arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۹ - ۲۳ تير ۱۳۹۹

استقبال از بیرانوند در فرودگاه بروکسل؛ آغاز چالش بزرگ

بعد از هفته‌ها در نهایت طلسم سفر بیرانوند به بلژیک شکسته شد و شماره یک تیم ملی بامداد امروز راهی بروکسل شد. سرانجام چهارمین خرید جدید آنتورپ به بلژیک رسید. علیرضا بیرانوند، دروازه بان تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی ایران به بلژیک سفر کرده و آماده نهایی کردن انتقال خود به آنتورپ است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بعد از هفته‌ها در نهایت طلسم سفر بیرانوند به بلژیک شکسته شد و شماره یک تیم ملی بامداد امروز راهی بروکسل شد.

به گزارش "ورزش سه"، سرانجام چهارمین خرید جدید آنتورپ به بلژیک رسید. علیرضا بیرانوند 27 ساله، دروازه بان تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی ایران به بلژیک سفر کرده و آماده نهایی کردن انتقال خود به آنتورپ است. بیرانوند پیش از این در ژانویه برای بستن قراردادی به مدت سه سال با گزینه تمدید با آنتورپ به توافق رسیده بود و قرار بود در طول استراحت دوره برگزاری بازی های در ماه مارس برای انجام آزمایش های پزشکی به بلژیک سفر کند، اما پس از آن بحران کرونا ایجاد شد و او در ایران، یکی از کشورهایی که به شدت درگیر این ویروس بود، ماندگار شد.

بیرانوند چند بار برای سفر اقدام کرد، اما مرزهای اروپا بر روی شهروندان غیر اتحادیه اروپایی بسته شده بود. بر خلاف او و به به عنوان مثال، بازیکنان ایرانی شارلوا می توانستند به بلژیک سفر کنند زیرا در اینجا اقامت داشتند، اما این اتفاق برای بیرانوند رخ نداد.

 

در این میان بیرانوند به تمرین با پرسپولیس ادامه داد و در تاریخ 29 ژوئن حتی یک بار در لیگ هم برای این تیم به میدان رفت، اما از اول ژوئن قرار بر این شد که او دیگربرای باشگاهش بازی نکند. در نهایت هفته گذشته سرانجام چراغ سبز برای عزیمت بیرانوند به بلژیک داده شد و به همین دلیل او امروز اوایل صبح دوشنبه، از تهران به قطر و از آنجا به زاونتم پرواز کرد و حدود ساعت 2 بعد از ظهر پرواز او به زمین نشست.

بدشانسی بیرانوند این است که ژان بووتز 25 ساله پیش از این با آنتورپ قرارداد امضا کرده بود و حالا شرایط او به خوبی در تیم تثبیت شده است. اما اگر بیرانوند تست های پزشکی را پشت سر بگذارد و قراردادش رسمی شود، می تواند به یک رقیب سرسخت برای دروازه بان فرانسوی تبدیل گردد.

بیرانوند سه بار با پرسپولیس قهرمان ایران شده و چندین سال است که شماره یک ایران به او تعلق دارد، از جمله در جام جهانی 2018 که او پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کرد. مارک ویلموتس، مربی سابق ایران مدعی شد بیرانوند را او به لوسیانو دونوفریو معرفی کرد و این سرمربی در نشریات نیز او را مورد ستایش قرار داد.

ویلموتس بیرانوند را با دروازه بان هایی مانند تیبو کورتوا و سیمون مینیوله مقایسه کرده است که البته شاید برای چنین مقایسه هایی زود باشد، به خصوص با علم به این واقعیت که بیرانوند به سختی می تواند انگلیسی صحبت کند و این موضوع کار او را دشوارتر می کند. اما به نظر بیرانوند 1 متر و 94 سانتی می تواند همه را تحت تاثیر قرار دهد.

نظرات بینندگان