arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۹

سازمان جهانی بهداشت: فعلاً چشم‌اندازی برای بازگشت زندگی به حالت قبل از کرونا وجود ندارد

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت درباره وضعیت شیوع کرونا در دنیا گفت: «در آینده نزدیک، بازگشت به زندگی نرمال گذشته میسر نخواهد بود، اما نقشه‌راهی برای رسیدن به وضعیتی وجود دارد که بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم و به زندگی‌مان ادامه دهیم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت درباره وضعیت شیوع کرونا در دنیا گفته فعلاً چشم‌اندازی برای بازگشت زندگی به حالت نرمال وجود ندارد.

به گزارش فارس، «تدروس آدهانوم»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت امروز دوشنبه گفت بازگشت زندگی به حالتِ نرمالِ قبل از شیوع کرونا، در آینده نزدیک میسر نخواهد بود.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: «در آینده نزدیک، بازگشت به زندگی نرمال گذشته میسر نخواهد بود، اما نقشه‌راهی برای رسیدن به وضعیتی وجود دارد که بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم و به زندگی‌مان ادامه دهیم.»

وی گفت چنانچه مردم کشورها پروتکل‌های بعداشتی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی، شسشتیو دست، پوشیدن ماسک و ماندن در خانه در زمان بیماری را رعایت نکنند وضعیت شیوع بیماری بدتر و بدتر خواهد شد.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در ادامه درباره خروج آمریکا از این سازمان اظهارنظر کرد و گفت هنوز نامه مبنی بر خروج رسمی آمریکا را دریافت نکرده است.

تدروس آدهانوم در ادامه هشدار داد که بسیاری از کشورها در حال طی کردن مسیر «اشتباه» در مبارزه با کرونا هستند. او گفت: «اجازه بدهید به صراحت بگویم،بسیاری از کشورها در حال حرکت در مسیر اشتباه هستند. این ویورس مهم‌ترین دشمن مردم است اما رفتار بسیاری از دولت‌ها و بسیاری از مردم این را نشان نمی‌دهد.»

وی تأکید کرد: «اینکه کشوری در منحنی شیوع کرونا چه وضعیتی دارد مهم نیست، هیچ وقت برای انجام اقدامات قاطع دیر نیست.»

تدروس ابراز امیدواری کرد کشورها بتوانند به واکسن موثر در مبارزه با کرونا دست پیدا کنند اما گفت: «لازم است ما روی استفاده از ابزارهای در دسترسمان برای جلوگیری از انتقال ویروس متمرکز شویم.»

سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه رسماً اعلام کرد ویروس کرونا می‌تواند در اماکن سربسته و پرازدحام در هوا معلق و از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

سازمان جهانی بهداشت پیش از این احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق هوا را نادر و کم‌اهمیت دانسته بود، اما به تازگی چند تحقیق علمی نشان داده‌اند انتقال ویروس از این طریق هم میسر است.

سازمان جهانی بهداشت در توضیحات جدیدش درباره نحوه شیوع ویروس نوشته انتقال ویروس از طریق ذرات هواپخش ممکن است دلیل شیوع کووید-۱۹ در برخی اماکن سربسته از قبیل رستوران‌ها، باشگاه‌های شبانه، عبادتگاه‌ها یا محل کار بوده باشد، زیرا در این اماکن افراد ممکن است داد بزنند، صحبت کنند یا آواز بخوانند.

نظرات بینندگان