arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۹

عقب‌نشینی آمریکا از ۵ پایگاه نظامی در افغانستان

«زلمای خلیل زاد» فرستاده ویژه آمریکا به افغانستان امروز اعلام کرد: نیروهای آمریکایی در چارچوب اجرای توافقنامه امضا شده میان طالبان و واشنگتن در ماه فوریه، از ۵ پایگاه نظامی در افغانستان عقب نشینی کرد. وی به گذشت ۱۳۵ روز از زمان امضای توافقنامه میان طالبان و آمریکا اشاره کرد و این عقب نشینی را «مرحله‌ای محوری» از این توافق عنوان کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرستاده ویژه واشنگتن به افغانستان اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از ۵ پایگاه نظامی در افغانستان بر اساس توافق اخیر با طالبان خارج شدند.

به گزارش شفقنا، به نقل از اسپوتنیک، «زلمای خلیل زاد» فرستاده ویژه آمریکا به افغانستان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: نیروهای آمریکایی در چارچوب اجرای توافقنامه امضا شده میان طالبان و واشنگتن در ماه فوریه، از ۵ پایگاه نظامی در افغانستان عقب نشینی کرد.

وی به گذشت ۱۳۵ روز از زمان امضای توافقنامه میان طالبان و آمریکا اشاره کرد و این عقب نشینی را «مرحله‌ای محوری» از این توافق عنوان کرد.

به موجب این توافق، آمریکا و ائتلاف بین‌المللی باید در مرحله اول نیروهای خود را در افغانستان به ۸۶۰۰ نفر کاهش دهند. همچنین طی ۱۴ ماه از زمان امضای توافق باید واشنگتن تمامی نیروهای خود را از این کشور خارج کند.

فرستاده ویژه آمریکا در افغانستان در صفحه توئیتر خود نوشت: آمریکا به تعهدات مرحله اول توافقنامه عمل کرده و نیروهای متمرکز خود در افغانستان را کاهش داده و از ۵ پایگاه عقب نشینی کرده است. ناتو نیز نیروهای خود در افغانستان را به تناسب کاهش داده است.

در همین راستا؛ یک مسئول آمریکایی که نخواست نامش فاش شود به «تولو نیوز» که شبکه تلویزیونی افغانستان است اعلام کرد که پایگاه های مذکور در ولایت‌های «هلمند، ارزگان، پکتیا و لغمان» است.

نظرات بینندگان