق و بخش هایی از مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۴ تیر) قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با رعد و برق و احتمال بارش پراکنده و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۲۵ تیر) نیز قسمتی ابری همراه با وزش باد و افزایش ابر خواهد بود ودمای هوا در گرمترین و خنک‌ترین زمان به ۳۶ و ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

نظرات بینندگان