arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۴ - ۲۳ تير ۱۳۹۹

هواشناسی: هشدار سیل در تهران / تداوم بارش‌های تابستانی در برخی از استان‌ها

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، احتمال وقوع سیلاب، بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و نیز برخورد صاعقه در تهران و برخی استان‌ها در روز جاری وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع سیلاب در تهران و برخی استان‌ها هشدار داد.

به گزارش انتخاب به نقل از میزان، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، احتمال وقوع سیلاب، بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و نیز برخورد صاعقه در تهران و برخی استان‌ها در روز جاری وجود دارد.

بر اساس این اطلاعیه، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، شمال زنجان، ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و مازندران، شرق هرمزگان، جنوب و نیمه غربی کرمان و ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان از امروز دوشنبه ۲۳ تیرماه آغاز می‌شود.

بر همین اساس این پدیده فردا سه‌شنبه ۲۴ تیرماه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان و ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های البرز، تهران، سمنان و گلستان و در روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال زنجان، ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و ارتفاعات سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ادامه خواهد داشت.

این پدیده هواشناسی که اواخر وقت روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه به پایان می‌رسد، با احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و برخورد صاعقه همراه خواهد بود و افراد باید از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

همچنین بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی در روز دوشنبه ۲۳ تیرماه استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، سمنان و شمال اصفهان با وزش باد شدید روبه‌رو می‌شوند که این پدیده در روز سه شنبه ۲۴ تیرماه در استان‌هیا خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، سمنان و شمال اصفهان ادامه خواهد داشت.

در این شرایط احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها و سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیاء سبک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا وجود دارد و محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه از جمله توصیه‌هایی است که باید نسبت به آن توجه کرد.

تداوام رگبارهای تابستانی در برخی از استان‌ها

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نیز در گفتگویی با ایسنا از تداوم بارش‌های تابستانی در برخی از استان های کشور خبر داد و گفت: این شرایط تا پایان هفته ادامه دارد.

صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی طی دو روز آینده در مناطق از آذربایجان شرقی‌، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، شمال همدان، شمال مرکزی، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه (۲۵ و۲۶ تیر) در بخش‌هایی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نیست.

ضیاییان با اشاره به این که روز جمعه (۲۷ تیر) بارش به بخش‌های شمالی شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز محدود می شود، تصریح کرد: همچنین طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطقی از سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و هرمزگان رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد خواهیم داشت.

به گفته مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از روز چهارشنبه تا آخر هفته در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی افزود: از امروز تا چهارشنبه (۲۳ تا ۲۵ تیر) دریای عمان و شرق تنگه هرمز و از روز چهارشنبه شرق خلیج فارس و طی روزهای پنج شنبه و جمعه (۲۶ و۲۷ تیر) شرق و بخش هایی از مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۴ تیر) قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با رعد و برق و احتمال بارش پراکنده و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۲۵ تیر) نیز قسمتی ابری همراه با وزش باد و افزایش ابر خواهد بود. همچنین دمای هوا در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ترتیب به ۳۶ و ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

نظرات بینندگان