arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۹

وزیر بهداشت آلمان: خطر موج دوم کرونا جدی است

اگر چه آلمان تا کنون به طور نسبی در مبارزه با گسترش ویروس کرونا عملکرد مطلوبی داشته، اما ینس اشپان، وزیر بهداشت از شهروندان خواسته است به ویژه با شروع فصل تعطیلات هشیار باشند. او خطر گسترش دوباره کرونا را واقعی خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اگر چه آلمان تا کنون به طور نسبی در مبارزه با گسترش ویروس کرونا عملکرد مطلوبی داشته، اما ینس اشپان، وزیر بهداشت از شهروندان خواسته است به ویژه با شروع فصل تعطیلات هشیار باشند. او خطر گسترش دوباره کرونا را واقعی خواند.

به گزارش دویچه وله، ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان، به شهروندان این کشور نسبت به "برخورد سهل‌انگارانه با ویروس کرونا" هشدار داد و از آنها خواست همچنان اقدامات ایمنی لازم را برای جلوگیری از گسترش این ویروس انجام دهند.

اشپان که روز دوشنبه ۲۳ تیر ماه (۱۳ ژوئیه) به همراه لوتار ویلر، رئیس موسسه تحقیقانی روبرت کخ، در مصاحبه مطبوعاتی شرکت کرده بود گفت: «خطر موج دوم کرونا واقعی است.»

وزیر بهداشت آلمان با اشاره به گسترش دو باره ویروس کرونا در کره جنوبی و اسرائیل، گفت که اگر چه در حال حاضر پایدار ماندن نسبی آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا و شمار درگذشتگان دلگرم‌کننده است، اما این وضعیت می‌تواند به سرعت تغییر کند.

اشپان از خطر شیوع سریع منطقه‌ای و محلی کرونا سخن گفت و هشدار داد: «ما نباید احساس امنیت کاذب داشته باشیم.» او یادآور شد که تا کنون بارها دیده شده که چگونه این ویروس تحت شرایطی می‌تواند به راحتی در یک محله و یا منطقه رشد کند.

وزیر بهداشت از همه شهروندان خواست تا همچنان اقدامات بهداشتی را رعایت کنند و به حفظ مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی پایبند بمانند. او همچنین خواستار ادامه استفاده روزمره از ماسک شد و تاکید کرد: «ما نباید آنچه را که تاکنون به دست آورده‌ایم به خطر اندازیم.»

افزایش خطر در فصل تعطیلات

ینس اشپان به ویژه از همه کسانی که با شروع فصل گرما و تعطیلات به سفر می‌روند خواست که هشیاری خود را حفظ کنند.

او با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت گردشگران آلمانی که به جزیره مایورکا در اسپانیا، سفر کرده‌اند، خواستار مراقبت و توجه بیشتر به مقررات برای جلوگیری از پخش دو باره اپیدمی شد. هفته گذشته صدها گردشگر آلمانی در مایورکا بی‌توجه به اقدامات پیشگیرانه در شرایط شیوع ویروس کرونا جشن‌ها و پارتی‌های بزرگی برپا کرده بودند. این موضوع باعث خشم ساکنان محلی این جزیره شده است.

اشپان گفت: «هر کجا که جشن گرفته می‌شود به ویژه در آنجا خطر سرایت ویروس افزایش می‌یابد و این خطر برای بقیه مسافران که همراه آنان با هواپیما در حال بازگشت هستند و برای کسانی که در خانه مانده‌اند نیز به همان نسبت بیشتر می‌شود.»

رعایت مقررات سه گانه

رئیس موسسه تحقیقاتی روبرت کخ نیز در این کنفرانس مطبوعاتی از شهروندان آلمان خواست رعایت مقررات ایمنی را جدی بگیرند.

ویلر گفت: «اگر به ویروس فرصتی برای تولید مثل و گسترش بدهیم، این کار را خواهد کرد.» او به شمار فزاینده موارد ابتلا به کرونا در جهان اشاره کرد و گفت که تنها در طول پنج روز گذشته بیش از یک میلیون نفر در کشورهای گوناگون به این ویروس مبتلا شده‌اند.

رئیس موسسه روبرت کخ بار دیگر از همه شهروندان آلمان خواست که مقررات سه‌گانه "حفظ فاصله اجتماعی، اصول بهداشتی و زدن ماسک" را همچنان رعایت کنند.

ویلر گفت که نتیجه تحقیقات اولیه بر روی ۱۲هزار نفری که مورد آزمایش قرار گرفته‌اند نشان می‌دهد که پادتن‌ها و آنتی‌بادی‌های لازم تنها در بدن ۱،۳ درصد آنان تولید شده است و این نشان می‌دهد که هنوز هم ویروس کرونا در موقعیتی است که بتواند به طور گسترده شیوع یابد.

بنا به آمار منتشر شده از سوی موسسه روبرت کخ تا کنون در آلمان حدود ۱۹۰هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که حدود پنج هزار نفر از آنها در حال حاضر در بیماری به سر می برند. ۹۰۶۴ نفر نیز در این کشور به دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ تا کنون جان خود را از دست داده‌اند.

نظرات بینندگان