arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۶۹۶
تعداد نظرات: ۵۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۹ - ۲۴ تير ۱۳۹۹

طرح «مسکن مهر جدید» نمایندگان چه بلایی سر اقتصاد کشور خواهد آورد؟ / موج بی سابقه ای از گرانی های جدید در انتظار کشور است؟

روزنامه اینترنتی فراز نوشت: برخی نمایندگان مجلس قرار است طرحی دوفوریتی در حوزه مسکن شبیه به مسکن مهر موسوم به «مسکن انقلاب» را مطرح کنند.گفته می شود راهبر اصلی این نمایندگان، علی نیکزاد، نایب رئیس دوم مجلس و وزیر مسکن دولت محمود احمدی نژاد است که طرح مسکن مهر نیز در زمان او پایه ریزی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه اینترنتی فراز نوشت: برخی نمایندگان مجلس قرار است طرحی دوفوریتی در حوزه مسکن شبیه به مسکن مهر موسوم به «مسکن انقلاب» را مطرح کنند.گفته می شود راهبر اصلی این نمایندگان، علی نیکزاد، نایب رئیس دوم مجلس و وزیر مسکن دولت محمود احمدی نژاد است که طرح مسکن مهر نیز در زمان او پایه ریزی شد.به گفته نمایندگان، وسعت این طرح دو برابر مسکن مهر است و قرار است در آن، طی 6 سال، 6 میلیون خانه ساخته و به مردم فروخته یا اجاره داده شود.نمایندگان می گویند در این طرح، می خواهند زمین های دولتی را به انبوه سازان واگذار کنند تا به زعم آنها قیمت زمین حذف شود. همچنین برای هر خانه 75 متری 250 میلیون تومان پول ساخت پیش بینی شده که باید 150 تا 200 میلیون تومان آن از طریق تسهیلات تأمین می شود.

بیشتر بخوانید:

گرانی وحشتناک، حاصل طرح مجلس

اصلی ترین انتقاد به این طرح از همین جا آغاز می شود. به بیان دیگر قرار است هزینه تهیه، ساخت و نیز ودیعه اجاره عمدتاً از محل خطوط اعتباری بانک مرکزی و افزایش پایه پولی تأمین مالی شود.چنین طرحی به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار بانکی ارزان قیمت در سال نیاز دارد. علاوه بر این، به اندازه همین رقم یعنی 100 هزار میلیارد تومان دیگر نیز نقدینگی نیاز دارد تا این طرح را پشتیبانی کند.

هر فردی با کمترین دانش اقتصادی به خوبی می داند که ارائه چنین اعتباری نقدینگی بسیار بالایی را به دنبال خواهد داشت. این نقدینگی به بازارهای متعددی ورود خواهد کرد. از لوازم خانگی و کوچکترین احتیاجات زندگی گرفته تا همین بازار مسکن. یعنی نقدینگی ایجادشده در نهایت دامن همین طرح مسکن نمایندگان را نیز خواهد گرفت و به جای آنکه بی خانه ها را صاحبخانه کند، عملا باعث افزایش بسیار زیاد قیمت مسکن خواهد شد.

در انتظار تورم سه رقمی
بر اساس پیش بینی کارشناسان اقتصادی، تورم ناشی از این طرح بر اساس آنچه گفته شد به اندازه ای بالاست که تاکنون مشابه آن در ایران هرگز تجربه نشده است.بر این اساس، گفته می شود تورم ناشی از این طرح حتی سه رقمی خواهد شد که آثار اقتصادی آن ممکن است غیرقابل جبران باشد.

آیا دولت سازندگی و اصلاحات نمی توانستند چنین طرحی را اجرا کنند؟
سوالی که ممکن است ذهن هر فردی را درگیر کند این است که اگر چنین طرحی مناسب بود و می توانست مشکل مسکن را در کشور از راه درست و بدون تبعات جبران ناپذیر، ریشه کن کند، چرا مثلا در دولت های سازندگی و اصلاحات اساسا چنین طرح هایی مطرح نشده بود؟واقعیت آن است که ارائه چنین طرح هایی اساسا موضوع پیچیده ای نیست. اتفاقا طرحی بسیار ساده است و خلاصه آن این است که دولت به هر طریق ممکن پول چاپ کند و با استفاده از آن، هر تعداد خانه که مورد نیاز است بسازد. اما واقعیت آن است که چنین طرح هایی بدون مطالعه لازم، سر از ناکجاآباد در خواهد آورد. به جز تبعات متعدد ناگوار چنین طرح هایی، یکی از دلایلی که آن دولت ها هرگز به سمت چنین طرح ایی نرفتند، همین موضوع تورم بود. طبعا تورم بی سابقه ناشی از این طرح، یک مانع جدی بر سر راه آن بوده است.

خیانت ناخواسته
طبعا تصویب چنین طرح هایی و اجبار دولت به اجرای آن، با توجه به تبعات آن، اگرچه با هدف خدمت به مردم و تامین کسری مسکن باشد، در نهایت به یک خیانت ناخواسته تبدیل می شود.مطمئنا هیچ یک از طراحان چنین طرح هایی نمی خواهند طرح شان در نهایت به یک تورم افسارگسیخته بالای 100 درصدی، گرانی همه کالاها در کشور و در نهایت حتی گران تر شدن غیرمنطقی همین مسکن منتهی شود اما طرحی که در پیش گرفته اند، ناخواسته به همین مسیر ختم خواهد شد.

انتظار از نمایندگان
طبعا در چنین شرایطی انتظار می رود نمایندگان دلسوز ملت در مجلس با بحث های کارشناسی و روشن کردن تبعات این طرح، اجازه ندهند چنین هزینه بی سابقه ای به دوش کشور و مردم تحمیل شود.

مشکل مسکن یک واقعیت است
تردیدی نیست که مشکل مسکن در کشور یک واقعیت است؛ آمارهای رسمی نشان می دهد حدود 6 میلیون خانوار یعنی بیش از 26 درصد خانوارهای کشور مستاجرند و همین آمار برای اثبات وجود مشکل مسکن در کشور کافی است. طبعا توانمند کردن این دسته از خانوارها برای خرید مسکن خدمت بزرگی به کشور محسوب می شود اما کسی انتظار ندارد برای ساخت مسکن مورد نیاز کشور، کل اقتصاد را نابود کنیم طوری که در نهایت این نابودی اقتصاد، قدرت اقتصادی مردم را حتی از زمان حاضر نیز ضعیف تر کند.

حل مشکل مسکن باید از راه درست و علمی آن انجام شود نه اینکه با چنین طرح هایی عملا وضعیت اقتصادی مردم چند برابر بدتر از زمان کنونی شود.تجربه احمدی نژاد چنان که گفته شد طرح نمایندگان تفاوت خاصی با طرح مسکن مهر احمدی نژاد ندارد. طرح دولت احمدی نژاد در شرایطی آغاز شد که احمدی نژاد با بهترین شرایط اقتصادی بعد از انقلاب، دولت را از سیدمحمد خاتمی تحویل گرفته بود. با تورمی 13 درصدی، کمترین میزان بیکاری و گرانی، رونق ساخت و ساز و نیز قیمت دلار که حدود 6 سال بود با روندی بسیار آرام و منطقی در کانال 800 تومان افزایش می یافت. در دولت احمدی نژاد نیز فروش نفت همچنان در اوج بود و قیمت نفت نیز در بالاترین سطح خود قرار داشت. با این حال، چنین دولتی تورم وحشتناک 45 درصدی را تجربه کرد. یکی از علل ثبت چنین تورمی بی تردید طرح هایی مشابه مسکن مهر بود. این طرح ها با افزایش نقدینگی ناگهانی تورمی غیرقابل تصور را ایجاد کردند. نتیجه نیز آن شد که طرحی که قرار بود با قیمن زمین صفر آغاز شود، در نهایت خانه هایی ساخت که هر کدام با قیمت بالا، زمین آن معامله می شوند و قابل تامل اینکه فارغ از کیفیت ساخت شان، بسیاری از آنها هنوز هم از امکانات اولیه زندگی از گاز تلفن گرفته تا راه و مدرسه بی بهره اند.

حال تصور کنید در وضعیت اقتصادی کنونی که تورم ناشی از تحریم های آمریکا به اوج رسیده و فروش نفت در پایین ترین سطح تاریخ کشور بعد از انقلاب قرار دارد، طرحی اینچنین به کشور تحمیل شود؛ چه خواهد شد؟ نتیجه فوری این طرح، بی تردید افزایش نقدینگی و تحمیل یک تورم شدید و موج جدید و چه بسا بی سابقه گرانی ها خواهد بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۱۲
غیر قابل انتشار: ۰
الف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
9
13
انتخاب فقط خفه شو که روحانی مسکن را نابود کرد. تو لال شو تا حداقل یه کاری واسه مردم و جوانان بشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
5
9
بجاي تصويب چنين طرح هايي.طرح تكميل مسكن مهر داشته باشند كه با كلي هزينه نيمه كاره رها شده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
11
5
پوپولیستها آمده اند تا طرحهای دهان پر کن تو خالی به مردم بدهند و طبقه ضعیف خوشحال از چند خشت وسط بیابان از این طرحها استقبال می کند!!! برای پوپولیستها اصلا عاقبت کار مهم نیست و اصلا درکی از کاری که می کنند ندارند! نمونه اش مسکن مهر احمدی نژاد که 95 درصد مردم را زیر تورم وحشتناک نابود کرد!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
5
14
چرا حرف مفت میزنه انتخاب تو طرف کی هستی مسکن ارزان بیاره بده مردم تورم چطور ایجاد میشه تو هم یک رانت خوار کثیفی که طرف سرمایه دار ها هستی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
2
12
کل نقدینگی مسکن مهر 30 تا 40 هزار میلیارد تومن بود در این دولت همین الان تو 15 روز این نقدینگی رو تولید می کنه نقدینگی رو از 450 همت(هزار میلیارد تومان) رسوند به 2600 رو هم خوب چیزیه این نقدینگی کجا رفت که جوش طرح جدید رو می زنی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
0
8
به زودی خودمان همه مشکلات را ریشه ای حل می کنیم؛ از جمله مشکل....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
2
19
هروقت مسکن برای قشر ضعیف جامعه ساخته شود صدای مستکبرین در می اید در صورتیکه در این دولت مسکن ده برابر شده حرفی از اینها شنیده نشد
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
3
11
متأسفانه استدلال شما در باره مشکلات مسکن مهر سیاسی کاری است تا منطقی ! کسی منکر مشکلات مسکن مهر نیست ولی همین طرح خیلی از مردم ما را که بی خانمان بودند را صاحبخانه کرد آن هم با حداقل هزینه . اگر الآن زمین مسکن مهر به قیمت گزاف خرید و فروش می شود به علت بی عرضه بودن دولت تدبیر و امید است زیرا طی این 7 سال واحدهای مسکن مهر را تکمیل نکرد تا بقیه مردم دارای خانه شوند و همچنین با رها کردن موضوع مسکن و مالیات از خانه های خالی موجب شد قیمت مسکن در همه جای کشور حتی روستاها به صورت افسار گریخته افزایش یابد . لطفاً کمی انصاف داشته باشید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
0
14
نگران خانه های خالیتان هستین یا نگران اقتصاد کشور آخوندی بساز بفروش
زهرا
|
United Arab Emirates
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
4
9
به نظر من طرح بسیار خوبی چرا تا یه طرح به نفع مستضعفین داده میشه الکی نظر میدید طرح مسکن ملی خوبه ؟که اونم برا پول داراست ایشالا این طرح مجلسیامون تصویب کنن به خدا دیگه از خرید خونه نامید شدیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
2
15
خدا لعنت کنه شما را که هر وقت قرار شد کاری برای قشر مستضعف انجام شود مخالفت کردید به اسم دفاع از جامعه ، جامعه رو به نابودی کشوندین ، آخه آتیش به قبرتان بگیرد الان که دولت هیچ غلطی در مسکن نکرده خیلی ارزانی داریم ، شماها یه مشت...... درنده هستید که فقط باید آتش بزنند شما رو خدا لعنتتان کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
1
4
همه انتقادها درست! پیشنهاد جایگزین چیست؟ عادت کنیم هر که با سر و صدا و جار و جنجال انتقاد کرد ارام به او گوش داده سپس از خودش بخواهیم پیشنهاد منطقی و خرد پسند ارائه کند!.هفت سال توقف مسکن سازی اقای روحانی و دولت بی خیالش اشتباه مسلم بود حال اگر به ظاهر قرار است از هر طریق یا نامی مجددا" ماشین رانت درست کنی برای عده ای به اصطلاح بساز و بفروش در قالب انبوه ساز تکرار شود اشتباهی مشابه قبل است. راه حل همان است که در امارات و ترکیه و حتی مدتی است در کشورهای دیگر هم تجربه می شود، ساخت مسکن توسط انبوه سازها از هر ملیتی با سرمایه شخصی و سپس فروش ان به هرکسی که مایل است در انجا اقامت و زندگی کند بدون بولد کردن بیش از حد وجه امنیتی در هر چیز مثل همین ساخت و فروش مسکن و مستغلات همراه با اعطای حق شهروندی به کسانی که از حد خاصی به بالا واحدهای ساخته شده مسکن را خریداری کند اردوغان با این سیاست و نیز اخذ وام توانسته بخش بزرگی از سرمایه ایرانی ها را به ترکیه منتقل کند چرا ما نمی توانیم این تجربه امارات و ترکیه را تکرار کنیم؟ ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
1
6
پس میفرمایید قرار هر کدوم از آقایون تکون خوردن همه چیز بیست برابر بشه وپدر مردم در بیاد پس اینا چه کاره هستن واسه چی آنقدر حقوق میگیرن همینا بیچاره کردن مملکت رو همشون نه فقط مجلس برن پی کارشون رهبر خودش تصمیم بگیره درمورد همه چیز بعد همه چیز درست میشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
5
2
خدا وکیلی این نمایندگان در چه حد از تخصص علم و آگاهی در پهنه کشورداری اعم از سیاست داخلی و خارجی ، اقتصاد ، جامعه شناسی ، تاریخ و دیگر مسائل روز جهان قرار دارند . دنیائی که امروزه هر لحظه آن با تحولی شگرف در تمامی زمینه های علمی به پیش میرود . تا الان کدام طرح و پیشنهاد علمی ، راهگشا ، سازنده ، به درد بخور و امیدوارکننده و عملی توسط این برادران ارائه شده آنچه ملت تا کنون از نمایندگان محترم مجلس در اغلب اوقات شاهد بوده اند جنگ جناحی ، حملات انتقامجویانه و نهایتا شعار بی فایده و بی نتیجه مرگ بر این وآن بوده
mehdi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
2
9
حيف شد اين طرح را دادن . با مسکن اجتماعي و طرح هاي عباس آخوندي داشتيم يک شبه خونه دار مي شديم که مجلسي ها خراب کردن. حيف اين قيمتها نيست که " گراني بي سابقه در انتظار کشور " است ؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
0
8
ای کاش گزارشی هم از میزان چاپ پول توسط آقای همتی منتشر می‌کردید ؟؟
البته از شما بعیده واقعا !
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
2
9
دیگه این حناتون رنگی ندارد، هشت سال به دروغ گفتید مسکن مهر ریشه تورم است و مسکن مهر را خواباندید و تورم هم بدتر شد و بیکاری و بی مسکنی هم ریشه دار تر شد. بس کنید تئوری سازی درباره بی کفایتی و بهانه تراشی درباره خیانتی که در حق این کشور با امثال اخوندی و روحانی کردید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
1
10
مسئولین انتخاب!

دیروز در سالروز برجام داشتم آرشیو انتخاب مربوط به روزهای توافق برجام را مرور می کردم و به ساده لوحی یا فریبکاری شماها می خندیدم (خنده تلخ) که با آن تبلیغاتتان چه به سر کشور آوردید!
بعد رفتم آشیو روزهای رقابت های انتخاباتی سال 1396 را مرور می کردم که با همین تحلیل های آبکی و دروغ چگونه مردم را از رقبای روحانی ترساندید و امروز همان دروغ ها چند برابر بر سر دولت مورد حمایت آمده است!
و باز امروز با این تحلیل ها از نوع همان تحلیل ها، دارید اقدامات مجلس را که بعلت بی لیاقتی نمایندگان اصلاح طلب کرسی های آن را از دست دادید زیر سوال می برید!

تا کی می خواهید این راه دروغ و نفاق و ریا را ادامه دهید؟!؟!؟!
سید عباس تسبیحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
4
4
حالا که فعلا هرچی بلاست از پشت تنبلی و پول پرستی اصلاحات طلبان نمایشیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
4
5
تمام اینها یک نمایش است برای مجلسی که با 18 درصد آرا تریبنهای خانه ملت را در اختیار گرفته تا به مردم را به خود جلب کند در حالیکه دولت احمدی نژاد نیز با درآمد افسانه نفت و شعارهای اینچنینی پایه اصلی تورم افسار گسیخته را در کشور بنا گذاشت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
دقیقا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
4
5
هفت ساله از دولت مطبوعتون پرسیدینه که چرا هیچ کاری در بخش مسکن نکرده
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
4
5
غلط کردن کارشناس ها
مگه همین کارشناس ها نبودن که گفتن اگه روحانی رای نیاره فلاکت و فقر مملکت رو میگیره.
اوضاع بیچارگی مردم حاصل نظرات و حمایت های همین کارشناس ها هست که دارن تو خونه های خدا متری زندگی میکنم و روی این تورم موج سواری اما تا اسم یه مسکن 70 متری برای مستضعفان و مردم بیچاره میشه یه دفعه دلسوز ملت میشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
مغلطه نکن
امیرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
2
6
بهترین طرح است دولت اصلاح وسازندگی سوادوشعورای خدمتهاروندارن،اونافقط ازادی وفسادوخیانت وگرانی روترویج میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
اگر ما که خانه داریم و نخواهیم جور خانه دار شدن شما را به خاطر تورم ایجاد شده بکشیم، باید کی را ببینیم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
5
9
سایت کثیف انتخاب دست از سر مردم بدبخت بردار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
مودب باش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
3
8
مسکن مهر گراتی نمیاره برجام بود که گرانی اورد از وقتی مهر رفت و برجام اومد گرانی های سرسام اور شروع شد با مسکن مهر دلار 3 تومن بود بدون مسکن مهر و با برجام شد23 تومن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
سال ۹۰ برجام کجا بود؟ که دلار ۸۰۰ نومانی به یکباره ۵۰۰۰ تومان شد. اندکی فکر خوب است
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
3
3
سلام
مگر دولت سازندگی و اصلاحات و روحانی افزایش پایه پولی نداشتند
مگر در این دولت نقدینگی 6 برابر نشده است و نتیجه آن چیزی جز تورم نبوده است و عرضه مسکن به دلیل عدم مدیریت عرضه کاهش نیافته است حال نقدینگی باشد ولی در ازای آن مسکن ارزان ساخته شود بهتر است یا نقدینگی بدون ساخت مسکن این هنر این دولت بوده است به یادداشتی در این زمینه در دنیای اقتصاد دعوتتان میکنم
ثانیا نقدینگی 100 هزار میلیارد تومان در 6 سال به نظرتان چند درصد رشد نقدینگی است
پس رشد نقدینگی بدون ساخت مسکن خیانت است نه ساخت مسکن با رشد نقدینگی
رشد نقدینگی این دولت صرف طلب موسسات مالی شد از طریق افزایش پایه پولی
پس هنر تمام دولت ها رشد نقدینگی دو رقمی است یعنی تورم حال برخی حداقل همانند دولت قبل و این طرح مردم خانه دار میکنند
مراد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
4
3
حالا شما شروع کن آیه یاس خوندن . ش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
راست میگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
4
5
همین که شما با این طرح مجلس مخالفت می کنید، من مطمئن شدم که طرح جامع و کامل و 100% موفقی خواهد شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
3
6
این طرح ها فقط باعث ایجاد تورم و چاپ پوب میشه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
تورم شدید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
0
4
دولت اگر زمین با اقساط بلند مدت در شهر های جدید به متقاضیان واگذار کند و تا تصفیه اقساط نتوانند خرید و فروش کنند کمک خوبی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
دولت باید پول چاپ کند ونتیجه ی آن بدبختی بیشتر ملت است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
4
3
قبل از اینکه مقالتو بخونم متأسفم برای انگیزه کثیف و جناحبندانت و انشالله خداوند در جهنم منزلی بس لایق تو جاودانه در نظر گیرد که حق نگفتی به خاطر باندبازی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
با اجرای چنین طرحی باید دیگه گدایی کنی. بیخود لج بازی نکن. اندکی فکر کن!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
1
2
در اون زمان تورم رسمی 45 درصد نشد این که آمارسازی می کنید هم جالبه تورم سال 91 و شش ماهه اول 92 رو از مجاری رسمی پیدا کنید رونق ساخت و ساز ؟ میتونید آمار رو باز از مجاری رسمی ببینید حرف زدن روی هوا که هنر نیست نرخ بیکاری در اواخر دولت اصلاحات 11.5 درصد بود(مرکز آمار) از طریق امار رسمی مقایسه کنید نه از طریق آمال و آرزوها و جهت گیری در مورد مسکن مهر در زمان خودش طرح خوبی بود چون اساسا پیک جمعیتی و تقاضا به دوره احمدی نژاد منتقل شده بود و اگر اجرا نمیشد الان وضعیت بدتر هم بود در اصل دولت اصلاحات و سازندگی بابت بیخیالی برای تامین مسکن سال های بعد پاسخگو می بودن که با وجود بولتن هایی مثل شما بی نیاز از پاسخند
kmp
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
2
2
شيطان عهد بسته ملت را منحرف كند اما شما بدتر هستيد چون شما حق را ناحق جلوه مي دهيد مجبور به دروغ و بدنمايي نيستيد اين حقيقت بزرگ و مهم كه با هر طرح مسكني خيل زيادي از مردم مشكل مسكن شان حل مي شود اين را هم در نظر بگيريد مردم در مشكل هستيد شما راهكار كنترل گراني را نساختن مسكن مي دانيد؟! خاك بر سر بي عقل و شعور و بي فهم شما كه شيطان هم در تحريف حقيقت هم در پيش استدلال منفي شما عاجز است هميشه شرمنده باشيد كه درد مردم را نفهميديد مرفه هاي بي درد و فهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
دروغ چه گفته؟ چرا لج می کنید؟ این طرح ملت را به خاک سیاه می نشاند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
انگار شیطان در وجود شما بیشتر نفوذ کرده، چرا که بیشتر به جای استدلال منطقی ، یکسره توهین و بی ادبی می کنید.
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
1
3
دراین هشت سال که چنین طرحی یا هیچ طرحی برای مسکن اجرا نشد چرا قیمت مسکن پنج برابر شد حالا که یه کسی مثل نیکزاد میخاد خدمت کند ودر نوندونی. مفت خورارو ببنده میگید گرونی میاد نه اینکه تا حالا نیامده
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
1
4
دراین هشت سال که چنین طرحی یا هیچ طرحی برای مسکن اجرا نشد چرا قیمت مسکن پنج برابر شد حالا که یه کسی مثل نیکزاد میخاد خدمت کند ودر نوندونی. مفت خورارو ببنده میگید گرونی میاد نه اینکه تا حالا نیامده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
شما سواد اقتصادی نداری او هم که این طرح را ارایه داده یا بیسواد است یا خائن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
2
3
متنی ضعیف و غیر علمی داشت این مطلب و نتوانسته بود ادعای خودش رو بر اساس آمار ها به اثبات برساند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
1
5
متنی ضعیف و غیر علمی داشت این مطلب و نتوانسته بود ادعای خودش رو بر اساس آمار ها به اثبات برساند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
4
2
من با اینکه خودم در آن زمان به دلیل فقر مالی؛ مسکن مهر تحویل گرفتنم؛ سال 1390 در جمع دوستان پیش‌بینی کردم که دود تورم حاصل از مسکن مهر 10 سال دیگر به چشم همه‌ی مردم و حتی کسانی می‌رود که مسکن مهر تحویل گرفتند. اگر خواستید دلایل علمی حرفم رو براتون مینویسم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
2
3
دلیل تورم ما چاپ پول بی پشتوانه و خلق پول توسط بانکها است، برای اجرای چنین طرح عظیمی نیاز به نقدینگی بسیار سنگینی است که با توجه به عدم تناسب موجودی طلا و اسکناس حتما با تورم افسار گسیخته ی دیگری روبرو خواهیم شد. لااقل قیمت کلیه اجناس در بهترین حالت سه برابر افزایش خواهد یافت. و این مدل در حقیقت بیانگر آن است که سایرین باید جور طرحهای حکومتی را بکشند، انگار پول این طرحها را از جیب ملت بر می دارند، انگار حکومت با سرمایه ی نداشته ی خود این طرح را کلید می زند. انگار شما کار می کنید و به طور غیر مستقیم دولت از جیب شما خرج طرح های خود را در می آورد، بدون آنکه مستقیم از دیوار خانه ات بالا رفته باشد یا دست در جیب شما کرده باشد.
نظرات بینندگان