arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۷۰۶
تعداد نظرات: ۸۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۹

لایحه «کاهش سهمیه‌های کنکور از ۱۹ به ۳ سهمیه» به دولت رفت

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی از سوی وزارت علوم و بهداشت به هیأت دولت رفت، در این لایحه سهمیه‌های کنکور از ۱۹ به ۳ مورد کاهش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی از سوی وزارت علوم و بهداشت به هیأت دولت رفت، در این لایحه سهمیه‌های کنکور از ۱۹ به ۳ مورد کاهش یافت.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان آموزش پزشکی و علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با حضور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی جلساتی جداگانه با سعید رضا عاملی دبیر این شورا دیدار و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید:

سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در دیدار با رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس نقشه راهی در مسیر مجلس یازدهم قرار دادند و تعامل شورای عالی انقلاب فرهنگی با مجلس نیز باید با توجه به فرازهای فرمایشات ایشان باشد.

وی با تأکید بر یک صدا بودن و نیاز به همدلی در کشور خاطرنشان کرد: بحث‌های حاشیه‌ای و تضادهای کور، خستگی اجتماعی به وجود می‌آورد و در فضای داخلی و بین‌المللی اثر تخریب کننده دارد.

عاملی با تأکید بر اینکه وجود مقام معظم رهبری، همیشه ظرفیت‌ساز برای کشور و تأمین کننده حرکت رو به جلو برای استقرار جامعه اسلامی بوده است، افزود: اگر با دید تاریخی نگاه کنیم در واقع ما وارث تلاش‌ها و مرارت‌های انبیاء الهی و ائمه معصومین «علیهم‌السلام» هستیم که در واقع چقدر تلاش شده تا گوهر قرآن و اسلام به عنوان یک دین جامع و کامل به دستمان برسد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مسیر همکاری و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس روشن است، خاطرنشان کرد: حوزه‌های کاری مشترک بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس گسترده است.

عاملی تصریح کرد: در امور کلان مرتبط با فرهنگ و علم و فناوری مرتبط با قوای سه‌گانه و همچنین سیاست‌های کلان مرتبط با جامعه، شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاستگذاری می‌کند که مصوبات شورای عالی حکم قانون را داشته و لازم‌الاجراست اما موارد مربوط به مقررات و قوانین مردم نیازمند به قانون مجلس شورای اسلامی هستیم.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کار شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوع جمعیت ارزشمند است ولی به قانون نیاز دارد، افزود: ایشان در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس نیز در این خصوص تأکید و گله داشتند اما متأسفانه قانون جمعیت و تعالی خانواده تقریباً ۹ سال است که در مجلس مطرح شده و به نتیجه نرسیده است.

وی بر ضرورت ایجاد یک سازوکار بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و افزود: اصل این سازوکار با عضویت رؤسای کمیسیون آموزش، بهداشت و فرهنگی مجلس در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شوراها و کمیسیون‌های تخصصی شورا تعریف شده است اما از آن طرف مجلس؛ سازوکاری برای حضور نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی ندارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد داد: کمیته‌های تلفیق بین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون‌های مجلس به منظور هماهنگی، همکاری و یک صدایی در اجرای مصوبات شورای عالی و در امتداد آن تدبیر قوانین جدید تشکیل شود.

عاملی ۴ مسئله سهمیه‌های کنکور، کنکور، جمعیت و خانواده و اقتصاد دانش‌بنیان را از مسائل اصلی مشترک بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی در سال جاری عنوان کرد.

وی با اشاره به موضوع سهمیه‌های کنکور خاطر نشان کرد: لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی و اصلاح قوانین سهمیه با عنوان «لایحه توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات تحصیلی در آموزش عالی» از سوی وزارت علوم و بهداشت به هیأت دولت رفت که در این لایحه سهمیه‌های کنکور از ۱۹ مورد به ۳ مورد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: دولت این لایحه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده است که طبیعتاً دبیرخانه نقش هماهنگ کننده بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی را ایفاء خواهد کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تجربه‌های مختلفی برای کنکور در دنیا وجود دارد، افزود: کنکور به عنوان آزمونی که در ۴ ساعت سرنوشت دانش‌آموز همراه با اضطراب، نگرانی و فشار عصبی تعیین می‌شود، روش دقیقی نیست. برگزاری این نحوه امتحان عمومی در اکثر کشورهای جهان متداول نیست.

وی تصریح کرد: به عنوان اولین اقدام در ساماندهی نظام سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها، کنکور کارشناسی ارشد و دکتری باید حذف شود و اختیار آزمون و پذیرش دانشجو در این مقاطع به دانشگاه‌ها داده شود.

عاملی با اشاره به موضوع جمعیت و خانواده گفت: در اولویت الف، ب، ج و راهبرد کلان سند نقشه جامع علمی کشور بحث بهداشت و درمان تأکید شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین به فرهنگ و ارزش‌های اسلامی تأکید کرد و افزود: در تدوین اسناد اصول و ارزش‌ها لحاظ می‌شود اما در محتوای سند این اصول و ارزش‌ها تبدیل به برنامه اقدام نشده است.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با بیان اینکه توحید باید به مقوله‌های عملی تبدیل شود، اظهار داشت: رفع آزار مردم، گره گشایی از مسیر زندگی مردم، رفع استیلای کار اداری در مسیر زندگی روزمره مردم، شفافیت امور اقتصادی و… از مصادیق کار توحیدی است.

وی تصریح کرد: ارزش‌های اسلامی و فرهنگ، موضوعاتی جدا و به صورت بخشی نیست که از اقتصاد و سیاست شوند به عنوان مثال بهداشت و درمان از فرهنگ و ارزش‌های اسلامی تأثیر می‌گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه طب سنتی در سند نقشه جامع علمی کشور طرح شده است، گفت: رشته‌های ترکیبی بین پزشکی مدرن و سنتی ظرفیتی خاص و از جمله موضوعات مشترک برای همکاری بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون بهداشت مجلس است.

عاملی با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی تدبیر امام «ره» و مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» است، تأکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی یک بدنه به هم پیوسته هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بیشترین برگزاری جلسات این شورا در سال، در دوران ریاست مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» به عنوان رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده است، گفت: در واقع ایشان علم و فناوری و فرهنگ را مهم‌ترین پشتوانه پیشرفت و تعالی جامعه ایرانی می‌دانند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸۴
در انتظار بررسی: ۱۳۱
غیر قابل انتشار: ۱
سلام
|
Netherlands
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
155
50
با این کارت مدیون خون شهدا و ایثارگران شدی
پاسخ ها
خدا قضاوت کنه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
پدر من یک رفتگر هست تو خونه پنجاه متری زنگی میکنیم تو این جامعه خدمت میکنه شب از شددت در پاها و کمر نمیتونه بخوابه ومن هم بالا سرش چون اتاق نداریم درس میخونم به نظر شما جانباز نیست سزاوار حق من پایمال بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
خیلی ازمردم رفتن جبهه بدون امتیاز برگشتن والان بچه هاشون میگن شما خودکام مرز جنگ بودیدکه امتیاز نداردجوابش فقط وطن پرستی وندانتسیم کسانی هستن که بعنوان ارث به فرزندانش انتقال میشودخیلی افرادهستن که ترکش دارند وحدتی روش نمیشه بگن چون وقت جنگ کسی دانیال سود نمی ره کسی برای انجام وظیفه مدیره دنبال خدا واخرت است دنیا برا دنیا دوستان و مزد کارش
دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
شهدا افتخار این ملت هستن که برا میدونی پرچم و کشور جنگیدن ولی علم که باعث سر بلند شدن کشور هست چیزی نیست که سهمیه باشه باید توی وجود ومخ دانشمندان باشد و حق کسی است که بیشتر تلاش میکنه وسواد بیشتری داره تا کشورمون سربلند باشه وخون شوهدا پایمال نشه این همه مشکل بخاطر اینه که علم و استعداد را سهمیه دادن وسواد این مسئولیتها را نداشتن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
تا الان مدیون بودن ک هر چی بیسواده رفتن پزشک شدن بدون هیچ بار علمی....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
شهدا به هیچ عنوان خواستار ظلم و تبعیض نبودند افکار اشتباهتو به پای شهدا ننویس لطفا (خانواده شهید )
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
38
138
باید تمامی سهمیه ها حذف شوند بابام از جنگ 30 سال میگذرد علم را نمیتوان سهمیه داد چه مناطق کمتر توسعه یافته و محروم باشد چه سهمیه شهدا و جانباز و ازادگان
من دوستانی را می شناسم که با وجودیکه رزمنده بودند ولی بچه های خود را از این سهمیه محروم نمودند من دست تک تک این بزرگواران را میبوسم
فقط این سوال را از خود بپرسیم اگر شهدا زنده بودند اجازه می دادند که فرزندانشان از این سهمیه استفاده نمایند بدون شک اجازه نمیدادند چرا علم را در کشور به تارج میبریم
علم مقدس است باید براش هزینه داد و هزینه اش فقط وفقط مطالعه است
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
39
87
دیگه کسی نمونده همه رفتن دانشگاه دیگه کم هم نشه فرقی نمیکنه همه با معدل های پایین رفتن شریف نشستن حال میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
همینو بگو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
اگه شهدا زنده بودن همون طور که برای آزادی کشورشان سنگ تموم گذاشتن ،برای موفقیت تحصیلی بچشون هم سنگ تموم میگذاشتن و مهمتر اینکه اگه همین خانواده های شهدا نبودن کشور و دانشگاهی نمی‌موند که ما بخواهیم توش درس بخونیم ،همش مال اون است به خاطر وجود اون هاست ما سهمیه ای هستیم.
ناشناس
| Luxembourg |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
سهمیه ۵۰درصدی اساتید وهیت علمی هارو کم کنند ودم ازانصاف بزنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
47
135
با سلام ترا بخدا بچه هامون دیگه کورشدن چرا حقشونه زایع میکنید لطفا این سهمیه جانبازان را حذف کنید پول بهشون بدید امکانات براشون فراهم کنیت تا حق بچههای ما که با تمام وجود درس میخونند زایع نشه خدا را در نظر داسته باشید بچه هامون روانی شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
لطفا راجبه حرفی که میزنین اول اطلاعات کسب کنید بعد نظر بدید
سهمیه ی ایثارگران پذیرش مازاد بر پذیرش اصلی دانشگا هاست و هیچ ضرری به بچه های شما نمیرسونه...دنبال بهونه نباشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
لطفا راجبه حرفی که میزنین اول اطلاعات کسب کنید بعد نظر بدید
سهمیه ی ایثارگران پذیرش مازاد بر پذیرش اصلی دانشگا هاست و هیچ ضرری به بچه های شما نمیرسونه...دنبال بهونه نباشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
شما لازم نیست اینقدر حرص بخورید سهمیه های شهدا و اینا سهمیه های اند که فقط بین گروهی از بچه هایی که دارای این سهمیه ها هستند مقایسه رو انجام میده وهیچ تاثیری رو قبولی بقیه که فاقد این سهمیه ان نداره من بچه ی خودم بدون هیچ سهمیه ای تونست رشته ی خوب تو بهترین دانشگاه قبول بشه و یکی از رمز های موفقیتش این بود که الکی وقتش رو با این بحث های الکی پر نمی کرد و سرش تو لاک خودش بود یه لحظه خودمون رو بزاریم جای بچه های جانبازان واقعا سخته که بتونن قبول شن با شرایطی که تو خونه دارن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
ما 19نوع سهمیه داریم آخرین سهمیه ها به بچه های شهدا و رزمندگان میرسه اولا اونا جدا از بچه‌های شما سنجیده میشن نه با بچه‌های شما دوما اونا اضافه بر سازمان گرفته میشن پس دنبال بهانه تراشی نباشید سوما اگه می خوای حق بچه ات رو بگیری برو از اون 18نوع سهمیه ای که مونده برو بگیر چهارما 25درصد دانشگاه ها برای بچه های شهدا است
خواهش می کنم حرف های صد من یه غاز نزنید اگه واقعا بچه تون تلاش کرده باشه به حق اش میرسه والا نه این که دیگه نمیرسه به هر دلیل شاید کشش نداشته باشه این رو گردن اونایی که سهمیه دارن و این ها نیندازین و نخواین با این حرفها اولا از آب گل آلود ماهی بگیرین و از کم کاری خودتون به دیگران تهمت وارد کنین
رها
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
درسته که اضافه بر سازمان قبول میشن اما چرا کسی که درصد منفی زده پزشک بشه و ی نفر دیگه با درصدهای ۶۰و۵۰ خدا خدا کنه که پرستاری قبول بشه اگه این ظلم و نابرابری نیس پس چیه؟؟چرا ی خط ویژه برای فزرندان شهدا و جنبازان و هیئت علمی و...باشه؟؟
شهدا،جانبازان و فزرندانشون رو چشم ما جا دارن امنیت رو مدیون پدارشون هستیم باید تمام امکانات رفاهی براشون فراهم بشه تا بتونن درشرایط برابری رقابت کنن نه اینکه دست رو دست بزارن و ب شغلی ک باجان مردم سرو کار داره بدون علم برسند.
پارسا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
زمان جنگ کجا بودی
متدر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
26
101
سلام اگه واقعا دلتون برا این بچه ها می سوزه ،فقط سه سهمیه ۱و۲و۳ را بزارید و بقیه را خذف کنید ،واقعا با وحوو این همه سهمیه بچه ها ززرنگ و با استعداد جا می ماند و بچه های سهمیه دار با بک درس منفی و درصدهای بسیار پایین بهترین دانشگاه قبول میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
خواهشا همه سهمیه ها را بردارید.
حتی ۱ و ۲ و ۳ را.

با این همه امکانات مجازی و کتاب، دیگه منطقه محروم یعنی چی؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
منطقه محروم یعنی کسی که در مدرسه های تهران درس می خونه با کسی که در منطقه محروم درس می خونه یکی نیست چون آنها از امکانات زیاد ترس برخوردار هستن تا کسانی که در منطقه محروم درس می خونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
16
64
با حذف کنکور ارشد و دکتری، پارتی بازی در پذیرش دانشجو فراوان می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
دقیقا موافقم.
با حدف کنکور، دیگه فرق نمیکنه سهمیه باشه یا نه چون همش میشه سهمیه و پارتی بازی !!!!!
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
160
54
با سلام.. پدر من جانباز 70 درصده و از وطن دفاع کرده.. خودشو فدای ملت کرده... خیلی ناعادلانه است کاهش این سهمیه... خلاف عدالت است... پدر من جانبااز اعصاب و روان است....کاهش سهمیه خلاف عدالت اساسی است... چه کسی اط وطن دفاع کرده.. تا الان همه با امنیت و اسایش درس بخوانند.. و زندگی کنند.. وگرنه دشمن ملت را با خاک یککسان میکرد.... ایثار پدران مارو زیر پاهایتان له نکنید.
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
برادر یا خواهر من، این چه حرفیه شما می زنی؟! دولت باید امکانات بیش تری در اختیار شما قرار بده، مثل کتاب آموزشی رایگان، معلم خصوصی رایگان، آزمون های آزمایش رایگان تا در نهایت شما حقیقتاً با داشتن استحقاق لازم وارد دانشگاه بشین، نه اینکه به صرف برخی مسائل از همین الآن ورود شما رو به دانشگاه خاص تضمین کنند بدون اینکه صلاحیت علمی داشته باشی، یه کم اوضاع داشته باشین تو رو خدا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
پدر شما برای وطن و دینش این کار را کرده یا برای سهمیه ؟؟؟؟!!!!

شان کار پدرتون را پایین نیاورید!!!!
۰۰۹۸
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
خواهر من عدالت ،،،،، ما مدیون پدران شما هستیم دست بوسشان ولی عدالت این چیزی که شما میگویید نیس دختر من با رتبه ی پنج هزار با سهمیه منطقه ی سه مامایی میخونه ولی دوستش با رتبه ی سی هزار و سهمیه ی جانبازی شد سه هزار و با معدل سه نمره پایین تر الان داره پزشکی میخونه کاری به استعداد ندارم ولی تلاششون کاملا فرق میکرد بنڟر شما این انصافه عادلانه اس؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
درود بر پدر شما.اما از فضل پدر تورا چه حاصل
N
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
درود بر پدرو امثال پدر شما، اما اینکه شماها بخواین با این سهمیه سو استفاده کنید کمتر از بچه معمولی درس بخونید و سطح علمی کمتری داشته باشید انصاف نیست، من دوره ای میخواستم برم مدرسه نمونه دولتی و شاهد تو ازمون قبول شدم اما مسئول اونجا گفت وقت خودتون رو صرف اینجا نکنید ک بچه ها جانباز و شهدا در اولویت هستن و امثال مثل ما شانس قبولی نداریم !!!!
این شد ک ما از مدرسه های خوب محروم شدیم عدالت چیزی خوبیه خواهر گلم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
پدر من هم رفتگر است هم آس گرفته هم دیسک کمر تو این جامعه خدمت کرده الان چرا هیچ امتیازی ندارم من مگه به کشورهای دیگه خدمت میکرده یا زمان جنگ میتونست بره ونرفته خوب سن و سالش نمیرسیده بعدش چه ربطی به رقابت من وتو داره تو باید مزد تلاش خودتان بگیری
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
برادر عزیز سهمیه جانبازان یا فرزند شهید هیچ حقی از دختر شما ضایع نکرده که پرستاری قبول شده سهمیه ایثارگران یه سهمیه مازاد هست که به دانشگاه میدن و رقابت هم بین ایثار گران هست که اون سهمیه هم هیچ وقت پر نمیشه چون ایثار گر در صورتی قبول میشه که ۸۰ درصد نفر قبولی بدون سهمیه رو بزنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
13
54
تصویب شده یانه ؟
۹۹ اجرا میشه یانه
پاسخ ها
موسوی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
پدرمن جانباز شیمیایی بود که اوایل هشتاد شهید شد ودوبرادر جانباز دارم ولی هیچکدوم از خانواده ما ذره ای ازاین سهمیه هااستفاده نکردیم چه دلیلی داره سوار دوش دیگران قدعلم کنیم پدرمن برادر من در راه وطنشون مبارزه کردند ماهم سختی بکشیم درس بخونیم قبول بشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
33
50
امیدوارم که هرچه سریعتر کنکور که روش دقیق و علمی نیست حذف شود . استرس و اضطراب و زمان در کنکور اثر گذار است پس حذف گردد
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
16
68
واقعا ظلم در حق کسانی که سالها قبل با بی انصافی یا ناجوانمردی بدون سهمیه تحصیل کردند کاش زودتر انجام میشد این هم نمونه بارزی از امتیاز دهی به کسانی ست که سهمیه وار بدون داشتن شایستگی و لیاقت به جایگاه های بالاتر میرسند جای بسی تاسف
علیرضا نیکرو
|
United States
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
31
82
مردم میخان کلیه ی سهمیه ها حذف گردد
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
20
73
سلام خدا پشت و پناه تمام دست اندرکارانی باشد که سهمیه های کنکور را اصلاح می‌کنند و عدالت را در جامعه برقرار می‌کنند. امیدواریم مجلس و سازمان سنجش هر چه زودتر به نتیجه برسند و برای کنکور امسال تحقق یابد. درضمن از اینکه کنکور سراسری به تعویق نیافتاد از خدای متعال و کلیه مسولین سپاسگذاریم. چون حق بچه‌ های درس خوان ضایع می‌شد. من الله توفیق
علمی اجتماعی شمیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
43
32
بهتره حداقل امسال کنکور برگزار نشه و هرکسی هر رشته ای و هر دانشگاهی دلش خواست انتخاب کنه. البته اولویت با شهرها و شهرستانهای محل سکونت و نزدیک به آن باشه. اگر دلال‌ها و کسانی که سودهای تریلیون از کنکور و کلاسها و امتحانات اجازه بدهند.
پاسخ ها
آناهیتا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
عزیز من کسی که زحمت میکشه و رتبه ی دورقمی میاره و از یه شهر دور افتاده اس با کلی تلاش و زحمت بنظرت درسته از امکانات کلانشهرها و دانشگاه های برتر کشور صرف نظر کنه و تو شهر دورافتاده ی خودش با اون سطح علمی پایین درس بخونه انصافت رو قربون
حححح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
15
129
واقعا ۱۹ سهمیه داشته ایم .خجالت بکشید از اینهمه ظلمی که به کنکوری ها کرده اید.شرم بر شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
اشتباهی منفی دادم
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
5
21
واااااای خداااایااااا شکککککرررررر
حداقل تو این عرصه حق برپاه شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
بیخودی شادی نکن، هنوز سهمیه عزیز کرده ها باقی است
کنکوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
6
16
۹۸بچه من خودش را کور کرد با معدل بیست کنکور قبول نشد بعد رتبه هفتاد هزار تربیت معلم قبول شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
خوب این که گفتی یعنی چه
.
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
واقعا متاسفم برا چنین جامعه ای
پردیس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
7
31
تو رو خدا سهمیه‌ها رو بردارید ...من خودم جزو خانواده شهدا هستم ولی تقاضا دارم سهمیه نباشه..علم چیزی نیست که بشه با سهمیه به کسی داد .یه پزشک حکیم ..یه مهندس دانا و...با سهمیه ساخته نمیشه ..با تلاش و کوشش به دست میاد ..هر کس استعداد و تلاش داره حقشه در دانشگاههای خوب درس بخونه وبا شایستگیش به کشور و ملت خدمت کنه ...شهدا رفتن تا کشور ساخته بشه الان هم دانش آموزان باهوش و استعداد میتونن کشور رو بهتر بسازن نه سهمیه و متاسفانه رانت بعضی آقازاده ها..
پاسخ ها
کنکوری
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
آفرین به غیرت ومردانگیت
بی نام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
درود بر شرفت
فرزندجانباز 70درصد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
32
6
به نظرم مردم‌ومسولین یادشان رفته که جانبازان نه تنها هشت سال از وطن وخاک وجان وناموس کشور دفاع کردند که الان درامنیت زندگی می کنند اگرپدرمن و جانبازان دیگرنبودندالان یک ساعت امنیت نداشتیم و ایران مثل یمن بود و آن همه رشادت وجوانمردی وازخود گذشتگی رابا سهمیه ای ناچیز جواب دادن کاری شرمسارو به دوراز مردانگی وشرف است ، پدرمن با جان خود جان شمارانجات داد وچهل سال است که جانبازان وفرزندانشان دررنج وعذاب زندگی می کنند در صورتی که شما درامنیت و آرامشی که پدرمن فراهم کرده است زندگی می کنید حالا شما بگویید که کدام ناعدالتی است من وهمه ی جانبازان وفرزندانشان خواستار گرفتن حق خود به طور تمام وکمال هستیم باتشکر فرزندجانباز۷۰درصدسپاهی سهراب فرهادی کرمانشاه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
نه کسی شهدا و جانبازان رو فراموش کرده و نه ناسپاس هستیم . فقط یک موضوع هیلی ساده که چرا باید برای جبران حق فرزندان و خانواده های ایثارگران و شهدا از حق فرزندان بدون سهمیه بدن به اونها؟؟؟؟؟؟ این کشور بسیار غنی و ثروتمتد هست و برای جبران ایثار این عزیزان هزاران راه رسیدگی هست .سهمیه حمایت از شما نیست بلکه جنایت در حق فرزندان بدون سهمیه است . منزلت خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان رو با سهمیه پایین آوردن کار درستی نیست .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
هرگز شاگرد اول کلاس با شاگرد آخر برابر نیست.
کاظم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
تقصیر من چیه پدرم تو جبهه طوریش نشده حالا پدر شما ترکش خورده کشاورزی که نون بچه هاش می فرستاد جبهه مردمی که پشت جبهه کمک میکردن چی اونا آدم نبودند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
4
20
اگر عدالت بود و سهمیه ای در کار نبود پیشرفت علمی خیلی بیشتر میشد

و این همه الان مشکلات اقتصادی نداشتیم!!!

نه اینکه نخبه ها برن خارج!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
4
17
همه ارزش شهدارامیدانیم اما تلاش هرکس عادلانه باید سنجیده شود سهمیه کنکور سهمیه استخدام ایا درسته با توجه به اهمیت علم دراسلام
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
12
9
کسی که رفته از مملکتش دفاع کرده شهید شده یا جانباز یا اسیر حقشه حتی من میشناسم که بعضیشون تو بدترین شرایط روحی تو خونه کنار فرزندشون داران زجر میکشن. ولی سهمیه استادزاده ها غیر قابل تحمله .طرف پول پارو میکرده وزندگی لاکچری تهیه دیده برا فرزندش وبهترین تفریحات بهترین تغذیه بعد فرزندش سهمیه کنکور داره اینو کجای دلم بذارم.مدافعان کشور حقشونه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
21
6
مدیون خون شهدا هستید
A.r
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
3
23
بچه های پر استعداد که میتونستن برای خودشون و کشورمون آینده ساز بشن زیر فشار سنگین این سهمیه ها له شدند یا از کشور رفتن یا دچار مشکلات روانی شدن.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
پسر من یکی از همین فرزندان بی سهمیه ولی پرتلاش این مملکت هست که چهار سال تمام خودشو حبس کرده تو اتاق تا پزشکی بیاره .ولی مگه فشار سنگین سهمیه ها میگداره تلاش شبانه روزی امثال فرزند من به جایی برسه ؟ هزار افسوس ازاین همه بی عدالتی و از این همه سکوت مسئولین میهنم . هزار درد و آه که با درصد زیست ۲۹ و زبان ۱۰ و شیمی ۱۸ ولی با سهمیه ۲۵ درصد ایثارگری پزشکی بیارن ولی فرزند من با زیست ۷۰ و زبان ۶۸ و فیزیک ۴۰ و دینی ۹۰ و ....پزشکی نیاره .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
1
18
سهمیه ها تو استخدامی هایم باید حذف بشه اون بدبختایی کهذبا اون همه سهمیه رقابت کردن دارن با دو برابرش تو استخدامی ها رقابت می کنن ودبعد می خواین راضی و خشنودم باشن
مهراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
2
14
سلام
اگه بشه واقعا عالی میشه
حق بعضیا خورده میشه
خوبه که همه در یک سطح کنکور بدن نه یکی جلو(سهمیه)یکی عقب
مهراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
3
8
سلام
اگه بشه واقعا عالی میشه
حق بعضیا خورده میشه
خوبه که همه در یک سطح کنکور بدن نه یکی جلو(سهمیه)یکی عقب
کوثر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
2
17
تمامی سهمیه ها ب جز سهمیه مناطق ۱و۲و۳ باید حذف شود یکی ک تو ی روستای دور افتاده تو ی استان محروم با کمترین امکانات می خواد کنکور بده با اونی ک بهترین اساتید و استادان رو تو پایتخت در اختیار داشته آیا برابرن...؟!
پاسخ ها
بی نام
| United States |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
سهمیه مناطق هم باید به سه دلیل برداشته شود:
یک درسته که در شهر های بزرگ امکانات خاص هست ولی این امکانات برای اکثریت بچه ها به دلیل هزینه زیاد قابل استفاده نیست حتی بسیاری از افراد توانایی مالی تهیه کتاب تست را ندارد
دو افرادی که در شهر های بزرگ از توانایی مالی خوبی برخوردارند بچه هاشیان را در مدارس روستا های اطراف ثبت نام می کنند که از سهمیه منطقه سه استفاده کنند اما فرزندشان در بهترین مدارس شهر درس می خواند
سه طبق قانون اساسی برابری باید در فرصت ها باشد نه درنتیجه ها پس اینکه بگوییم فلانی چون در منطقی محروم درس می خواند باید بهش سهمیه بدهی کار خطایی است و کاری که باید برای برقراری عدالت انجام شود محرومیت زدایی است
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
19
7
شماهایی که دست میزنین تا سهمیه ها برداشته شه اگر خودتون مشمول سهمیه بودین بازم این حرفو میزدین؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
شما که فرزند شهید هستید باید حق طلب باشید.

از شما انتطار بیشتری برای تقوا و عدالت و رعایت حق الناس هست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
شهدا رفتند تا حق برقرار بشه الان حق ما بدبخت بیچاره هایی که مثه چی درس میخونیم باید پایمال بشه آیا این انصافه؟
دانش آموز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
3
15
عزیزان به فکر ما بچه های منطقه محروم هم باشید که نه معلم درست حساب داریم نه امکانات اینکه سهمیه ما رو حذف کنن ظلمه در این صورت عدالت اتفاق می افتد که به ما امکانات شهر های دیگر را بدهند بعد سهمیه ها رو حذف کنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
7
8
ای آقا!اسم سهمیه شهدا و جانبازان و ایثارگران همه جا پرشده درصورتیکه در پشت پرده، سهمیه فرزندان هیات علمی ها بیداد می کنه،کسی که در سیستان قبول بشه و از بهترین دانشگاه ها سر دربیاره ،بکام همه شده و به اسم این بنده خداها تموم شده .اصلا چند تا فرزند شهید پا به عرصه کنکور میذارن که بخوان از سهمیه هم استفاده کنن ،بچه پدر بالا سرش سر از ناکجا آباد درمیاره،بنظرم هیچ چیز آلام و دردهای دختر بچه ای که در کودکی از محبت پدر محروم شده تسکین نخواهد داد.پسرای محترم دو سال میخواهند در بهترین شرایط بروند سربازی ،هزار تا اما و اگر میارن.مخصوصا در این شرایط کرونایی .وجود ما عزیزتر از جان شهدای عزیزمان نیست ،برایشان بجای سوگواری ارزش قائل شویم .
خدل
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
2
3
خ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
6
10
چه فایده باید همه سهمیه ها حذف بشن
فرهاد
|
Germany
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
2
15
خداکنه این سهمیه ها حذف شود خداکند
اصغر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
4
12
سلام ،به هر طریقی فکر کنیم لاین امتیاز و دادن این سهمیه ها به هر گروهی داده بشود بزرگترین گناه بوده و ظلمی سنگین به علم و گرفتن حق از خبرگان و نخبگان میباشد و مسولیت ریاکار بجای فروش سواد ریاکاری خود را با امتیازات اشتغال ،حقوق کافی ،دادن مسکن و خودرو ومال و مقام دنیوی بجا بیارند.
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
5
16
سلام بزرگواران ترا خدا لایحه لغو سهمیه ها برای کنکور سراسری امسال برای داوطلبان امسال اجرایی کنید چون داوطلبان کنکور امسال بخاطر شیوع بیماری کرونا خیلی متضرر شدند ترا خدا سریع اجرایی کنید تا به درد داوطلبان کنکور امسال هم بخورد اگر امسال اجرا نشود حق خیلی از داوطلبان امسال ضایع می شود و روی سرنوشت آنها خیلی تاثیر می گذارد و بحث آینده داوطلبان در میان است این داوطبان هیچ انگیزه و امیدی ندارند ترا خدا در کنکور ۹۹ هم اجرایی کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
9
2
خیلی از کسانی که در جبهه شهید و جانباز شدن نخبگان و رتبه های برتر کنکور کشورمان بودن،تو بهترین دانشگاه ها تحصیل میکردن،همون ژن رو به بچه هامون هم دادن چرا بعضی ها فکر میکنن هرکی سهمیه شاهد داره درسش خوب نبوده
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
3
8
آقایان مسئول امسال به خاطر کرونا همه کنکوریها ضربه خوردن و نتونستن از کلاسها استفاده کنن . ضمن اینکه خیای از بچه ها امسال برای آخرین بار میتونن کنکور بدن چون دیگه وقت کنکور ندارن یا باید برن سربازی بعداز سربازی بخونن دوباره که در این صورت از درس دور میشن و یا باید امسال هر چی قبول شدن عدم میلشون برن دانشگاه .خدارو خوش نمیاد وقتی این لایحه آماده هست برای اجراش امروز و فردا کنید و به هم پاس بدید . از خدا بترسید و با سرنوشت جوانان مملکت بازی نکنید و برای کنکور ۹۹ لایحه رو تصویب و اجرا کنید تا خدا هم از شما راضی باشد .بخدا قسم فرزند من که تیزهوشانی بوده و ۴ سال خودشو تو اتاق حبس کرده نه تفریحی نه گردشی نه مسافرتی نه مهمانی با درصدهای ۴ برابر یک سهمیه دار به رشته دلخواهش نرسه و لی یکی دیگه راحت و آزاد که حتی شایسته پیام نور هم نبوده پزشکی بخونه . چکار دارید با جوانان مملکت می کنید ؟ به خودتون بیاید . این بچهدها که هیچ سهمیه ای ندارن اجنبی نیستن فرزندان میهن خودمون هستن فقط فرقشون اینه که هییییچ سهمیه ای ندارند و فقط و فقط تلاش کردن و خوندن ولی چیزی جز آه و افسوس و حسرت و بیزار شدن از کشور چیزی نصیبشون نشده . به خودتون بیاید و از همین کنکور ۹۹ لایحه رو اجرا کنید و اشک و رنج و درد و آه و ماتم رو از زندگی ما هم پاک کنید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
6
10
رسول الله فرمود : مملکت با کفر دوام می آورد اما با ظلم نه. من افراد بی لیاقتی را می شناسم که با همین سهمیه ها به بالاترین مدارج رسیدند حتی پول تحصیل دانشگاه آزادشان را هم از بیت المال پرداختند.
بدانید ظلم پایدار نمی ماند و روزی آتش خشم ملت دامنشان را خواهدگرفت، ان شاء الله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
7
10
تراخدا این سهمیه هارو بردارین بخدا بچه ها عقده ای شدن مورو داشتیم کنکور ۹۸ ۱۱ هزار باسهمیه داره پزشکی میخونه ولی دوستش با تلاش و زحمت خود و خانواده سه هزار شد نتونست بره پزشکی پشت کنکور موند حالا بگذریم از اینا
نصف پزشک و ماما و پرستار ایران بیسوادن ترا خدا حذف کنید بزار نخبه ها وارد عرصه پزشکی بشن بی عدالتیه بولله قسم ، نکنید...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
5
5
حالا که میخواهید کنکور را حدف کنید، سهمیه ها رو برمیدارید؟؟

دیگه چه فایده ای داره؟؟

نوش دارو بعد از مرگ سهراب؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
2
1
..... که اگه سهمیه ها لغو بشه این میشه ان میشه باید تلاش و ایمان به خدا داشت
eff
|
Luxembourg
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
10
8
فرزندان شاهد نیازبه سهمیه ندارند وخیلی ها بدون سهمیه قبول شدن ورتبه های اول دانشگاه هستند فقط مردم فکر میکنند چون پدرانشون رفتن شهید شدن بچه هاشون عقب افتاده ذهنین یا اوناکه باباداشتند خیلی درسخونن برید خودتونو جمع کنید هرکیم کودن باسه همون سال اول ازعلوم پایه افتاده توپزشکی پس زیاد مغزهای کوچکتونودرگیر سهمیه نکنید اگر سهمیه میخواهید هنوزراه شهادت بازه بسم اله برید بگیرید برای بچه هاتون که کورنشن بعدشم سهمیه ۵۰درصدی هیت علمی خیلی بهتره
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
4
6
این همه دکتر و مهندس بیسواد و اوضاع بد مملکت به خاطر همین سهمیه هاست که باعث شد افراد بیسواد با کمک سهمیه بشن دکتر و مهندس و مدیر این مملکت و مملکتو به زمین بزنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
5
4
من و پسر خاله ام هر دو برای رشته برق کنکور میخوندیم و من معلم پسر خاله ام بودم چون خیلی درسش ضعیف بود، ولی من قبول نشدم و پسرخاله ام چون سهمیه داشت براحتی قبول شد خب این واقعا انصافه
مهردادیوسفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
3
4
عدالت اجتماعی باید باشه عدالت اموزشی باید باشه سهمیه مناطق لازمه عدالتند حد قیاس برخوردار وبدون بهره در سهمیه هتی مناطق مشخص میشه باید دوازده سال رو در نظر گرفت نه سه سال اخر را
نظرات بینندگان