arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۹

همزمان با سفر قریب‌الوقوع الکاظمی؛ عربستان آمادگی خود را برای گشودن گذرگاه مرزی با عراق اعلام کرد

یک منبع آگاه اعلام کرد که عربستان سعودی آمادگی خود را برای گشودن گذرگاه مرزی عرعر با عراق و آغاز روند تبادلات تجاری میان عراق و عربستان ابراز کرده است. این منبع خاطرنشان کرد که این تصمیم عربستان همزمان با نزدیک بودن سفر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به عربستان صورت گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عربستان سعودی امروز دوشنبه آمادگی خود را برای گشودن گذرگاه مرزی عرعر با عراق و آغاز تبادلات تجاری میان دو کشور اعلام کرد.

به گزارش  شفقنا، به نقل از بغداد الیوم، یک منبع آگاه اعلام کرد که عربستان سعودی آمادگی خود را برای گشودن گذرگاه مرزی عرعر با عراق و آغاز روند تبادلات تجاری میان عراق و عربستان ابراز کرده است.

این منبع خاطرنشان کرد که این تصمیم عربستان همزمان با نزدیک بودن سفر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به عربستان صورت گرفته است.

در همین حال، یک منبع در هیات گذرگاه‌های مرزی عراق اعلام کرد، در ماه اوت سال گذشته، از گذرگاه عرعر برای عبور حجاج و عمره‌گزاران استفاده می‌شد، اما این گذرگاه همچنین به گذرگاهی برای تبادلات تجاری میان دو کشور تبدیل خواهد شد.

این منبع ادامه داد، عربستان وظیفه بازسازی این گذرگاه با هزینه ۵۰ میلیون دلار را برعهده گرفته است و زمان بازگشایی در ماه اکتبر آتی خواهد بود.

نظرات بینندگان