arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۸ - ۲۵ تير ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / تایید حکم اعدام سه نفر در خصوص حوادث آبان / گام اول برای کاهش سهمیه‌های کنکور به ۳ سهمیه / هر فرد مبتلا به کرونا چند نفر را آلوده می‌کند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

هند از پروژه توسعه ریلی با ایران کنار گذاشته شد؟

بنا به برخی گزارش‌های رسانه‌ای که از جمله در نشریه "هندو" چاپ هند بازتاب یافته، ایران هند را از پروژه توسعه ریلی بندر چابهار به زاهدان کنار گذاشته است. این پروژه قرار است چابهار را از طریق ریل به زاهدان و از آنجا به شبکه راه آهن ایران متصل کند و ترانزیت کالا را به افغانستان و آسیای میانه امکان پذیر سازد.

افزایش نرخ‌‌های سود تصویب شد

شورای پول و اعتبار در راستای دستیابی به هدف حفظ ارزش پول ملی با پیشنهاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص افزایش تنوع سپرده‌های بانکی موافقت کرد.

استیضاح دیگر در دستور کارمان نیست

یکی از طراحان طرح استیضاح رئیس جمهور با بیان اینکه استیضاح رئیس جمهور دیگر در دستورکارمان نیست، گفت: به جای استیضاح طرح‌های اقتصادی را دنبال می‌کنیم. نیک‌بین با تاکید بر اینکه به جای استیضاح رئیس جمهور طرح‌های اقتصادی را دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: حال که در سال‌ انتهایی دولت هستیم ، تلاش خواهیم کرد ابتدا قوانین لازم را برای بهبود وضعیت اقتصادی به تصویب برسانیم و از سوی دیگر از ابزارهایمان مانند سوال و تذکر هم برای پیگیری مطالبات مردم از مقامات و مسئولان دولتی بهره ببریم.

سردار قاآنی: انفجار ناو آمریکا پاسخی به جنایتهای آنهاست

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه در جمعی از فرماندهان مقاومت در واکنش به آتش سوزی ناو آمریکایی «یواس‌اس بونهوم ریچارد» اظهارداشت: آنچه امروز در آمریکا اتفاق افتاده بویژه حادثه ناو نتیجه عمل و رفتار و جنایت دولت آمریکا است و این وعده الهی است که هرکسی ظلم و جنایتی کند دچار عذاب الهی می شود. این ها چون کلام الهی را تغییر دادند و ظلم کردند و جنایت مرتکب شدند گرفتار قهر و عذاب الهی شدند.

آنتی‌بادی خون شتر بی‌کوهان ویروس کرونا را خنثی می‌کند

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد: آنتی بادی‌های دریافتی از خون «لاما» -یک نوع شتر بدون کوهان- می‌تواند ویروس کرونا را خنثی کند و بنابراین می‌توان به عنوان درمان برای بیماران مبتلا به موارد شدید کووید-۱۹ استفاده کرد.

هر فرد مبتلا به کرونا می‌تواند ۸ تا ۱۰ نفر را آلوده کند

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در پاسخ به این سؤال که آیا ویروس کرونا دچار جهش شده است، تصریح کرد: بله؛ با این جهش میزان سرایت بیماری کرونا بیشتر شده است اما جهش ویروس روی مرگ و میر بیماری تأثیری نداشته است یعنی قبلاً هر فرد مبتلا به کرونا می‌‌توانست 3 نفر را درگیر کند اما الان می‌‌تواند 8 تا 10 نفر را آلوده کند اما جهش رخ داده باعث افزایش میزان مرگ و میر بیماری نشده است. بسیاری از افراد به دنبال این هستند که بدانند ویروس تغییر رفتار داده است یا خیر اما ما باید به دنبال تغییر رفتار مردم باشیم.

تایید حکم اعدام سه نفر در خصوص حوادث آبان

سخنگوی قوه قضاییه گفته حکم اعدام سه نفر از عوامل حوادث آبان تایید شده. به گفته او دو نفر از آنها در حال دزدی دستگیر شدند و در گوشی موبایل این افراد صحنه‌هایی از بانکی که خودشان آتش زدند، موجود بود که این فیلم‌ها را به خبرگزاری‌های خارجی ارسال کرده بودند. اسماعیلی گفت: رضا عسگری، کارمند بازنشسته وزارت دفاع هم به جرم جاسوسی اعدام شد.

آخرین آمار کرونا در ایران

با فوت ۱۷۹ نفر دیگر مجموع جانباختگان کرونا در ایران به ۱۳۲۱۱ نفر رسید . تعداد مبتلایان به ۲۶۲۱۷۳ نفر افزایش یافت و ۲۵ استان در وضعیت هشدار و قرمز قرار دارند.


لایحه «کاهش سهمیه‌های کنکور از ۱۹ به ۳ سهمیه» به دولت رفت

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی از سوی وزارت علوم و بهداشت به هیأت دولت رفت، در این لایحه سهمیه‌های کنکور از ۱۹ به ۳ مورد کاهش یافت.

تصور ایجاد ایمنی در بهبودیافتگان کرونا نقض شد

مدیر امور بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به افزایش آمار ابتلا به کرونا در کشور به دنبال عدم رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ها گفت: بررسی مراجعات جدید مساله ایجاد ایمنی دائمی در بهبودیافتگان به کرونا را نقض کرده‌ است چراکه در حال حاضر دو دسته آمار از بیمارستان‌ها منتشر می‌شود؛ آمار اول مربوط به بستری‌های جدید یعنی افرادیست که برای بار اول به بیماری مبتلا شده‌اند و دسته دوم مربوط به بیمارانی است که یک بار در اسفند و فروردین مبتلا شده‌اند و امروز مجددا با علایم متفاوت و شاید شدیدتر به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

نظرات بینندگان