arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۲ - ۲۳ تير ۱۳۹۹

آتش‌سوزی در کشتی جنگی آمریکایی ادامه دارد

آتش‌سوزی در کشتی جنگی «یو‌اس‌اس بونهام ریچارد» آمریکا در پایگاه «سن دیه‌گو» با گذشت بیش از 12 ساعت همچنان ادامه دارد و احتمال می‌رود این کشتی روزها در آتش بسوزد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آتش‌سوزی در کشتی جنگی «یو‌اس‌اس بونهام ریچارد» آمریکا در پایگاه «سن دیه‌گو» با گذشت بیش از 12 ساعت همچنان ادامه دارد و احتمال می‌رود این کشتی روزها در آتش بسوزد.

به گزارش  فارس، طبق آخرین خبرها به گفته مقامات نظامی آمریکا، در پی آتش‌سوزی گسترده و انفجار در عرشه کشتی جنگی «یو‌اس‌اس بونهام ریچارد» در پایگاه نیروی دریایی «سن دیه‌گو» در جنوب غربی ایالات متحده، ۲۱ نفر شامل ۱۷ ملوان و ۴ غیرنظامی به بیمارستان منتقل شدند. گفته شده که جراحات این افراد خفیف است و خطر جانی هیچ یک را تهدید نمی‌کند. این در حالی است که همچنان این کشتی در آتش می‌سوزد و عملیات اطفای حریق ادامه دارد.

بنابر گزارش‌ها، در این کشتی جنگی که هنگام حادثه در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در سن دیگو، جایی که خانه آن محسوب می‌شود، تحت مراقبت‌های معمول قرار داشت، حدود یک میلیون گالن سوخت و مقادیر قابل توجهی مهمات وجود دارد.

 

 

طبق اعلام اداره آتش‌نشانی و امداد سن دیگو، تیم‌های اطفای آتش و نجات در پی ۳ هشدار آتش‌سوزی حدود ساعت ۸ و ۵۱ دقیقه صبح به وقت محلی روی کشتی حاضر شدند. در زمان حادثه حدود ۲۰۰ ملوان و افسر روی این کشتی ۸۴۰ فوتی (بیش از ۲۵۵ متری) حضور داشتند.

رئیس آتش‌نشانی سن دیگو به شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» گفت که احتمال دارد این کشتی روزها در آتش بسوزد و زیر خط آب فرو برود.

 

 

به گفته منابع، صدای انفجارهای شدید از کشتی شنیده شده و ممکن است منبع آتش زیر خط آب باشد، گرچه این اطلاعات هنوز تایید نشده است. انفجار اول بعد از فوران آتش رخ داده که در این هنگام کشتی تخلیه شده بوده است.

دریابان «فیلیپ سوبک» سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد آتش ابتدا حدود ساعت ۸ و ۳۰ در انبار پایینی کشتی گزارش شد. به گفته سوبک احتمالاً انفجار در نتیجه جریان هوا بر اثر فشار بیش از حد هنگام داغ شدن محفظه (انبار) بوده است.

یو‌اس‌اس بونهام ریچارد از نوع کشتی‌های تهاجمی است که با آن می‌توان تجیهزات و نیرو جابجا کرد و همچنین قابلیت برخاستن و فرود بالگرد، استقرار قایق‌های کوچکتر و وسایل نقلیه آبی‌خاکی را دارد. آخرین بار از این کشتی برای این منظور در سال ۲۰۱۸ استفاده شده بود.

به گفته کارشناسان، به دلیل گذشتن ۲۳ سال از عمر این کشتی، آتش می‌تواند بسیار مخرب عمل کند، بخصوص اگر به موتورخانه و سایر فضاهای تنگ که در آن‌ها ماشین‌آلات قرار دارند، نفوذ کند.

پایگاه سن دیگو، دومین پایگاه بزرگ کشتی‌های نظامی نیروی دریایی آمریکاست که در شهر سن دیگو در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. این پایگاه همچنین پایگاه اصلی ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکاست که در آن بیش از ۵۰ کشتی نظامی وجود دارد. این پایگاه دارای ۱۳ اسکله از مساحتی حدود ۴ کیلومتر مربع خاکی و حدود یک و نیم کیلومتر آبی تشکیل شده است. پایگاه شهر ساحلی سن دیگو که از سال ۱۹۲۲ تاکنون فعال است، بیش از ۲۴ هزار نیروی نظامی و ۱۰ هزار غیرنظامی جمعیت دارد.

نظرات بینندگان